X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חוקרים וצוותי חשיבה פלשתינים נדרשים לספרו של הוגה הדעות הצבאי הסיני סון טסו "אמנות המלחמה" ושואבים ממנו השראה המתורגמת ליוזמות ולפעולות במוסדות ובפורומים בינלאומיים נגד ישראל תוך שימוש מושכל בשיטות של תעמולה ולוחמה פסיכולוגית. ישראל מוצאת עצמה בעמדת נחיתות אסטרטגית נוכח המערכה המדינית-דיפלומטית הממשמשת ובאה
▪  ▪  ▪
מדינת ישראל - ספק בזכות קיומה?

המושג "EARLY BIRD" ("ציפור השחר") רווח בלשכות הבכירות של מקבלי ההחלטות בעולם החופשי . המדובר בלקט של ארועי הלילה הקודם ומבחר כתבות ומאמרים מעיתוני הבוקר במוקדים שונים בעולם, המוגשים לעיון הנשיא, ראש הממשלה ושרים בכירים, עם תחילת יום עבודתם.
יודעי דבר ערים לעובדה שבלקטי מידע אלה "מככבות" תשומות מן המהדורה בשפה האנגלית של עיתון הארץ בהתייחס לסיקור ולפרשנויות הנוגעות לארועים בזירה הישראלית-פלשתינית, ולפיכך אין תימה כי משקלן הסגולי אינו מבוטל, כלל ועיקר, כחלק מעיצוב הגישה והאווירה הבלתי אוהדות ביחס לישראל.
המאמץ הקונסיסטנטי המוזן גם על-ידי כלי תקשורת ישראלים ובראשם הארץ, נועד לייצר מעין דיפרנציאציה מובהקת בין ממשלת ישראל הנוכחית - סרבנית השלום ומכרסמת אושיות הדמוקרטיה, לבין מדינת ישראל הנאורה, שוחרת השלום, האחווה והשוויון. המסר המובן מאליו העולה מכך מכוון לעבות לחצים דיפלומאטיים ומעשיים על ישראל, ובמלים אחרות, לעודד מהלכים בינלאומיים להשתתת פתרון כפוי בסוגיה הפלשתינית.
ברוח זו פועלים לאחרונה וביתר שאת, גם שורה של אנשי רוח, אנשי אקדמיה ואף קבוצה מיוצאי מערכת הביטחון, המתיימרים לייצג לדידם, את טובתה של המדינה, לנוכח מחדלי ממשלת ישראל. הללו אינם בוחלים במהלכים הגובלים בתחום ה"אפור" של מנהל תקין, מעצם קידום יוזמות בדלניות מול גופי ממשל במדינות זרות, המיועדות לכרסם בלגיטימיות של ממשלת ישראל המכהנת. ראוי להדרש לשאלה האם אין בכך מעין "חתרנות" המנצלת עד תום את המרחב הבלתי מוגבל של הדמוקרטיה הישראלית?
זאת אף זאת; יש לתהות על מידת היושרה של פוליטיקאים ישראלים המהינים לפעול מעל לראשה של ממשלת ישראל בניסיון להזריק תשומות "עצמאיות" למערכת השיקולים של מקבלי ההחלטות בארה"ב ובאירופה בהקשר המדיני. האם אין המדובר בהפרה בוטה של כללי המנהל התקין? ברי כי מהלך מסוג זה ראוי להיחשב כבלתי מורשה בעליל, על אחת כמה וכמה בתקופת מערכת בחירות בישראל.
האבסורד שבדבר הוא כי גורמים עויינים לישראל בזירה הציבורית הבינלאומי המניעים מהלכים דוגמת פעילות ה-BDS, אינם נוקטים הבחנה בין "שמאל" לבין "ימין" בישראל, כאשר בראש מעייניהם, האצת תהליך דה-לגיטימציה של ישראל על כל המשתמע מכך. בראייתם, קיים ספק בזכות הקיום של מדינת ישראל, בהיותה כובשת, עושקת ומבצעת פשעים נגד האנושות.
כך אפוא, פועלם של גורמי שמאל, המכוון לפי השקפת עולמם, "להציל את המדינה מעצמה", מגביר את העויינות לישראל, אינו עולה בקנה אחד עם כללי הדמוקרטיה, ולא פחות מכך, מעצים עד מאוד את הסיכון לסיווגה של ישראל כ"מוקצית מחמת מיאוס" בנסיבות של נצחון של גוש הימין בבחירות הקרובות בהליך דמוקרטי כדבעי.
מבט בלתי משוחד כלפי "תפיסת העולם הפציפיסטית בכל מחיר" מבית היוצר של השמאל הישראלי, מעלה שני ממצאים עיקריים ; האחד - "בידוד" הסוגיה הפלשתינית ממכלול התהליכים הדרמטיים הפוקדים את העולם הערבי בשנים האחרונות, משל הייתה זו "שכיית חמדה" העומדת בפני עצמה, כזו המוקפת אגמים פסטוראליים וגני ירק.
השני - הפנמת מסרי התעמולה והדיסאינפורמציה הפלשתינים בדבר צעדי הדיכוי השיטתיים של כוחות הביטחון נגד האוכלוסייה הפלשתינית וגזילת אדמות פלשתיניות על-ידי מתיישבים בשטחי הגדה המערבית, כאמת עובדתית ללא עוררין; במילים אחרות, הללו נפלו קרבן ללוחמה פסיכולוגית פלשתינית מתוכננת.
אין ספק כי הרשות הפלשתינית ממקדת בשנים האחרונות, מאמץ בלתי נדלה העושה שימוש באמצעי לוחמה פסיכולוגית, ככלי מרכזי בעימות מול ישראל. זוהי תובנה אליה הגיע הצד הפלשתיני בהנתן העובדה שכשל בהשגת מטרותיו בדרכים אלימות.
חוקרים וצוותי חשיבה פלשתינים נדרשים לא אחת לספרו של הוגה הדעות הצבאי הסיני סון טסו "אמנות המלחמה" (THE ART OF WAR) ושואבים ממנו השראה המתורגמת ליוזמות ולפעולות במוסדות ובפורומים בינלאומיים . על-פי משנתו של סון טסו "היכולת להבטיח עצמנו מפני תבוסה נתונה בידינו, אולם ההזדמנות להביס את האויב תנבע ממחדליו של האויב עצמו". במשתמע, בראייה הפלשתינית, הכרת מעמיקה של הממד הישראלי באותה מידה שהצד הפלשתיני מכיר את עצמו היא מפתח לניצחון. מושכל נוסף השאוב מהפילוסופיה של הוגה הדעות הסיני, מתייחס לצורך לנצל את היתרון הטבעי ("הצד החלש" במשוואה) בזירה הבינלאומית ולהפכו לנכס, על-ידי שימוש נכון בכללי המשחק הנהוגים בארה"ב ובמערב אירופה.
סביר להניח כי גם המהלך הפלשתיני הנוכחי מול מועצת הביטחון והעצרת הכללית של האו"ם אינו בבחינת יוזמה מאולתרת, אלא מהווה חלק מתוכנית הפעולה האסטרטגית להבסת ישראל בזירה הבינלאומית. בהקשר זה מצטטים גורמים פלשתינים כלל נקוט על-פי סון טסו: "התחל בתפיסת משהו הנחשב לנכס בעיני יריבך, ובעקבות כך לא יהיה לו מנוס אלא להתיישר בהתאם לרצונך". במלים אחרות, הפנייה למוסדות הבינלאומי מהווה מסלול פעולה נחוש שבראיית הצד הפלשתיני, יניב בסוף הדרך הסדר כפוי על ישראל. כישלון צפוי של ההצבעה במועצת הביטחון תסלול את הדרך להצבעה בעצרת הכללית (על בסיס פרק 7 של מגילת האו"ם-UNITING FOR PEACE), ומשם סלולה הדרך גם לביה"ד הבינלאומי ב-האג.
יש להודות כי ישראל נתפסה בלתי מוכנה די הצורך להתמודדות מול האסטרטגיה הפלשתינית הנחושה, הנהנית גם מרוח גבית הנובעת מטרנד "ההכרה" של פרלמנטים בכמה ממדינות אירופה. יתר על כן, העמדה האמריקנית המהוססת בסוגיה זו, תולדת חוסר האמון בין ממשל אובמה לבין ממשלת ישראל המכהנת, עושה אף היא את שלה.
הזנחת ממד ההסברה, העדר מעוף בתחום הלוחמה הפסיכולוגית, שחיקת ההרתעה נוכח מבצעים צבאיים מוגבלים בהישגיהם, ולא פחות מכך, פעילות עויינת של גורמי שמאל ישראלים בעולם, כל אלה מיצבו את ישראל בעמדת נחיתות אסטרטגית לא פשוטה נוכח המערכה המדינית-דיפלומאטית הממשמשת ובאה.
אין די בהסתמכות על האהדה הבלתי מסויגת הצפויה לישראל מצד הקונגרס האמריקני, ולכן שומה על ממשלת ישראל שתשכיל לשכנע את מדינות העולם החופשי בדבר חוסר התוחלת הטמון בתכתיב חד-צדדי או בהצבת תאריך יעד קשיח למימוש הסכם כפוי. הנסיבות האזוריות, בהנתן התהליך המואץ של התפוררות מדינות הלאום במרחב הערבי והאיום הנשקף למדינות ערב הפרגמטיות מכיוונה של דאעש (המדינה האיסלאמית), הן בבחינת תחמושת הסברתית בלתי מבוטלת הטומנת בחובה סיכוי לבלימת המהלך הפלשתיני בעודו באיבו.

הכותב הוא אל"ם בדימוס, שירת בעבר ב-אמ"ן
תאריך:  28/12/2014   |   עודכן:  28/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אמנות המלחמה בשרות הרש"פ
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תבוסה מובטחת
אהרון שחר  |  28/12/14 15:24
 
- לא נכון. היהודים מטומטמים יותר ל"ת
סניל  |  28/12/14 18:20
2
שני המגיבים צודקים להוותנו.
שמ  |  28/12/14 21:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ארווין קליין
בחגים, לפני החרפת האירועים בשטחים, ערכנו טיול לאזור חברון, ברבים מהמקומות שעליהם מספר ג'אקו ונטורה בספרו "בין ירושלים לחברון". רצה הגורל ואני בעצמי, שירתי בממשל חברון, כמה שנים אחרי שג'אקו היה שם. אז נהנינו מהשקט שאנשי משמר הגבול, אליהם השתייך ג'אקו, הצליחו להשליט באזור
איציק וולף
נהגת ישראלית דיווחה שרכב בעל לוחית זיהוי צהובה חסם אותה סמוך לכפר הפלשתיני נבי אליאס    גבר שיצא מן הרכב ניסה לפתוח את דלת המכונית ולאחר שלא הצליח שבר את החלון    הנהגת נמלטה והצליחה להגיע למוקד בקרני שומרון
יוני בן-מנחם
מנהיג תנועת "האחים המוסלמים" תוקף את קטר בעקבות הפיוס עם מצרים. ויכוח פנימי בתוך תנועת חמאס על השלכות הפיוס על מצבה של התנועה
שאול מנשה
המחזאי ההומוריסט המצרי עלי סאלים: "על הפלשתינים ללמוד משגיאותיהם. הם האמינו כי שחרור אלקודס יתחיל בשחרורן של ירדן, לבנון וכווית. זה היה כשערפאת תמך בסדאם חוסיין בכיבושו את כווית"
עופר וולפסון
סעיב עריקאת: רמאללה תגיש הצעת החלטה למועצה שתעלה להצבעה היום או ביום שני    "נחושים להשיב זכויותינו, לרבות זכות השיבה"
רשימות נוספות
פיגוע בשומרון: בת 11 נפצעה קשה  /  עידן יוסף
חייל נפצע באורח קשה ברצועת עזה  /  עידן יוסף
צה"ל הוציא צווים סותרים - ואז תבע  /  איתמר לוין
הלנו אתם, או לצרינו?  /  רפי לאופרט
חמאס כפול  /  אריאל י. לוין
אביגדור ליברמן מפתיע  /  איתן קלינסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il