X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דוח מבקר המדינה על אירוע מכוניות הפורמולה מצטרף לשערורייתיות שבהקמת הסינמה סיטי בלב קריית הלאום. חובה לבדוק האם מדובר "רק" בטיפשות ורשלנות, או שמא לא בוערו כל קיני השחיתות מהעירייה שהצמיחה את פרשת הולילנד
▪  ▪  ▪
ברקת. במוקד הפורמולה [צילום: פלאש 90]
סינמה סיטי. קשה למצוא הסבר סביר למיקום

אירוע הפורמולה. התקשרות עם חברה החשודה בפלילים [צילום: ג'קי לוי]

פרשת הולילנד התאפשרה משום שבעיריית ירושלים שררה אווירה של שחיתות, שהחלה בלשכת ראש העיר, ירדה ללשכותיהם של כמה מסגניו וחלחלה למשרדו של מהנדס העיר. ניתן היה לצפות, כי אחרי פרשה כה חמורה, יפעלו כל הנוגעים בדבר כדי להבטיח שלא יתעוררו שוב סימני שאלה סביב נקיון כפיהם של גורמים בעירייה. אלא שדומה שלא כך המצב.
שני אירועים בולטים במיוחד מעלים את השאלה, האם אכן כל קיני השחיתות בוערו מעיריית בירת ישראל והגדולה בעריה. שני אירועים שבמקרה הטוב מצביעים על טיפשות והתעלמות מוחלטת מהאינטרס הציבורי, ובמקרה הגרוע - מעוררים חשש שההחלטות היו נגועות בשיקולים זרים ואולי גם בפלילים.
האחד הוא ותיק: הקמת הסינמה סיטי במקום בו הוקמה. זה מה שרואה מי שניצב במורדות ההר עליו ניצבת שכונת רחביה, כאשר הוא מביט מערבה וצופה מדרום לצפון: מוזאון ישראל, קריית הממשלה, הכנסת, בית המשפט העליון, סינמה סיטי, משרד מבקר המדינה. המיקום הזה כל כך חריג, כל כך לא מסתדר עם הייעוד של האזור כולו (קרית הלאום, זה שמו הרשמי), עד שהדעת מתקשה למצוא לו הסבר סביר.
השני הוא זה שחשף השבוע מבקר המדינה, יוסף שפירא: ההתקשרות עם חברת עיצוב במה להפקת אירוע מכוניות הפורמולה בשנת 2013. הייתה זו התקשרות ללא מכרז וללא בדיקת חלופות, אשר בוצעה בפועל עוד לפני שניתנו לה האישורים הדרושים. כדי לעקוף את חוק חובת מכרזים, ביצעה החברה העירונית אריאל "מיזם משותף" עם עיצוב במה - למרות שאינה רשאית לבצע מיזמים כאלו.
עיצוב במה הגישה דרישות תשלום ב-15.3 מיליון שקל, אך ל-2.3 מיליון שקל לא היה גיבוי בקבלות; החברה הצהירה שהיו לו הוצאות בסכום זה, וכך קיבלה את הכסף. עיצוב במה גם תפרה לעצמה מכרז לאספקת בטונדות שהוצבו לאורך המסלול, תוך חריגה מודעת מדרישות המפיקה האיטלקית של האירוע - ולאחר מכן אילצה את העירייה לרכוש ולשכור את הבטונדות הנכונות.
לראש העירייה, ניר ברקת, היה חלק נכבד באירוע ובאי-הסדרים שסבבו אותו. הוא יזם את האירוע מלכתחילה, הוא משמש כיו"ר חברת אריאל, הוא השיג תרומות אנונימיות של מיליוני שקלים כדי להבטיח שעיצוב במה לא תצא נפסדת, והוא כמובן הצטלם בגאווה רבה במהלכו.
וזה לא הכל. יום אחד לאחר פרסום דוח המבקר, הודיעה הפרקליטות שהיא מעמידה לדין את עיצוב במה וכמה מבכיריה בשל אסון גשר התאורה בהר הרצל בשנת 2012. כלומר: העירייה התקשרה ללא מכרז עם חברה שכבר נחשדה בעבירה חמורה של גרימת מוות ברשלנות, ודאגה להעביר לה מיליוני שקלים מקופת הציבור.
הן בנושא הסינמה סיטי והן בנושא הפורמולה, מדובר לכל הפחות בטיפשות ברמה שכמעט לא תיאמן. וכאמור, זה רק במקרה הטוב. לגבי הסינמה סיטי דומה שאפשר לומר את שאמרו רבים על הולילנד: מספיק להסתכל על הפרויקט כדי לחשוד שמשהו כאן לא כשר. ואילו לגבי הפורמולה, ההתנהלות היא כל כך שערורייתית וחסרת היגיון, מהיום הראשון ועד ליום האחרון, עד שגם היא מדיפה ריח של צחנה שאינה מסתכמת בטמטום.
שני האירועים המרכזיים הללו, שניהם במשמרת של ניר ברקת, מצדיקים בדיקה מעמיקה - הן כשלעצמם והן כחלק מכלל התנהלותה של העירייה. משום שגם אם מדובר רק ברשלנות וטיפשות, יש להעיף מתפקידיהם את האחראים להם. ואם מדובר בשחיתות - ודאי שיש למצות את הדין עם האחראים.

תאריך:  31/12/2014   |   עודכן:  31/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוב שחיתות בירושלים?
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
תודה מעומק הלב
יהוידע  |  31/12/14 09:10
2
השחיתות מובנית בעיר הקדשה
מיכל מירושלים  |  31/12/14 10:13
3
האם נשוא הכתבה מתייחסת לכהונתו
צורי  |  31/12/14 10:29
4
משהו מוזר גם עם משכנות האומה ?
אחד מהעם 9  |  31/12/14 10:34
5
תוספת אחוזי בניה מדהימים
למשכנות האומה  |  31/12/14 11:04
6
ומה לגבי הארנה שבנו ללא חניה? ל"ת
רמי.ב.  |  31/12/14 11:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
איתמר לוין
גלעד מכהן בבית המשפט המחוזי בחיפה ויצא לחופשה לאחר שנחקר באזהרה    גם אשתו אביבה, חברת מועצת העיר עכו, נחקרה באזהרה    הנהלת בתי המשפט נמנעה מפרסום הודעה על הפרשה
איציק וולף
עורכת הדין נועה בן-אריה מכהנת במקביל כיועצת משפטית של מרכז השלטון המקומי ושל המועצה המקומית תל מונד    היא אף בעלת אישור לוביסט קבוע בכנסת מטעם מרכז השלטון המקומי    לאחרונה פסלה הצעה לדיון ביחס לפרויקט בשווי עשרות מיליוני שקלים באופן שמטיב עם חברת-בת של מרכז השלטון המקומי ושמנוגד לכאורה לאינטרס של המועצה המקומית    פסילת ההצעה לא כללה כל גילוי נאות על אודות תפקידיה למען מרכז השלטון המקומי
יואב יצחק
החקירה נגד ראש העיר איתמר שמעוני מתנהלת מזה כמה חודשים    החשדות: מרמה והפרת אמונים הן בתקופת כהונתו כראש העיר והן בתפקידו הקודם כמנכ"ל חברת אתרים לפיתוח אתרי תיירות‏
איתמר לוין
הוארכו בשבוע מעצריהם של השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב, יו"ר נת"ע וראשי המועצות האיזוריות שומרון, תמר ומגילות    המשטרה: חשד לעשרות מקרי שוחד הנאמדים במיליוני שקלים
איציק וולף
יו"ר ועדת הבחירות: למבקר אין סמכות כזאת    המבקר טוען שיש לו סמכות על-פי חוק המפלגות, לאחר שהתברר שנתניהו עשה שימוש במשאבי המפלגה לקידום מועמדותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il