X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לימוד תנ"ך אמיתי אינו להורידו לאדם אלא לרומם את האדם אליו, למושכו כלפי מעלה, כפי יכולתו. אבל שם יש גיבוב של כפירה, ליצנות, פריצות, חוצפה כלפי ענקי עולם, תמונות מגעילות, וטומאה מכל סוג ומכל זן
▪  ▪  ▪
חורבן והבלים

שמענו על תנ"ך בגובה עיניים, מתוך מחשבה גאוותנית ואווילית שאנו בדרגה של גדולי עולם. אחר כך שמענו על תנ"ך מתחת לגובה עיניים, כאשר מתוך ניפוח עצמי, אנו מחשיבים את עצמנו מעולים מהם. עתה, עם תוכנית תנ"ך 929 הגענו לתנ"ך בגובה ביוב.
כמובן, לא הכל שם ביוב, יש גם מאמרים טובים, מלאי יראת שמיים. אך כיצד ידע הקורא התמים, אם קריאתו תדיף ריח בשמים, ככל דיבר ודיבר שיצא מפי רבונו של עולם ומילא את העולם ריח בשמים, או תדיף ריח סירחון ובאשה. וגם אם ראשית המאמר נראה טוב ויקר, כיצד ידע שאין רעל בסופו, כפתגם הרומאי לגבי עקרב In Cauda Venenum - הארס נמצא בזנב.
יש שם גיבוב של כפירה, ליצנות, פריצות, חוצפה כלפי ענקי עולם, תמונות מגעילות, וטומאה מכל סוג ומכל זן. כמובן, אין זה חדש שלומדים תנ"ך מתוך כפירה, אבל הכופרים דאז היו ידענים, וכאן הגענו לכפירה רדודה. כמובן אין זה מנחם במאומה, אך אנו תמהים כיצד אנשים חכמים ונבונים, רציניים וישרים, מתפתים אחרי הבלים כאלה.
כאמור, יש שם גם דברים כשרים, אבל גם זו אינה נחמה, אין החלק הכשר שבמרק מחפה על הטרף שבו, משל לפסוק "וזבובי מות יבאיש יביע שמן רוקח" (קהלת י א), זבוב אחד מגעיל דיו להמאיס בקבוק שלם של שמן טהור ואיכותי.
כל זאת בעלות של 47 מיליון שקל. וכמובן גם אם זה היה חינם, זה היה עדיין חורבן. שהרי מטרת התנ"ך ולימודו הוא לרומם את האדם אל הקודש העליון, אל דבר השם. בוודאי יטענו שיש "להנגיש" את התנ"ך לכל אדם, אך לימוד תנ"ך אמיתי אינו להורידו לאדם אלא לרומם את האדם אליו, למושכו כלפי מעלה, כפי יכולתו.
כלומר, יש שני אופנים ללמוד תנ"ך: לפני הבנת הכותב או לפי הבנת הקורא. הבנת הכותב היא כמובן לעילא-לעילא. אבל אם נלך לפי הבנת הקורא, הרי זה לא לימוד תנ"ך אלא לימוד האדם, גילוי עולמו הפנימי, מעין סדנה פסיכולוגית של מודעות עצמית. למשל מי שרואה בתנ"ך פריצוּת, הרי זה סימן שזה מה שיש לו בראש.
כל זה מתחיל ממה שמכונה "הספרות הרומנטית של המאה ה-19", כגון רוסו, ב"וידויים" שלו, שראה אידאל לחשוף לרבים, את כל הסחי והמאוס שבו, על פרשו ועל כרעיו, מתוך טיעון שצריך פתיחות ושקיפות.
לא כן! כולנו יודעים שבתחתית האישיות, מלבד הראשונים כמלאכים, זורם ביוב. אך אין זו סיבה לתת לו לפרוץ באמצע טרקלין החיים, אלא יש לאטום אותו במכסים אטומים לגמרי, כמו שחוסמים את פתחי הביוב ברשות הרבים, כדי שאף טיפת סירחון לא תבקע החוצה.
אופנת ביוב זו אינה חדשה, אלא לפי מרן הרב קוק, היא הייתה עבודת הפְּעור במובן הנפשי של הוצאה לחוץ של כל סירחון פנימי, במקום להוסיף טהרה וקדושה, שלאיטם ירפאו כל נבלה [פנקסי הראיה א עמ' מה-מו ועיין עמ' כז].
כמה יפים הם דברי ספר הזוהר בנדון, אשר זהו תרגומם: "אוי לו לאדם, שאומר שהתורה הזאת באה להראות סיפורים בעלמא, דברי הדיוטות, שאם כך, גם בזמן הזה, אנו יכולים לכתוב תורה, עם דברי הדיוטות, ובאיכות יותר טובה. אפילו אותם שליטים בעלמא, יש ביניהם דברים עילאיים יותר, אם כך נלך אחריהם, נעשה מהם תורה באופן כזה" [זוהר בהעלתך קנב א. מובא בתפארת ישראל למהר"ל פרק יג ופרק נט]. אז אולי עדיף תורת-ויקטור-הוגו 939, תורת-שקספיר 949 ותורת-גיטה 959.
אלא אנו עומדים בחרדת קודש מול תורת קודש ששמענו מפי הגבורה.

תאריך:  31/12/2014   |   עודכן:  31/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תנ"ך בגובה ביוב
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
איש הדמים לא חש לקמחיה
טיל אוילנשפיגל  |  31/12/14 19:40
 
- אדוני הלא מכובד
הרשלה מאוסטרופול  |  31/12/14 20:53
 
- עברית...
איש יהודי היה  |  31/12/14 21:10
2
אין קדושה בתנ״ך
יוסי פלס  |  31/12/14 21:33
 
- "אין קדושה בתנ"ך" - מי שמך
ליוסי פלס  |  1/01/15 05:25
 
- תגובה לשטיא
יוסי פלס   |  2/01/15 21:43
3
מבפיק עם הסגידה הזו  ל"ת
לסיפורי פיות !!  |  1/01/15 07:54
4
בוקר שמח לחסידי איש הדמים
טיל אוילנשפיגל  |  1/01/15 08:33
5
בוקר שמח לחסידי איש הדמים
טיל אוילנשפיגל  |  1/01/15 08:33
 
- צודק "איש יהודי" שלעיל בדברו
מגיבים לא צנועים  |  1/01/15 09:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם פכטר
הייתה שנה קשה מחד ורבת פעילות ואירועים מאידך. המושג שנה קשה - שנה מכרעת, שנה של הישגים ואירועים ביטחוניים, חברתיים ופוליטיים, מלווה את המדינה מאז מלחמת השחרור. הממשלה הקואליציונית כשלה, התפרקה ומכניסה את ישראל, לסחרחורת של בחירות, שאמנם הופכת להיות "ההצגה הטובה ביותר בעיר", אבל הכרטיסים שנשלם יעלו ביוקר רב. הציון הכללי לסיום השנה, כמעט טוב עם פוטנציאל לשיפור
איתן קלינסקי
מצער, שמשרד הבריאות, שבתוקף תפקידו עליו לשאת בכל האחריות לתפעול המוסד הרפואי, לא היה לו חלק בהזרמת זריקות ההחייאה להמשך קיומו של המוסד
צ'לו רוזנברג
אני מבטיח לעשות כל מאמץ ללמוד להתיישר לפי כללי המשחק הנהוגים בכנסת. ראש וראשון שבכללים: תבטיח ואל תקיים...
גלעד שר, קרן אבירם
בעוד בירושלים מנסים לצמצם נזקים כתוצאה מהמהלכים האחרונים שהתרחשו בזירה המדינית והמשפטית הבינלאומי נגד מדינת ישראל, דבקים הפלשתינים ותומכיהם באסטרטגיה מתוחכמת: שימוש משולב בכלים משפטיים ודיפלומטיים כמעט בכל מוסד משפטי או מדיני בזירה הבינלאומית
עו"ד חיים שטנגר
אם שופט סורח, לכאורה - רק, רק לכאורה - הרי מי שישבו לדיון בעניינים הם שופטים כמוהו או בדרגה בכירה מעליו, שהמשותף להם, שהם כולם - כולל השופט/ת העומד/ת לדין משמעתי - נשבעו אמונים, קודם תחילת כהונתם, בפני נשיא המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il