X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
על הקשר בין הפגישה עם יעקב אבינו בפעם האחרונה בפרשת השבוע לבין שאיפות זוגיות לבניית בית לתפארת
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

שאיפות הן דבר חשוב, בחיים בכלל ובדרך לבניית בית בפרט. הן אולי המדד שיצביע עד כמה יש פוטנציאל בקשר הזה ועד כמה בני הזוג מסוגלים לבנות בית יחדיו. ישנן שאיפות כלליות, קריאת כיוון שמצביעה על יעדים כלליים, וישנן שאיפות ספציפיות, נקודות ברורות שאותן יש לכבוש.
אף על-פי שאפשר למות מחוסר חמצן, איש לא פוחד לנשוף אותו החוצה, נשיפה היא חלק בריא של נשימה בדיוק כמו שאיפה. לכל אחד יש שאיפות בחיים, השאיפה מטלטלת ומוציאה את האדם ממקומו הנוכחי, מניעה אותו קדימה אל מקום אחר. אבל אי-אפשר רק לשאוף, צריך גם לנשוף החוצה, לחזור להיות נטו "אני" היכן ש"אני".
כך מתרחשים שינויים, באיטיות! האדם מיטלטל בין ה"אני" הקבוע והמוכר לבין השאיפה, היעד החדש. רץ לשם וחוזר לכאן, עד שפתאום שם הופך לכאן, והשאיפה התממשה.
אך עם השאיפות והרצונות הגדולים מגיעים גם הפחדים. האם נצליח ביחד? האם זה מתאים? האם באמת נגיע לשם? זה נראה כל כך רחוק ולא מציאותי והפחד מקבל את קדמת הבמה.
בפרשת השבוע "ויחי" אנו נפגשים עם יעקב אבינו בפעם האחרונה. לפני מותו הוא קורא לבנו יוסף ומבקש ממנו להיקבר בארץ הקודש, במערת המכפלה. אז הוא גם מזכיר את שכם אותה כבש ב'חרבו וקשתו'.1 במלחמה המשימה העיקרית היא לפגוע במלך, אך המלך עומד מאחורה מוקף בחיילים רבים. הפתרון המתבקש הוא חרב, קודם כל מטפלים במה שקרוב, במה שניצב מנגד כאן ועכשיו. רק לאחר מכן תופסים את הקשת, מכוונים ויורים למרחקים. זה הסדר: "חרבי - קשתי".
מקורם של רוב הפחדים הוא בעתיד הלוטה בערפל, החשש מהלא נודע, אך האמת היא שאנו חיים בהווה ובו עלינו להתמקד, הוא צריך לקבל את היחס. במישור ההווה ובהתאם להווה עלינו לפעול, במה שניצב מנגד כאן ועכשיו.
כאשר חיים כזוג בהווה, העבודה נעשית כזוג. אומנם מחר הוא יום חדש ונקום במקום אחר לגמרי, אך עדיין נקום כזוג, וכך, לאט-לאט, בצעדים מדודים ומחושבים, בקצב שלכם, מתקדמים אל עבר אופק שכרגע נראה רחוק, מאיים ובלתי אפשרי.
ברגע שמתגברים על מחסום הפחד, אפשר כזוג לכוון למטרה ולעוף גבוה. החוכמה היא להעניק ביטחון אחד לשני, לייצר יחד את השאיפות ולעבוד כצוות על-מנת לממשן. וכל זאת תוך הנאה מתקופת ההווה.

1. בראשית מ"ח, כ"ב.
תאריך:  01/01/2015   |   עודכן:  01/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
אין ספק שכדי למנוע מצב בו האזרחים כמעט ואינם מעורבים בתהליך הבחירות, או לחלופין מצב בו ממשלה שאינה יכולה למשול פרק-זמן קצר מאז שהיא הוקמה, מחייב חשיבה אל מחוץ לקופסה אשר תוביל בסופו של דבר לשינוי שיטת הבחירות הנהוגה בישראל
יוסי ברנע
הצעה למצע של מפלגה עם אידיאולוגיה חדשה    הזכויות הפוליטיות והאזרחיות הן בראש ובראשונה זכויות האינדיבידואלים. זכויותיהם אמורות להיות מעוגנות בחוקה שגם תקבע את זהות המדינה, ותסדיר את המיסוד הפוליטי שלה
אהוד פרלסמן
שמו של השופט יצחק כהן, שבסיוע פסק הדין שכתב ניסו אנשי הפרקליטות למנוע מד"ר מאיה פורמן לשוב לעבוד במכון הפתולוגי, כלל לא הוזכר בתוכנית עובדה של אילנה דיין
ראובן לייב
המשורר טובי סופר ביקש לבדוק האם עורכי המוספים הספרותיים מכירים את שירת ביאליק: הוא התחזה לכותב צעיר, שלח אליהם שיר נודע של המשורר הלאומי וביקש לדעת האם השיר ראוי לפרסום. קשה להאמין אלו תשובות הוא קיבל. היום: יום הולדתו ה-141 של ביאליק
איתמר לוין
הספר "לחיות וללמוד" מתעד את אחד הגילויים המרשימים ביותר של עמידה יהודית בשואה: המשך החינוך של בני הנוער, גם כאשר ברחובות נערמו גופותיהם של המתים ברעב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il