X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מעשיה ברנז'אית אודות העיתונאית כוכבה צהובון שבנתה את עצמה כרכילאית-פוליטית-ספקולטיבית החנופה הביאה להצמדת התואר 'פרשנית בכירה' לשמה לוטשת את עיניה אל מעמדו של 'נסיך הכתר' הצפוי לפרוש לגמלאות
▪  ▪  ▪
לא היתה לה סחורה משובחת [צילום: פלאש 90]

כוכבה צהובון ידועה בציבור הרחב של קוראי העיתון הנפוץ שבו היא מפרסמת את הגיגיה הרכילותיים-ספקולטיביים בתור עיתונאית ותיקה, "מקורבת" לבכירי המערכת, שרי ממשלה בהווה ובעבר, וגם לכמה אלופים בדימוס מרוב חילות צה"ל שנפלו בשבי חנופתה - מתקרבת במהירות חד-ספרתית למועד הפרישה לגמלאות. שיהיה במזל.
כבר מצעירותה הייתה כוכבה כוכבת בעיני עצמה. למזלה, בני משפחתה האוהבים תמיד טרחו לספר לה שהיא יפה וחכמה - הם לא ידעו אם זה יועיל אך לבטח לא יזיק. והיא תמיד שמחה לשמוע מחמאות, גם אם לא הייתה ראויה להן. אבל, כאשר הביטה במראה, בינה לבין עצמה, היא ראתה את האמת הלא כל כך מחמיאה. וכדי לפצות את עצמה על החסר היא החליטה לנצח את כל היפות והחתיכות מהמחזור שלה בכך ששמה כעיתונאית יהיה נודע לתהילה יותר מהן.
לצערה, גם בתחום זה לא הייתה לה סחורה משובחת במיוחד לשווק. בעולם הנרחב של התקשורת תמיד נמצאו עיתונאיות אחרות, מוכשרות ומקוריות יותר ממנה. כדי להתגבר על המכשול בחרה כוכבה בשיטת פעולה מתוחכמת. היא למדה להתחנף אל בעלי סמכות ויכולת השפעה במערכת, כדי שיעשו ככול יכולתם לסייע לה לקדם את עצמה ולהגיע לצמרת. היא פיתחה יכולת מופלאה להידבק למי שצריך ממש כמו קרצייה המוצצת את דמם של קורבנותיה ואחר כך נוטשת בחיפוש אחר קורבן חדש שכדאי למצוץ את דמו הטרי.
ואכן החנופה, הנחישות והדבקות במשימה האישית, מבלי להתחשב במחיר או באמצעים - הביאו את התועלת המיוחלת. היא טיפסה במדרגות והתקדמה עד אשר בעל הבית הבחין באמביציות האישיות העזות שלה והחליט, מטעמיו האישיים הנסתרים, שכדאי לו להצמיד אליה את התארים "פרשנית" ו"בכירה". עמיתיה במערכת הפכו את הכבוד לבדיחה והחלו לכנותה - מטעמי זהירות רק מאחורי גבה - בתואר הלא מחמיא: "בכי-רע".
למרות שנהגה לכתוב על דמויות מן העולם הפוליטי לא היו לה דעות פוליטיות ברורות ומוגדרות. היא השפילה ורוממה את קורבנותיה על-פי כיוון הרוח הפוליטית הנושבת. אם המרואיינים היו חברים של החברים מן השמאל - הם תמיד היו הטובים. ואם השתייכו למחנה ה"לא מקובל" הם היו הרעים, הטיפשים, מוליכי השולל. אבל כדי שתהיה בטוחה שאינה שוגה בבחירת המטרה להתעללות היא נהגה לעיין מראש ברשימת "האיסורים" שהפעיל בעל הבית - האנשים שאסור לגעת בהם, כיוון שהם קשורים באינטרס הכלכלי-פוליטי של העורך הראשי וכמובן להימנע מחריגות שעלולות לגרור פגיעה במעמד.
גם מבחינת השכלתה לא היה לה במה להתגאות במיוחד. כמו רבות ממתחרותיה גם היא למדה באוניברסיטה משהו לא מחייב, אף אם לא היה בו כדי להכשיר אותה למעמד שאליו השתוקקה להגיע. כשנשאלה פעם על-ידי אחד מעמיתיה מה היו הכישרונות שהכשירו אותה לקבל על עצמה את המעמד הבכיר, היא הבהירה, לשם שינוי, את האמת שלה - "זה מה שאני עושה כבר שנים רבות והזמן העושה את שלו הוא השופט הכי טוב".
כדי שידברו עליה בכול מקום, ואולי אפילו יצטטו את הגיגיה באתרי הרכילות העיתונאית, היא משתדלת מאוד לבזות את גיבורי כתיבתה, אם לא קיים איסור מפורש לעשות זאת ומן הבחינה הזאת היא מזכירה עיתונאיות מוכשרות ממנה בהרבה שקדמו לה ב"שטח הגדול" של התקשורת. היא מכנה אותם בכינויי גנאי שבהם הם מוגדרים לפעמים כ"זקוקים לאשפוז כפוי" שנדבקים אליהם לגנאי, כשהיא יודעת מראש שאיש לא יתבע אותה לדין, בעיקר כיוון שרבים פוחדים לריב עם נותן לחמה הקשוח. ומן הבחינה הזו היא מזכירה את השיר "מה יש לך גברת לוין, איש לא מבין".
ובאמת מה המיוחד שבה? היא מתנייעת ברחוב כספינת קרב רומית שחרטומה נישא אל על, חותך את הגלים במלוא הכוח, ומחפשת ציד חדש שאפשר להטביעו או לפחות לנגוח בו ולבקע את דפנותיו. לפעמים זה מצליח לה ולפעמים לא. אבל היא לא מתייאשת. היא משוכנעת שתמיד יימצא קורבן תמים שהיא תצליח לעבוד עליו.
אבל מאחורי המסכה החייכנית של "אני ואפסי עוד" ו"אין כמוני" נחבא בליבה צער-תמיד על ההפסד המתמשך במאבק הבלתי פוסק על הבכורה מול ים המלים המצועצעות והיפות שמייצר מדי שבוע "נסיך הכתר" הוותיק של העיתון, בחיר ליבו של בעל הבית, שאת מעמדו ויוקרתו שואפת כוכבה לרשת.
היא יודעת שסיכוייה קלושים אבל נחמה אחת יש לה. "הנסיך" קרוב למועד היציאה לפנסיה יותר ממנה ואם היא תצליח להפעיל מכבש לחצים ערמומי, אולי בכול זאת זה יקרה לה הנס והיא תזכה למעמד-על של כוכבת הבית. לפחות לשנים אחדות. ואז, כאשר החלום הזה יתגשם, מתכננת כוכבה לפרוש כשהיא עטורה בנוצות הטווס הצבעוניות של הצלחתה, להתחיל לכתוב "רבי מכר" שיספרו לכול עולם התקשורת הביצתי את אגדת דברי הימים של כתרי התהילה שקשרו לה בעברה כל מעריציה, והיא בראשם.

תאריך:  02/01/2015   |   עודכן:  04/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרצייה עיתונאית "בכי-רע"
תגובות  [ 27 ] מוצגות  [ 27 ]  כתוב תגובה 
1
מי זאת ? סימה קדמון ? ל"ת
חשדנית  |  2/01/15 13:41
 
- מתאים גם לאילה חסון-נשר ל"ת
נשר סאלים וארזה  |  2/01/15 16:49
 
- ממש משמח שיש מגיבים המזכירים
הונאת הציבור  |  2/01/15 20:51
 
- אילה חסון הגונה! ישרה! ויודעת
להבדיל ביןטוב לרע  |  3/01/15 09:16
 
- אדוני, כל מה שכתבת נכון. אך
טעות בתיאור  |  3/01/15 11:06
2
ברברת חסרת כל ערך
גדעון תבורי  |  2/01/15 13:51
3
האם מדובר פה בנחום ברנע? ל"ת
סניל  |  2/01/15 14:31
4
טור דיעה מן התחת
מאיר ליבנה  |  2/01/15 14:31
5
מתאים לכמה עתונאיות כוחניות
השם אינו חשוב  |  2/01/15 15:53
 
- כל כך כל כך נכונים הדברים
נשים קרציות  |  2/01/15 20:41
6
חידון בחרוזים! קרי גרנט ואודרי
וינטר הניה  |  2/01/15 17:03
7
שבחים לכותב המאמר. יצירה
יוסי אבידור  |  2/01/15 17:53
8
אם אתה לא מוסר את השם
פורמלין  |  2/01/15 19:11
 
- לאדון הגס וגם השוטה
המבין יבין  |  2/01/15 21:00
9
לכל מבקשי השם-כל היופי שאין שם
עובר ושב  |  3/01/15 00:49
 
- נכון. זה כבר נכתב לעיל. הנך
לעובר ושב  |  3/01/15 06:12
10
איך כולם ישנים בלילה?
אור הנר  |  3/01/15 07:00
11
הנסיך ברנע."הצפרדע" דואק,מרומז ל"ת
רמי44  |  3/01/15 09:03
 
- 2 רמזים ל-2 'קרציות'
חשדנית  |  3/01/15 13:31
12
שחקת אותה.
רפי לאופרט  |  3/01/15 13:39
13
הון שלטון ועיתון
מעורבת  |  3/01/15 15:47
14
כתבה שיש בה ריח של שינאת נשים
עטרה שגב קלימי  |  3/01/15 18:24
15
סימה קדמון, וברנע, מ"ידיעות"
יעל_כפס  |  3/01/15 18:31
16
הרמז טמון במשפט על גיל הפנסיה
שיין  |  3/01/15 22:22
17
מדובר בנחמה דואק
דינה ממו  |  3/01/15 22:31
 
- שבוע טוב לך, חיכינו לך ל"ת
רמי44לוד  |  4/01/15 00:06
18
תמונה בעיתון
הימאי  |  8/01/15 08:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
לאחר שמפלגת ישראל ביתנו שקועה בבוץ העברייני חש ליברמן כיצד מתרחק כס ראש הממשלה שהפך לחלום חייו מאז שכיהן כמנכ"ל משרד ראש ממשלה בממשלתו הראשונה של נתניהו
איתמר לוין
אם חוזרים על שקר מספיק פעמים, לא רק הציבור מתחיל להאמין בו, אלא גם מי שמספר אותו. זו כנראה הטכניקה של ערוץ 10 בנוגע לעצמו ושל קבוצת ידיעות אחרונות בנוגע לממדי העוני
תמר בר-אשר צבן
המשמעות ההלכתית הנכונה של האימרה הידועה שבכותרת היא שעל הדיין לדון בתיקים לפי הסדר בו הם מגיעים אליו - ולא בהתאם לגודל התביעה
יוני בן-מנחם
הנשיא המצרי א-סיסי קורא לפיוס ואחדות לאומית ופרשנים בעולם הערבי מעריכים כי מדובר באיתות לתנועת "האחים המוסלמים" שהוצאה מחוץ לחוק. בשטח עצמו ממשיך הצבא המצרי במלחמה נגד הטרור של האיסלאם הקיצוני בצפון סיני ועל גבול רצועת עזה
הרב ישראל רוזן
מה רצתה תורה-מן-השמים ללמדנו? משום ש...אין לי תשובה שכלית. לוּ מדובר היה ב'סיפורת עולמית' היה מקום לדיונים ופאנלים "מה כוונת המשורר?" ו"אלו תובנות ניתן לשאוב?". לדידי, התשובה איננה בעולם הפשט, ולא בתחום החובבנות הפסיכולוגית, אלא בעולמות נישאים יותר; הדרש, הרמז והסוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il