X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המנטרות השחוקות של ימנים הזויים מוכרות היטב. הן לא הביאו לשום שינוי. הניסיונות לזרות ייאוש ופחד בקרב האזרחים מתוך אינטרסים זרים לחלוטין לביטחון ועתיד החברה בישראל, לא יקדמו אותנו אלא יביאו לעוד ועוד קורבנות שווא
▪  ▪  ▪
לעזה אין מה להפסיד [צילום: פלאש 90]

עדיין הדי מלחמת "צוק איתן" נשמעים ברחבי הארץ צרימתם גורמת לתחושה של חוסר ביטחון מובהק בקרב תושבי עוטף עזה המפגינים נגד מדיניות ממשלת ישראל וצה"ל להסיג את הכוחות מן האזור. וכאילו כל אלה אינם מספיקים, מתפרסמים היום דברי מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף איתי וירוב, שנאמרו בשיחה סגורה עם תושבי המקום.
אגב, גם וירוב הוא תושב האזור וראוי לזכור זאת היטב. לבטח, דבריו לא ימצאו חן בעיני הממסד ולא אותם במיני עניין מבית מרשם של אלה שלא מתנצלים או אינם יראים ממצבה של ישראל. אלא שווירוב אינו פוליטיקאי המוכר אשליות מתוקות, ולא תועמלן רדוד בשירות מפלגה זו או אחרת, אלא איש מקצוע המנתח את המצב לאשורו ולא מתוך אינטרסים זרים. מתברר שישנם עוד כאלה.
ההצהרות הלוחמניות של קברניטי המדינה על ריסוק חמאס, חיסולו, ומיני ביטויים מופרכים אחרים נתקלים כבסלע בדברי וירוב: "טוב שלא הכרענו את חמאס. אני רואה מה קורה היום בסיני. טוב שפראי האדם האלה יישארו בסיני ויתמודדו עם הצבא המצרי ואנו נתמודד עם מי שמולנו. בסופו של דבר, אחרי המלחמה רצינו לראות את חמאס נשאר באותו מקום. התרסקות הרצועה יכולה להביא אותנו למקומות גרועים. האלטרנטיבות לשלטון חמאס ולשלטון הצבאי בעזה הן גרועות יותר".
הדברים ברורים למדי ואין צורך לפרשם. היהירות של כמה מקברניטי המדינה לפיה ניתן היה להכריע את חמאס ולפתור את בעיית עזה גובלת בחוסר הבנה בסיסי. לדאבון הלב, לא מעטים בממשלת ישראל הנוכחית הם כאלה.
ואם הדברים לעיל של וירו בינם משכנעים דיים, הנה עוד ציטוט מפיו: "עזה היא טרגדיה גדולה. אין לה שום עתודות של משאבים. אין לה כלום. זו מורכבות עוד יותר גדולה. אם אין יכולת להרתיע, אני אומר באמירה מפוכחת ככל הניתן – המלחמה הזאת היא לא מלחמה מרתיעה".
במילים אחרות, אין לאזרחי עזה מה להפסיד כי מצבם גרוע ממילא. אנשים מיואשים יעשו הכל, כולל התעמתות ישירה עם צה"ל גם במחיר של מוות בטוח. והיא הנותנת: בעזה יש לטפל בשתי הזרועות ההכרחיות לכל ניצחון: גם צבאית וגם מדינית. מי שמחפש פתרון של עוד ועוד כוח בלבד, ימצא כוח שכנגד. אפשר לכבוש את הרצועה מחדש ולשלוט על התושבים. הכל עניין של מחיר הן בחיי חיילי צה"ל והן בסנקציות מדיניות.
יש להבהיר: אין מניעה כלל להפעיל את מלוא הכוח הצבאי כדי לרסן/לשתק את ירי הרקטות על ישראל. הח"מ כתב לא אחת שלמרות כל הדיבורים שלאוכלוסייה המקומית אין כוח להתמודד עם חמאס ולהפעיל לחץ כבד ביותר אין זה נכון. אלא שבסוף המערכה הצבאית חייבת לבוא אלטרנטיבה מדינית. מי שכל הזמן מתעקש להעניש את הפלשתינים על מהלכיהם, יעניש לבסוף את אזרחי ישראל. האינטרס הישראלי הוא שחייב להכתיב את מדיניותה של ממשלת ישראל ולא האינטרס של חמאס. העדר כל יוזמה מדינית ישראלית ומאידך תגובות ילדותיות ממש על מהלכים של הפלשתינים, יובילו את ישראל למצב קשה הרבה יותר.
דברי מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף איתי וירוב לגבי עזה תקפים לגבי יהודה ושומרון. אם לא תיעשה פעילות מדינית רבת היקף ביוזמתה של ישראל, אנו עלולים להימצא במצב קשה מאוד לא רק בעזה.
המנטרות השחוקות של ימנים הזויים מוכרות היטב. הן לא הביאו לשום שינוי. הניסיונות לזרות ייאוש ופחד בקרב האזרחים מתוך אינטרסים זרים לחלוטין לביטחון ועתיד החברה בישראל, לא יקדמו אותנו אלא יביאו לעוד ועוד קורבנות שווא. תקופת בחירות אינה אידיאלית לעשייה ממשית. יש לקוות שלאחר 17 במרס ייווצרו התנאים להנעת תהליך מדיני רציני. מי שמשלה את עצמו שבאמצעות כוח בלבד או הזיות ואמונות בלתי מציאותיות ניתן יהיה להגיע להסדר מניח את הדעת שיאפשר חיים יותר נורמליים בישראל, טועה ומטעה.

תאריך:  05/01/2015   |   עודכן:  05/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוד מתנצל (מוג לב) אחד
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
אז שיקבלו מוות בטוח
אהרון שחר  |  5/01/15 11:35
2
מחקר ההזיות של השמאל
יעקב עמר  |  5/01/15 16:15
 
- לעמר הענין הוא שגם במראה
צורי  |  6/01/15 09:08
 
- יש
לך  |  6/01/15 12:23
3
כמה קל לקבל דוקטורט בימינו
רני  |  5/01/15 16:52
 
- בדרום אמריקה ]זול לקנות תואר  ל"ת
ב.ל  |  7/01/15 08:23
 
- אפילו
את זה  |  7/01/15 19:36
4
קורבנות בגלל הימין? אוסלו?
דמר94  |  5/01/15 18:18
5
הפלגמט חוזר להקיא את הבליו
ב.ל  |  5/01/15 23:33
 
- תקרא
תקרא  |  6/01/15 12:16
6
מנטרות?
באום  |  6/01/15 00:01
7
צ'לו הגיגך הם פרי אי שקט נפשי
דזדז  |  6/01/15 09:00
8
נראה כי האדיוט לא רק
צורי  |  6/01/15 09:14
 
- למה
צורי?  |  6/01/15 12:28
9
המנטרות ההזויות והלעוסות להקאה
קורןנאוה טבריה  |  7/01/15 09:52
10
למר רוזנברג
יוסי מ  |  7/01/15 10:42
 
- ליוסי מווווו
ב.ל  |  7/01/15 16:31
 
- אתה
בקושי  |  7/01/15 20:04
11
לצלו, מספר 2
יוסי מ  |  8/01/15 08:50
 
- אוי
כמה  |  8/01/15 10:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
פרופ' זכי שלום
על סמך דברי המזכיר קרי בהתייחס הן להצעת ההחלטה שהפלשתינים מנסים לקדם במועצת הביטחון והן למערכת הבחירות בישראל, לצד מסרים שהעביר השגריר שפירו בנאומו, סביר להניח, כי לאחר הבחירות בישראל יגביר הממשל את מאמציו להשיב את ישראל והפלשתינים לשולחן המשא-ומתן
דרור אידר
ראש המוסד לשעבר, שבתי שביט, שב והציג את חזון השמאל המשיחי - לסמוך על הערבים שיעשו עבורנו את העבודה    בדרך הוא כמובן מאשים את הימין ושועט בדרך לפתרון שהוכח ככישלון מדמם    על העיוורון
יהודה דרורי
עידן יוסף
התביעות יוגשו בידי ארגונים לא-ממשלתיים    הוקפאה העברת כספים לרשות הפלשתינית    ההחלטה התקבלה בדיון חרום שכינס שלשום רה"מ נתניהו
עידן יוסף
לדברי ראש הממשלה זו הסיבה שבגללה על בית הדין הבינלאומי לדחות את בקשת הרשות הפלשתינית וגם בגלל שחברה לחמאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il