X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הערכים הם שמדריכים. חיילי צה"ל בחברון [צילום: פלאש 90]
"תעשיית האשמה" נגד צה"ל
"בצלם", "יש דין", "עדאלה" ו"אוהבי ישראל" נוספים - מה הם מבינים בהתנהלות פעולה צבאית? מה הם יודעים יותר מצה"ל? זהו, ששום דבר; הם רק מעוניינים בהחלשתו ובסירוסו!
שלא על-מנת לרצות
יש לחקור כל אירוע צבאי ולהפיק לקחים, ויש מקום לשיפור מנגנוני החקירה - אבל לא כדי לרצות מוסדות בינלאומיים או אליטה פסאדו ליברלית מדומיינת האוחזת בקרנות מוסר סלקטיבי

הם לא מאמינים למנגנון הבדיקה של צה"ל. "תנו לצה"ל לטייח", לעגו. "תיאטרון חקירות" כינו זאת. מדובר בארגוני שמאל כגון "בצלם", "יש דין", שלא לדבר על עדאלה ואוהבי ישראל נוספים. מה הם מבינים בהתנהלות פעולה צבאית? מה הם יודעים יותר מצה"ל? זהו, שלא; הם מעוניינים בהחלשתו ובסירוסו, בהעמסת משפטיזציה שתכבול את רגליה של היוזמה וההעזה שאפיינה את לוחמינו.
מגוחך לקבל ציונים מ"בצלם", כשלא מזמן מנכ"ל הארגון, חגי אלעד, לא הסכים לכנות אפילו את חמאס ארגון טרור. החוקר יונתן דחוח-הלוי כבר הצביע על חוסר האמינות של "תחקירי" "בצלם". הארגונים הללו משתמשים באיום הפנייה לבית המשפט הבינלאומי, ליצירת מנוף לחץ על ישראל. על הדרך הם מייצרים קישור בזוי בדעת הקהל הבינלאומית בין צה"ל ל"פשעי מלחמה". האסטרטגיה הזאת תפסה תאוצה החל מוועידת דרבן הידועה לשמצה מ-2001, שעסקה כמעט רק בישראל וב"פשעיה".
בניגוד ליומרת הארגונים הללו, לא מוסר דוחף אותם אלא השקפה פוליטית. הנחת היסוד שלהם היא שישראל אשמה, היא הכובשת והמנשלת. ערביי האזור וקבוצות בעולם טוענים מזמן שאין לישראל לגיטימציה לפעול מול אויביה, גם לא להגנה עצמית, משום שהורתה בחטא, כל ישיבתה באזור הזה כמדינה יהודית עצמאית היא "עוול מוסרי". לכן כל פעולה צבאית חשודה מראש כפשע מלחמה. במידה לא מבוטלת, הארגונים הללו משמשים ראש חץ ביישום האבחנה הזאת.
אמרתי לא פעם שהכינוי "ארגוני זכויות אדם" הוא מסווה לתפיסה שליהודים אין זכויות כעם להגן על עצמם. לכן בלתי אפשרי מבחינתם לראות בחמאס ארגון טרור. אבל חשוב להם להציף את צה"ל בתביעות ולהכתים את לוחמיו, משום שהחלשתו עשויה מבחינתם לשנות את המציאות הגיאופוליטית ולהסיג את ישראל מלב הארץ. הנה האינטרס המשותף של ארגוני השמאל הישראלים.
אופן הפעולה שלנו כמדינה בכלל, וצה"ל בפרט, תלוי בערכים המדריכים אותנו - קדושת החיים, טוהר הנשק והימנעות מירבית בפגיעה מחפים מפשע, אבל גם עצם רצוננו להגשים ריבונות בארצנו. מכאן נגזרת השאלה - "באילו כלים ראוי להשתמש ובאילו לא נשתמש, משום שברגע שנממש אותם ללא ריסון, תשתבש יכולתנו לשמור אמונים לעצם זהותנו" (אלוף גרשון הכהן, בספרו "מה לאומי בביטחון הלאומי?").
משום כך, יש לחקור כל אירוע צבאי ולהפיק לקחים, ויש מקום לשיפור מנגנוני החקירה - אבל לא כדי לרצות מוסדות בינלאומיים או אליטה פסאדו ליברלית מדומיינת האוחזת בקרנות מוסר סלקטיבי. אסור גם שמטרת החקירה תהיה להוכיח שאנחנו הראשונים בעולם ליישם את החוק הבינלאומי לפי גרסתם הפוליטית של הארגונים הללו - אלא כדי לייעל את המערכת, לעשות את צה"ל טוב יותר.
מבחינה זאת, השיח של ארגוני השמאל הוא שיח גלותי שאינו מקבל את העובדה שהעם היהודי חזר לעצמו בכל המובנים, וכדי לממש את ריבונותו הוא חייב לאחוז בחרב. הם לא סומכים על המצפן הלאומי של צה"ל, שבאמצעותו הוא מאזן בין הפעלת הכוח לבין ערכיו, משום שעקרונית הם לא סומכים על האדם אלא מבקשים להדריכו באמצעות חוקים אבסולוטיים שאינם תלויי הקשר, ומצדדים בהתערבות מרבית של המדינה בחיי האזרח.
הפעילות של צה"ל נגד אויביו דומה למשחק כדורגל שבו אחת הקבוצות פוסלת עצמה מלעבור את קו מחצית המגרש, בעוד השנייה משחקת באופן חופשי ברחבת ה-16 של יריבתה. הדברים הללו יפים לכלל היחסים בין האיסלאם הגלובלי לבין המערב. מה שמאפשר את הפארסה הזאת, בין השאר, הוא מה שז'אן פרנסואה רוול כינה בשנות ה-80 "תעשיית האשמה", המוזנת בידי אנשי רוח, אקדמיה ותקשורת, וכמובן ארגוני "זכויות", המטפחים ומעודדים רעיונות של אשמה היסטורית, למשל כלפי ערביי האזור, ללא הטלת אחריות כלשהי עליהם. לא מפיהם של הארגונים הללו אנחנו חיים.

פורסם במקור: ישראל היום (ד', 7.1.15)
תאריך:  07/01/2015   |   עודכן:  07/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"תעשיית האשמה" נגד צה"ל
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
לא יכול באמת לחקור את עצמו.
שום גוף בעולם,  |  7/01/15 10:33
 
- סיסמאות ודמגוגיה
רפי לאופרט  |  7/01/15 22:10
 
- חסרת כל ערך.
טאוטולוגיה בפרוטה  |  8/01/15 00:27
 
- משחקים מכורים מראש
באום  |  8/01/15 05:50
 
- כסא הנאשמים בהאג הוא מקום טוב,
אין שום בעיה  |  8/01/15 09:40
 
- האג זה פיקציה
באום  |  8/01/15 15:21
 
- דמגוגיה בשני גרוש....
מומחה לדמגוגים  |  9/01/15 11:53
2
רפיסות.רפיסות.רפיסות.
שמ  |  7/01/15 10:46
3
כבר פורסם ש"הקרן לישראל החדשה"
עומדת מאחורי זה   |  7/01/15 14:27
4
 ל"ת
על זה אמר  |  8/01/15 16:20
5
הם לא רוצים שנדע איך ומדוע,
הם מ-פ-ח-ד-י-ם  |  8/01/15 16:59
 
- ואתה מה?
שמ  |  9/01/15 08:00
6
העוכרים הללו יודעים רק דבר אחד
קורןנאוה טבריה  |  10/01/15 11:53
7
דרור, מה עם יוקר הדיור והמזון
פרוספר אזולאי  |  10/01/15 15:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל ברנדשטטר
בעוד שיהודי ישראל עוסקים בכל הפנים של הישרדות וריבונות, עוסקים יהודי ארצות-הברית בשמד סיטוני. להם הקהילה היהודית, ההלכה והדת הן בתחתית סולם עדיפויותיהם, והדאגה לקהילה היהודית בישראל המצויה תחת איום קיומי מתמיד, חשובה הרבה פחות משימור זכרם של יהודים מתים
מנשה שאול
מצד אחד הופיע ארגון דאעש, מצד שני קרס ארגון "האחים המוסלמים" במצרים - מה שמוריד את קרנם בכל מדינות ערב ומבשרת טובות לשלום בין ישראל ומצרים
אלעזר לוין
הוא שכח אולי שעל-פי החוק, שנחקק כאשר היה ח"כ ושר, מי שעומד בראש רשות מקרקעי ישראל - לא "המינהל" - הוא שר הבינוי    אם לא שכח, מדוע אינו מצהיר ישירות על תוכניותיו?
אורי שרגיל
דיור, כלכלה, עוני מתפשט... מה עם כל אלה? יש לעבור במהירות הלאה ולדלג מעל המכשול שאותו מערימים, מרמים ומרימים לפנינו מספר נפשות אובדות בשמאל שלנו
עו"ד נילי שילה
הליכים משפטיים אינם הדרך היחידה, ובוודאי שלא המועדפת, לניהול הליכי גירושין. בחירה בגישור מקנה שורה של יתרונות רבי-ערך לבני הזוג ולילדיהם, הן בטווח הקצר והן לאורך זמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il