X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פרשנים בעולם הערבי מעריכים כי ההנהגה האירנית לא ממהרת להזמין את ח'אלד משעל לביקור באירן וכי "היא פותחת מחדש לתנועת חמאס את הדלת אך עם הגבלות"
▪  ▪  ▪
חאלד משעל. שומר על פרופיל תקשורתי נמוך

אתר ביטאון החמאס "אלרסאלה" דיווח ב-7 בינואר 2015 כי משלחת של תנועת חמאס הגיעה לטהרן ב-6 בינואר ונפגשה עם סגן שר החוץ האירני ד"ר עבד אלוהיאן. מדובר בביקור שני של משלחת מתנועת חמאס באירן בתוך חודש ימים מאז הופשרו היחסים ביניהן.
בתחילת דצמבר 2014 ביקרה בטהרן משלחת בראשות של מחמד נאצר חבר הלשכה המדינית של חמאס ונפגשה עם בכירים בהנהגה האירנית
בראש המשלחת של חמאס הפעם עומד בכיר התנועה ג'מאל עיסא וחברים בה עלי ברכה נציג חמאס בלבנון וד"ר ח'אלד אלקדומי נציג חמאס באירן.
המטרה המוצהרת של המשלחת הינה השתתפות בכינוס ה-28 של ועידת האיחוד האיסלאמי. בתום הפגישה של המשלחת עם סגן החוץ האירני אמר ד"ר אלוהיאן לאתר "אלרסאלה" כי "יחסיה של אירן עם תנועת חמאס הם איתנים".
על-פי הדיווח הפגישה בין משלחת חמאס לסגן שר החוץ האירני עסקה ב"התפתחויות האחרונות בזירה הפלשתינית והמצב הקשה ברצועת עזה".
הד"ר אלוהיאן אמר בפגישה כי "הנהגת אירן ועמה ימשיכו לתמוך בפלשתין בכל המישורים וכי אין שינוי בעמדתה". על-פי ההערכות בחודש שעבר היה אמור לבקר באירן בקרוב ח'אלד משעל ראש הלשכה המדינית של חמאס אולם הוא נעדר מהמשלחת.
פרשנים בעולם הערבי מעריכים כי ההנהגה האירנית לא ממהרת להזמין את ח'אלד משעל לביקור באירן וכי "היא פותחת מחדש לתנועת חמאס את הדלת אך עם הגבלות".
להערכתם, ההנהגה האירנית לא שוכחת לח'אלד משעל את יחסיו הגרועים עם בן בריתה הנשיא הסורי בשאר אסד והקרע של הנהגת חמאס עם סוריה בעקבות מלחמת האזרחים במדינה.
העיתון "אל-שרק אל-אווסט" עסק ב-7 בינואר בידיעה שהפיץ עיתון טורקי כי ח'אלד משעל התבקש לעזוב את קטר וכי הוא נערך למעבר לטורקיה ובהכחשות של בכירי חמאס לידיעה.
מקורות יודעי דבר מסרו לעיתון כי אכן קטר לא ביקשה מח'אלד משעל לעזוב את דוחא אך תנועת חמאס "הבחינה כי יש שינוי בכיוון הפוליטי (של קטר)".
תנועת חמאס התבקשה, על-פי הדיווח, לא לנקוט בשום פעילות פוליטית שניתן יהיה להבין ממנה שקטר עדיין תומכת בתנועת "האחים המוסלמים" במיוחד לאחר הפיוס הקטרי-מצרי.
ח'אלד משעל ראש הלשכה המדינית של חמאס שומר בשבועות האחרונים על פרופיל תקשורתי נמוך מאז החלה סעודיה במאמציה לפייס בן קטר לבין מצרים.
בראיונות המעטים שהעניק לעיתונות הערבית הכתובה הוא הקפיד להתרכז במצב בירושלים ובמסגד אל-אקצה.
בעולם הערבי הופצו שמועות שאין להן אימות כי הוא שוקל לפרוש מתפקידו כראש הלשכה המדינית של התנועה ולהתמנות לתפקיד ראש מועצת השורא של התנועה.

תאריך:  08/01/2015   |   עודכן:  08/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נמשכת ההתקרבות בין תנועת חמאס לאירן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
מנשה שאול
מצד אחד הופיע ארגון דאעש, מצד שני קרס ארגון "האחים המוסלמים" במצרים - מה שמוריד את קרנם בכל מדינות ערב ומבשרת טובות לשלום בין ישראל ומצרים
יוני בן-מנחם
קטר דחתה את דרישת מצרים להסגיר לידיה קבוצה של מנהיגים מתנועת "האחים המוסלמים" החשודים בתכנון ומימון פעולות טרור ובראשם השיח' יוסף קרדאווי. תנועת "האחים המוסלמים" הכינה תוכנית פעולה לנסות ולסכל את הפיוס בין מצרים לקטר
יוני בן-מנחם
מצרים מאשימה את תנועת חמאס בהמשך פעילות טרור בצפון סיני וסיוע לארגון "אנצאר בית אלמקדס". המצרים פנו לקטר ומדינות נוספות בדרישה להשיב להם כספים שהבריחו מנהיגי "האחים המוסלמים" והמשמשים למימון פעולות טרור בשטחם
יוני בן-מנחם
ירדן מותחת ביקורת קשה על התנהלותה של הרש"פ בעקבות כישלונה האחרון במועצת הביטחון של האו"ם. גורמים המזוהים עם הרש"פ מביעים תרעומת על תפקודה של הליגה הערבית לפני ואחרי ההצבעה במועצת הביטחון
מרדכי קידר
על העולם להתעורר, להבין את הבעיה ולדעת שאם מדינת ישראל תיפול מול האיסלאם, נפילתה של אירופה תהיה רק שאלה של זמן, ולא ארוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il