X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מגוש-קטיף פונו "לבנים". ומגבעת עמל פונו "שחורים". כל כך פשוט. זה כל הסיפור. ואתם, שאולי עדיין חושבים שישראל היא "אור לגויים", רצינו שתדעו. ותצטמררו כמונו
▪  ▪  ▪
קיבוץ. היה שייך ללבנים

אני לא אנקוף אצבע כדי להגן על מי שנפגע לו ה"כבוד". לא על גזע. לא על עדה. לא על מיגדר. כי אם אקבל שפגיעה ב"כבוד" היא עילה לצאת למלחמת עולם, אין לי קייס להתפלץ נוכח אלה שבשל פגיעה ב"כבוד" של המשפחה, לשיטתם, שוחטים את ביתם שלהם, או את אחותם. אבל מתן זכויות לאחד, ושלילתן, על-רקע גזע, או עדה, או מיגדר, מן האחר, זוהי הגזענות אשר כדי למגר אותה אני אעלה על בריקאדות.
ומדינת ישראל המודרנית, זו, ארצו של "עם הסגולה", זה שמתיימר להיות "אור לגויים", היא מדינה גזענית עד להחריד. ואינני נוגע באפליית ערבים. עשויים לטעון כי אפליית הערבים איננה בשל גזענות אלא בשל היותם חלק מקהילת אויב, המבקשת להשמידנו. ולי אין דרך להוכיח שאינו צודק. אבל בקרב מי שאינם ערבים, זכויות הקניין של ה"לבנים" שבהם, יוצאי אירופה, ארצות הברית, דרום אמריקה - המדינה מתייחסת בחרדת קודש, לא מעלה בדעתה לפנות אף אדם מביתו, ואם אין מנוס היא מפצה אותו בדחילו ורחימו וביד שאין רחבה ממנה,-בעוד אל "שחורים", יוצאי ארצות מדינות ערב, היא מתייחסת לא פעם אולי גרוע משהתייחסו מדינות הדרום אל הכושים שהובאו לשם מאפריקה ככוח עבודה, קשורים בשרשראות.
גם כשיושבה אמריקה אנשים נשלחו אל אזורי הספר להיאחז בקרקע בתולה, ומשהקימו עליה בית היא הייתה לאדמתם שלהם. וגם כשנולדה ישראל. מי שקרא את "מסע תענוגות לארץ הקודש" של מרק טווין יודע שהארץ הזאת הייתה כמעט כולה פשוט שממה. עד לתחילת החזרה המאסיבית של יהודים למולדתם, 99% מארץ ישראל הייתה, פשוטו כמשמעו, פשוט "ארץ של אף אחד".
היו קומץ קרקעות שהיו של ערבים. השלטון הטורקי היה יעיל מאוד בשמירה על זכויותיהם של בעלים. "קושאן". "טאבו". הקומץ הזה נרכש על-ידי נדבנים יהודיים להקמת ישובים. אך הרוב, רוב הארץ, הייתה קרקע בתולה, טרשית, שממה. פשוט, "מקום של אף אחד".
ואת השממה הזאת "חלוצים" יצאו להפריח. קיבוצים הוקמו. בספר. גם בספר שגם היום הוא עדיין ספר, וגם בספר שהיום, ובימים ההם באמת לא הייתה שום דרך לדעת, ב"ספר" שהיום הוא מעין שכונה יוקרתית כמעט בלב ליבן של ערים, כשהקרקע סביב נמכרת במיליונים. ואל הקיבוצים נשלחו כמעט תמיד רק "לבנים". אך גם התיישבות עירונית הייתה אז., שכונות", אשר מתושביהן ציפו להתפרנס ממלאכה וממסחר, ולא מחקלאות, ואליהן נשלחו כמעט תמיד היהודים שעלו לכאן ממדינות ערב.
וההבדל ביחס המדינה אל אלו ואל אלו היה אדיר.
הקיבוצים הפכו לאצולה. גם, כמובן, בימים בהם בניהם היו עמוד השידרה של שדירת ההנהגה בארץ, אך למרבה הפלא כך נותרו גם בימים בהם שוב לא הסתובבו אנשיהם במסדרונות השילטון. ואילו אל ההתיישבות העירונית, זו של "השחורים", היחס היה ונשאר מחפיר. בעוד הקיבוצים הפכו עם הזמן לאחוזות ענק של נופש, עם בתים יפים וגינון נפלא ובריכות שחייה, הנה ה"שכונות" שבערים, שאוכלסו בדיוק באותו האופן ובדיוק בשם אותה החשיבה, היו ונותרו עד היום שכונות עוני. טלאי על טלאי. כמעט מחנות פליטים שהביוב זורם בהם ברחובות.
ואין סיבה אחרת. אלא זו ששם "לבנים" וכאן "שחורים".
לא מאמינים? הנה קטע ה"קיבוץ" נמשך. ועכשיו זה לא "שמאלנים" אלא "ימנים". כי עכשיו ה"אדמה של אף אחד" נמצאת רק ב"שטחים". והנה התקציבים שמוזרמים ל"מתיישבים" ששם מסוגלים לסמר גם את שערותיו של קרח. כי גם הם "לבנים". וכשפונה "גוש-קטיף" הוקמה "מינהלת" ומדינה שלמה עמדה על הרגליים שיפוצו ברוחב יד ויקבלו מן הגורן ומן היקב, ולתושבי גבעת עמל פשוט הביאו יס"מ, שוטרי ענק במדים שחורים, וזרקו אותם פשוט לרחוב.
כי מגוש-קטיף פונו "לבנים". ומגבעת עמל פונו "שחורים". כל כך פשוט. זה כל הסיפור. ואתם, שאולי עדיין חושבים שישראל היא "אור לגויים", רצינו שתדעו. ותצטמררו כמונו.

תאריך:  08/01/2015   |   עודכן:  08/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גזענות בארץ הקודש
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
אריה גל, איכזבתני
ברוך שטיין  |  8/01/15 17:09
2
הכותב שקרן וגזען
פוני יער כחול עין  |  8/01/15 17:40
3
מרוב הבלים קשה להגיב. ל"ת
דרור צ.  |  8/01/15 18:06
4
הכל בגלל השחיתות בבית המשפט
סהר שוקר  |  8/01/15 19:18
5
הגזען היחיד זה אתה ארי!!! ל"ת
איל  |  8/01/15 19:20
6
טפשות
ח.ש ברע  |  8/01/15 19:55
7
הדבר הכי "יפה" בארץ הוא
אריסטוטולוס  |  8/01/15 20:04
8
כול כך נכון
אלון1234  |  8/01/15 20:09
9
קיים יסוד אמיתי לגזענות
המוכיח  |  8/01/15 20:54
10
אתה צריך להמשיך שבשני המקרים
חוזה בכוכבים  |  8/01/15 22:45
11
זה דווקא מוכיח שאין גזענות
שמואל פישר  |  9/01/15 06:46
12
גיבוב של חצאי אמיתויות ושטויות
במבה  |  9/01/15 09:39
13
לא 'פינוי'=גירוש! לא גזענות=אנ
קורןנאוה טבריה  |  10/01/15 14:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף אליעז
אסור לרב הראשי יוסף, בכל הכבוד, ליטול חלק במחלוקת, בקרב או ביריבות בין שני פוליטיקאים - ומשעשה כן, ועוד תוך שימוש בכהונתו, במעמדו וב"כלי נשק" דתי מובהק, לאמור הטלת חרם ונידוי, הרי שהחליט בפומבי לעסוק בפוליטיקה והוא מנוע עוד מלכהן בתפקידו הרם ועליו להתפטר
רון בריימן
בוז'י הרצוג מנסה בכל הזדמנות לצייץ את המלה "מהפך". למעשה הוא מעורר רחמים, והמלה נשמעת מפיו כ"מערך" ולא כ"מהפך". ואכן, למרות ניסיונו להגדיר את בריתו עם שותפתו הבכירה לבני כ"מחנה ציוני", אין לנגד עינינו אלא גלגול נוסף של המערך, גם אם המערך של פעם היה נחשב היום לימין. על כן אין פלא שהפריץ מרמאללה מתגייס אף הוא למען המערך
יצחק מאיר
וינייטה לפרשת שמות התשע"ה    פרקי התנגשות הענק בין עלובי החיים לבין אדוני גולגולות המוות, עושה את הספר לספר המספר למה מסוגל האדם אף על-פי שנברא בצלם
דודו חזן
מנהיג צריך להוביל את הציבור ולא לחפש כוכבים שיאירו את שמי הפוליטיקה ויפלו בחבטה ארצה. נבחרי אוויר לא אווירה
מתי דוד
למרות כשלון כל הועידות, ההסכמות, התקוות, האכזבות ו"הכיבוש", אין סיבה לייאוש, מאחר שלפלשתינים יש בפועל שתי מדינות לעם אחד    הם לא זקוקים להמתין ל"הצהרת בלפור", הם לא זקוקים לליגה הערבית    בעזה קיימת מדינת חמאסלנד, בהנהגתו של איסמעיל הנייה ובגדה קיימת מדינת פתחלנדד, בהנהגת מחמוד עבאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il