X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תמימים [עצרת הזדהות לנרצחי הפיגוע בשרלי הבדו / צילום: AP]
תמימות הדמוקרטיה המערבית
אותו עיוורון שהוביל את אירופה למלחמת עולם, מוביל אותה כיום לקריסה מבפנים. הפעם מדובר בענק שכבל עצמו מרצון לסד איום של תקינות פוליטית

התגובה לאירועי הדמים בצרפת מזכירה במשהו את התגובה כלפי האינתיפאדה השנייה, החל מספטמבר 2000. בשתיהן מדובר בכישלון קונספציה ארוכת שנים של השמאל הישראלי והעולמי. אצלנו - כישלון הקונספציה ש"יש פרטנר" למו"מ על שלום, ובצרפת - כישלון הרב-תרבותיות. בשני המקרים מדובר בכישלון הקונספציה המתנשאת, שייחסה ליריב ולאויב אינטרסים זהים לשלנו.
ההלם והתדהמה שאחזו בצרפתים ובאירופה בכלל עלולים להיות קצרי-מועד, כמו בעקבות האינתיפאדה השנייה. במהרה תשוב התעמולה לפעול. נשמע הסברים מקומיים לטרור, ובעיקר המשך האשמת המערב ב"פשעי הקולוניאליזם" שהטרור הוא "תוצאתם". כבר עכשיו מאשימים בשמאל הרדיקלי את... ישראל והתנהלותה במזרח התיכון. עכשיו זה בשוליים; בקרוב בשיח המרכזי.
כישלון הקונספציה בצרפת קשור לכישלון הקונספציה המדינית של השמאל בישראל. כשאני שומע את לבני או הרצוג בנושאים מדיניים, הרושם הוא שחזרנו לשנות ה-80, לפני הניסיונות הגדולים שחווינו, לפני שהמזרח התיכון התפרק לגורמים, לפני שהצד השני כשל באלף מבחנים, למעט המבחן היחיד שהצטיין בו: הרג יהודים או למצער פגיעה במעמדה של ישראל בעולם. הנה, בשבוע החולף, קרס בפריס גם הדגל היחיד של הגברת לבני. הכישלון הזה מהדהד יותר מול ההצהרות הרופסות של פרנסואה הולנד ביחס לאירועים בארצו. ראויים לציון דבריו שהרצח במרכול הכשר היה "מעשה אנטישמי", והטרוריסטים הם "קיצונים שאין להם שום קשר לאיסלאם". לקרוא ולא להאמין!
מדובר במסורת: בשלהי ספטמבר 1938 נחתם הסכם מינכן, שפייס את גרמניה הנאצית והסגיר לידיה את חבל הסודטים בצ'כוסלובקיה. צ'מברליין חזר ללונדון והכריז "שלום בזמננו". מייד לאחר ההסכם תיארה הדיפלומטיה הצרפתית את היטלר כלכוד בין גבלס והימלר ה"קיצונים" לבין גרינג ה"מתון". לא הייתה ברירה אלא לחזק את השליט שלא ייפול לידי ה"קיצונים".
אותו עיוורון שהוביל את אירופה למלחמת עולם, מוביל אותה כיום לקריסה מבפנים. הפעם מדובר בענק שכבל עצמו מרצון לסד איום של תקינות פוליטית. אלבר קאמי כתב את "הדבר" בעצם מלחמת העולם השנייה כמשל להתקפה על העולם החופשי. האנשים בעיר אוראן מסרבים לנקוב בשם המפורש, "דבר", ופוחדים להכיר בבעיה האמיתית. זה שורש תבוסתם: "המגיפה אינה כשיעור מידתו של האדם, לפיכך אומר אדם בליבו כי המגיפה נעדרת ממשות היא, זהו חלום רע העתיד לחלוף. אבל לא תמיד הוא חולף, ומחלום רע לחלום רע בני האדם הם שחולפים, וההומניסטים שבהם בראש ובראשונה, לפי שלא נקטו אמצעי זהירות".
בימים כאלה כדאי לרדת לאחד הנמלים, להציץ באוניות הענק ולהכפילן פי 10,000 ויותר. מה מידת הזמן הנדרשת להזיז ספינה דמיונית כזאת בכמה מעלות בלבד? ומה ביחס ל-180 מעלות שינוי?! נוסף על כך, מנועי הספינה ישנים, חלקם מושבת וחלקם מקרטע, ורב החובל מזמן לא אייש מקומו. במצב כזה של כאוס מנהיגותי יחידים וקבוצות יעשו דין לעצמם, חלילה.
ברדיפתן אחר שקט, הדמוקרטיות המערביות מוכנות להאמין - גם לאחר אינספור ויתורים שלא הביאו לשלום או לשקט - שאם נעשה מחווה נוספת, אם לא נזכיר את השם המפורש, הוא לא יתעורר. הן מוכנות לקנות שקט גם לכמה שנים. סטלין הכיר את רפיסות המערב וסחט ויתורים מממשל רוזוולט; נהג להזהיר שהוא מותקף בפוליטביורו בשל "נטייתו לרפורמות ליברליות". זה לא הוא, זה הקיצונים. מה שסטלין למד, האיסלאם המציא.
ומילה לאחינו ולאחיותינו יהודי צרפת: מה אתם עדיין עושים שם? בואו הביתה, ישראל היא מקומכם ולא שום מקום אחר בעולם. אנחנו זקוקים לכם ואתם לנו. עלו לישראל - לא מפחד הצרות, אלא פשוט לחזור למולדת אחרי אלפי שנות גלות. לא תמיד קל בישראל, אבל להתמודדות עם הקשיים פה יש טעם ותכלית והמון תקווה. השאירו את אירופה להתמודד עם בעיותיה ובואו להטות שכם במשימה ההיסטורית הגדולה של שיבת ציון ובניין המדינה היהודית.

פורסם במקור: ישראל היום (א', 11.1.15)
תאריך:  11/01/2015   |   עודכן:  11/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תמימות הדמוקרטיה המערבית
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
ומה לגבי הנאיביות של בצלם ו
מזרחן  |  11/01/15 13:36
 
- "בצלם" זה לא נאיוויות
שוחר-שלום  |  12/01/15 16:06
2
ההסטוריה של מלחמת העולם ה-2
ניתוח עלוב  |  11/01/15 15:10
 
- הניתוח שלך עלוב, אידר לא מנתח
מומחה לעלובים  |  12/01/15 16:54
 
- שמדגימה את היתר.
הערה אחת,  |  12/01/15 17:58
3
כתבה מעניינת ומרחיבה את המחשבה
עטרה שגב קלימי   |  13/01/15 06:35
 
- מתחיל בהגדרת הבעיה
כל מעשה  |  13/01/15 09:40
4
למדנו כולנו במאה העשרים.
על "העולם החופשי"  |  13/01/15 12:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקריקטורות של מוחמד
עמי דור-און
כדי לשמור על החיים ועל יכולת הקיום של הציוויליזציה כפי שאנו מכירים אותה, אסור להמתין לרגע האחרון שבו נוכל לראות בוודאות מוחלטת שמישהו עומד לקטול אותנו
ראובן לייב
לאחר שורה של מעשי-בריונות אנטישמיים הוקמה בפריז סיירת-אבטחה של צעירים יהודיים, שנועדה להקדים רפואה למכה אפשרית של מעשים דומים בעתיד
איציק וולף
המשטרה הגרמנית עצרה שני בני אדם בחשד להשלכת בקבוק תבערה לעבר בניין מערכת העיתון המבורגר מורגן פוסט שערך מחווה לעיתון הצרפתי שרלי הבדו    נזק קל נגרם לארכיון העיתון
ישראל רוזנבלט
26 שנים לפני מיתקפת הרצח על "שרלי הבדו", הטיל האייתוללה חומייני עונש מוות על הסופר סלמן רושדי, מחבר "פסוקי השטן", שביזה לדעתו את האיסלאם. עד היום טרם בוטלה הפאתווה הזו. ב-2012 עוד הגדילה אירן את הפרס שיוענק למי שיביא את ראשו של רושדי, בחצי מיליון דולר. היום עסוקה אירן במיתקפת חיוכים. הזיכרון הקצר והסלקטיווי של מנהיגי המערב
מחלקה ראשונה
ד"ר אורי מילשטיין טוען שהפיגוע במערכת העיתון הסאטירי בפריז מהווה שלב במעבר למבצעי השמדה מצד המערב
רשימות נוספות
נתניהו: קורא ליהודי צרפת לעלות  /  איציק וולף
נשקלת האפשרות לקבורה ממלכתית בישראל  /  איציק וולף
"על העולם החופשי להתאחד מול הטרור הקיצוני"  /  שירות גלובס
מלחמת דת בפריז   /  איתמר לוין
תמימות המערב  /  אורי אליצור
הג'יהאד של הקריקטורות   /   כ. בינפלט וא. גתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il