X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם המאיירים והקריקטוריסטים בשבועון "הנאור" הציגו גם את ישו, אמו מרים ושליחיו, יוחנן ושאול, באופן נלעג? האם הציגו אותם במערומיהם? האם הציגו כך את בודהא או קונפוציוס? אני מנחש שלא
▪  ▪  ▪
הזדהות עם הנרצחים בפריז [צילום: AP]

החברים של הפלשתינים אינם החברים שלי, לכן, למרות הכאב על הקורבנות בנפש, קשה לי להזדהות עם אסונם של הצרפתים.
הכתובת על הקיר רשומה כבר כמעט ארבעים שנה. מה שהתחיל עם חומיני שקיבל מקלט וחסות בצרפת והמשיך במשטר הנורא באירן, בטאליבן באפגניסטן ופקיסטן, בחיזבאללה בלבנון, בפלשתינים המתאבדים ביו"ש, בחמאס בעזה, באל-קאעידה במגדלי התאומים בניו-יורק ועתה בשיא חדש ברצחנות גלויה, ללא כלימה ובושה, של דאעש.
למרות זאת קיבלו באירופה את המוסלמים בזרועות פתוחות, נתנו להם תנאי מחיה נאותים, תנאים סוציאליים כאילו נולדו שם ואפשרות לחיות לפי דתם ואמונתם.
העובדה שבארצות מוצאם של המהגרים כל הדברים האלו לא היו קיימים נתנה לאירופאים את התחושה שהם אנושיים, טובי-לב, רחבי ידיים ובעיקר נאורים.
אך המהגרים, בעיקר בניהם ונכדיהם לא חשו כך. הם מצאו את עצמם כלואים באותם גטאות שאבותיהם היגרו אליהם, אפשרויות תעסוקה חדשות לא נפתחו בפניהם ותחושת הקיפוח וההשפלה גברה. הנאורות האירופאית הייתה למען מצפונם שלהם בלבד ולא למען המהגרים ובניהם.
לכן חלק לא מבוטל מהמהגרים ובניהם נפלו קורבן לתעמולת השנאה של האיסלאם בכלל והקיצוני בפרט.
יש לזכור כי חוליות הטרור, דוגמת החוליה האחרונה בצרפת, חיות ומתקיימות על-רקע של אהדה ציבורית. רק כאשר רבים חפצים להביע את מחאתם על מצבם האישי והאתני קמות מתוכם קבוצות המביאות זאת לידי ביטוי במעשים. חלק גדול מהמעשים הם פסיביים, כגון הפגנות או מחאות שקטות אך חלק קטן נוטל את היוזמה הרצחנית. ללא האהדה הציבורית היוזמות הללו לא היו באות לידי ביטוי (רצחני) בשטח.
לצרפתים היה נוח לא לנקוט ביד קשה כנגד ההתארגנויות הרצחניות. הם האמינו כי "חנופה" לאיסלאם בכלל ולפלשתינים בפרט, במדיניות החוץ ובמדיניות הפנים, ירסנו את הטרור. יש לזכור כי רובו הופנה כלפי מטרות יהודיות וישראליות דבר שהגביר את האדישות הציבורית, כאילו זו מלחמה בין "כנופיות". את הרצח במרכול "כשר" בפריז הגדיר הנשיא הצרפתי כ"מעשה אנטישמי". כלומר: לא כנגד הצרפתים ממש אלא כנגד מיעוט מסוים בציבור הצרפתי: היהודים. ההיסטוריה מלמדת כי אחרי מספר "הגדרות" כאלה ימצא האשם ביהודים ולא ברוצחיהם.
הרצח בשבועון הסטירי הצרפתי תואר כפעולה כנגד חופש הדיבור והביטוי. אני בהחלט בעד חופש הביטוי בכל דרך אפשרית, אך אני נגד חופש השיסוי, ההכפשה והלעג לחלשים ולמסכנים בחברה.
האם המאיירים והקריקטוריסטים בשבועון "הנאור" הנ"ל הציגו גם את ישו, אמו מרים ושליחיו, יוחנן ושאול, באופן נלעג? האם הציגו אותם במערומיהם? האם הציגו כך את בודהא או קונפוציוס? אני מנחש שלא. רק מוחמד, נביאם של המוסלמים, היה יעד ללעג והכפשה ולא רק מצדם.
אז המסכנים הללו שנעלבו קשות מהיהירות וההתנשאות של העיתונאים בשבועון זה הוכיחו להם כי התגובה לכך יכולה להיות רצחנית מאוד.
אולי הגיע הזמן שכל העיתונאים בצרפת ובכול העולם יבינו כי הם לא נבחרו להיות מורי הדור ומוליכי הציבור אלא אנשים שפרנסתם היא רק להביא לידיעת הציבור מידע אמין ועכשווי בלבד!

תאריך:  12/01/2015   |   עודכן:  12/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החברים של הפלשתינים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אוי פסח עכשיו ינואר
אהרון שחר  |  12/01/15 10:21
 
- ממש כך.
שמ  |  12/01/15 11:33
 
- אני מכיר היטב את מוטי קידר ומו
פסח רויטמן  |  12/01/15 13:24
 
- האמת? לא הבנתי כלום מתגובתך. ל"ת
פסח רויטמן  |  12/01/15 13:16
2
לא הבנתי למה אתה מכנה את
סניל  |  12/01/15 23:03
 
- למה?
פסח רויטמן  |  13/01/15 07:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקריקטורות של מוחמד
צ'לו רוזנברג
המדובר במלחמת תרבות, מלחמה בין תרבות מתקדמת, ליברלית ודמוקרטית לבין תרבות פרימיטיבית, תרבות של מסגדים בהם שוטפים את מוחותיהם של רבבות צעירים ולא רק, אנשים המקדשים את המוות במקום החיים, מפלצות המתהלכות בערים בעולם כדי לזרוע הרג ופחד
ליאורה קוזלובסקי
איציק וולף
הרבנות הראשית לישראל דורשת מרבנים שקיבלו את הסמכתם בצרפת לעבור עם עלייתם לארץ בחינות נוספות לאישור מעמדם    סגן השר לשירותי דת: אין סיבה שהמערכת האקדמית בישראל תכיר בתארים ובאוניברסיטאות של צרפת ואילו המדינה היהודית לא תכיר בתעודות הסמיכה של אחיה בגולה
עידן יוסף
כך אמר נתניהו בטקס זיכרון בבית הכנסת הגדול בפריס בנוכחות נשיא צרפת    כמעט ארבעה מיליון איש צעדו כהזדהות    בצעדה בפריז נכחו כארבעים מנהיגי מדינות העולם
איתן קלינסקי
"אני מתפללת שהמוסלמים הרצחנים ייכלאו וייבלמו. אני מתביישת במי שמשתייכים לאומה הערבית ומופיעים לכאורה בשמה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il