X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הבחירות: בין פונדמנטליזם דתי-לאומני לבין ליברליזם, שפיות ותקווה ביום ה-17 במרס ייקבע אם ישראל חוזרת אל ימי הביניים החשוכים
▪  ▪  ▪
הליכוד. כל עניינה שטחים [צילום: AP]

הבחירות המקדימות בשלוש מפלגות המפתח הסתיימו. אל מול עיני האזרחים ניצבים עתה אלה אשר יחליטו על גורל העם. "העם אמר את דברו" בפריימריז, אם כי לא באמת העם עשה זאת אלה כמה עשרות אלפי אנשים בעלי אינטרסים פוליטיים מובהקים. מה שחשוב עתה הוא לבחון את האלטרנטיבות העומדות בפני הבוחר הלא מעורב פוליטית.
רשימת הליכוד מורכבת מאנשים המסמלים יותר מכל את יום האתמול, את ההקצנה והאין תקווה שמבטיחים לנו הנבחרים, ובראשן ראש הממשלה נתניהו. אין המדובר רק בנושא המדיני שעוד נתייחס אליו אלא גם בנושאים הכלכליים והחברתיים. נתניהו הוא סמל הכלכלה החופשית, כלכלת השוק שאין בה לא רחמים ולא חמלה. זו כלכלה שאינה סופרת את שכבות הביניים ולא את השכבות החלשות. גם אם יעלוזו כל חברי הליכוד ותומכיו בציבור הרחב, אלה העובדות אין בלתן. ממשלות הליכוד והימין מושלות מזה יותר משושה עשורים ואת התוצאות אנו רואים עתה. שמעו מה אומר כחלון על הליכוד ותבינו מה כוונתם של הדברים לעיל.
אין לליכוד כל עניין להתמקד בכלכלה וחברה. זו מפלגה שכל עניינה שטחים, חיסול בג"ץ, חוקים הזויים וגזעניים שנועדו לקפד את ראשם של כל אלה אשר אינם מסכימים עם תורתם של אלקין, לוין, רגב ודומיהם, ובראשם נתניהו. חזרתו לזירה של דרעי והצטרפותו הנפרדת של אלי ישי, שניים שעשו הון פוליטי מזעקות על קיפוח חלשים ומזרחיים בה בשעה שהם היו שרים בכירם מאוד, מאפשרת לנתניהו לקנות אותם בזול. דרעי וישי, אם יכנסו לכנסת, כל עניים ומניינם הוא כסף ועוד כסף לבוחריהם כדי להותירם במצבם. כך אפשר שוב ושוב להיבחר ולחיות חיי רווחה מצוינים על חשבון המסכנים המצביעים עבורם.
וכאן נקודת החיבור עם מפלגת הבית היהודי. לא, לא כסף למסכנים אלא למתנחלים. עוד ועוד התעסקות בבנייה בשטחים, בחקיקת חוקים חשוכים ודקדנטיים ביותר, סתימת פיות, במיוחד של בג"ץ. בנט לא יהיה ראש ממשלה, ככל הנראה, ואם נתניהו כן, גן העדן ממתין לבית היהודי. הביטו ברשימת הבית היהודי אשר התיימרה להיות מפלגת כל העם. להוציא את שקד הנמצאת במקום ריאלי לפי הסקרים, ורנן שובל במקום ה-16, כל הרשימה היא דתית-פונדמנטליסטית-לאומנית.
נכון ששקד ושובל החילוניים יכולים להשתלב בצורה מצוינת ברשימה כי הרי תורתם תורת ימי הביניים באירופה, אך לא הם יתנו את הטון. זו הרשימה המהוללת של הבית היהודי שרבים מבין אזרחי ישראל וודאי יצביעו עבורה. הם מכוונים גבוה, לראשות הממשלה והתפקידים המרכזיים בממשלה, ובעזרתם של אזרחי ישראל הם עוד יגיעו לשם. יזכור העם היטב את הקביעה שלהלן: לא הערבים יהיו ראשוני הנפגעים מפעילתם של חברי הבית היהודי אלא היהודים המתנגדים לדעותיהם ומעשיהם. ההיסטוריה מלאה בדוגמאות.
מול עולם פונדמנטליסטי-לאומני חשוך המבטיח מלחמת גוג ומגוג בין היהודים עצמם, אפילו עד זוב דם, וכן כינונה של מדינת הלכה כמיטב המדינות התיאוקרטיות מאז ועד היום, ישנן מפלגות שאינן פחות ציוניות או יהודיות מן המפלגות שהוזכרו לעיל. לא אבות אבותיהם של בנט, שקד ושותפיהם לרשימה הקימו את המדינה, הקימו צבא, בנו וקלטו עולים חדשים אלא המשוקצים האלה מן המרכז והשמאל.
מפלגת העבודה וכל אלה אשר היו שותפותיה במשך שלושה עשורים לא עשו פחות מכל אלה המתיימרים להיות האורים והתומים של ישראל. ההפך הוא הנכון. הרצוג ולבני אינם מוגי לב, אינם פחות פטריוטים מאף אחד מרשימת הבית היהודי. חבריהם ברשימה המשותפת אינם מתכוונים להפקיר את אזרחי ישראל אלא להציב פניהם תקווה. כך גם מפלגת יש עתיד ומפלגות אחרות הנוסקות תקווה בעם ולא דכדוך.
ישנם לא מעטים בבית היהודי אשר רואים את היותה של ישראל מדינה יהודית-דתית המונהגת על-ידי רבנים כחזונה של ישראל. לא משטר דמוקרטי מעניין אותם אלא עוד ועוד חוקים דתיים והתנחלויות. סירוב פקודה הוא חלק בלתי נפרד מתפיסתם של כמה נבחרים ברשימת הבית היהודי. השלטון הנבחר אינו ראשי, לדידם, להחליט שום החלטה דמוקרטית הקשורה להחזרת שטחים. זו החלטה הלכתית מבחינתם ותו לא. מי שרוצה משטר מסוג זה, שייבושם לו.
ביום ה-17 במרס ייקבע אם ישראל חוזרת אל ימי הביניים החשוכים או היא יוצאת אל דרך חדשה שיש בה תקווה חלום לימים טובים יותר, שקטים יותר, שפויים יותר.

הכותב הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי
תאריך:  18/01/2015   |   עודכן:  19/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בין פונדמנטליזם לתקווה
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
מה לעשות, המדינה הופכת יהודית
סניל  |  18/01/15 21:29
2
מרצ'לו....
י.ש  |  18/01/15 23:06
 
- תקרא
תקרא  |  19/01/15 08:00
3
דעה מבוססת
סתם אחד  |  19/01/15 08:47
4
מרצ'לו ידידי ==========
יוד יוד  |  19/01/15 09:14
5
מיסיונר מכנסיית הבלי שכל
ב.ל  |  20/01/15 19:34
 
- אתה
אתה  |  20/01/15 21:39
 
- הא
הוו  |  20/01/15 22:03
6
תורת הגזע של הר צ'לו
ב.ל  |  21/01/15 18:28
 
- בכל ב.ל
מסתתר  |  21/01/15 18:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
עו"ד חיים שטנגר
אין ספק, כי תחת פעילות מואצת בענייני התיישבות והתנחלות שתאפיין ח"כים דתיים מהליכוד והבית היהודי, תחל פעילות חקיקתית דתית, בענייני שעה של חברי הכנסת הדתיים-אורתודוכסיים, ממפלגת יש עתיד. פתאום יתגלה לציבור החילוני כי שמירת מצוות אינה בהכרח קשורה ליישוב ארץ ישראל
עמי דור-און
כנראה שבישראל היום מאמינים שהמטרה מקדשת את כול האמצעים כדי להפוך משאלת-לב לניצחון אלקטורלי
איציק וולף
ח"כ אלעזר שטרן מצטרף למפלגת יש עתיד וישובץ במקום ריאלי בבחירות לכנסת ה-20    חברי כנסת מיש עתיד מתמרמרים על שנדחקו עוד ממקומות ריאליים וקובלים: שמענו על הצטרפותו מהתקשורת
מחלקה ראשונה
ד"ר אסתר שניאורסון גרי
מעל 20 שנים ישראל אוכלת את הדייסה שבישל לנו השמאל עם הסכמי אוסלו הנפשעים. נכון, הם מעולם לא קיבלו סקירה כמו הילדים העזתים, כי זה לא מעניין את השמאל. נהפוך הוא - הם מצניעים זאת כדי לחפות על מעשי הרוצחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il