X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היימן ג'ורג' ריקובר נחשב לאבי הצי הגרעיני בתבל. עכשיו החליט שר הצי האמריקני לקרוא לצוללת המתקפה הגרעינית החדשה של ארה"ב על שמו של מי שתרם יותר מכל איש-צבא אחר לעוצמתה הגרעינית של ארצו. את סיפורו של האדמירל היהודי מביא העיתונאי גד נחשון מניו-יורק
▪  ▪  ▪
היימן ג'ורג' ריקובר

שלושים שנה לאחר מותו זוכה עכשיו אבי הצי הגרעיני של ארה"ב, האדמירל היהודי-אמריקני, היימן ג'ורג' ריקובר, לכבוד מיוחד וחסר תקדים מסוגו: הממשל האמריקני החליט כי צוללת המתקפה הגרעינית החדשה של אמריקה, אס.אס. 7951, תשא את שמו של מי שהתפרסם בזמנו גם כאביה של "נאוטילוס" - הצוללת הגרעינית הראשונה בעולם, שהושקה בשנת 1955 ושנבנתה אף היא על-ידי ריקובר. בהקשר לכך גם ראוי לציין שלראשונה בתולדות הצי האמריקני מוענק שמו של אדם על שמה של צוללת.
ריקובר, שנפטר לפני 30 שנה, שרת 63 שנים בצבא האמריקני - יותר מכל איש-צבא אחר בארה"ב. לדברי העיתונאי גד נחשון מניו-יורק, הוענק לו הכבוד חסר התקדים על-ידי שר הצי האמריקני הנוכחי בשל תרומתו האדירה לביטחונה של אמריקה, בזכות התפקידים רמי הנעלה שמילא בשרות הצי, ותודות לידע הרב שהפגין בתחומו ושהביא להנעתם של כלי השייט הגרעיניים.
תרומה אדירה
מסתבר כי ריקובר בנה לעצמו קריירה מפוארת בצי האמריקני בתחום הגרעין והטכנולוגיה וזכה בו להערכה מרובה.. הוא נמנה, למעשה, עם שורה של אדמירלים יהודיים ששירתו בצי האמריקני, שהידוע ביניהם היה ממציא הצוללת הראשונה, אוריה לוי, מפקד הצי של מדינות הדרום.
על הקוריקולום-ויטה שלו מספר נחשון כי ריקובר נולד בפולין למשפחה יהודית מסורתית והגר בראשית המאה הקודמת עם הוריו לשיקגו, שם התיישב בשכונה יהודית, כשהוא דובר על סוף ימיו אידיש רהוטה. הוא נהג לבקר בישראל, שאותה העריץ במיוחד, ובין היתר גם הרצה לא אחת בתחומו באוניברסיטת תל אביב כמרצה-אורח.
לדברי גד נחשון מצטרפת תרומתו האדירה של ריקובר לביטחונה של ארה"ב לתרומתם של אישים יהודיים מפורסמים כאלברט אינשטיין ואיזידור רבי, שהצליחו לבנות יחדיו בלוס-אנג'לס פצצה גרעינית. מלבד העיטורים הצבאיים הרבים על פועלו זכה רקובר פעמיים גם במדליות-זהב של הקונגרס האמריקני ובמדליית החרות הנשיאותית.

תאריך:  21/01/2015   |   עודכן:  21/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארה"ב מנציחה אדמירל יהודי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
פרופ' רדקובסקי ל"ת
יעקב בן-נון  |  22/01/15 04:57
2
איינשטיין לא היה מבוני הפצצה
שבץ חלובה  |  22/01/15 11:15
3
לוס אלמוס ולא לוס אנגלס ל"ת
יולו  |  22/01/15 18:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
רופא בולגרי ממוצא סורי העובד בלונדון - זה היה שכני ברכבת    למרות שהוא אדם משכיל ומתעניין, עובדות יסוד על הסכסוך הישראלי-פלשתיני לא היו ידועות לו    זו דוגמה מובהקת לכשלונה של ההסברה הישראלית בזירה החשובה ביותר שלה
יורם אטינגר
כדי להילחם בטרור האיסלאמי, ולמנוע את השתלטות האיסלאם על המערב, יש לנקוט בצעדים חסרי-תקדים, תחיקתיים, מדיניים וצבאיים לסיכול הכתובת על הקיר
עמי דור-און
ישראל חייבת לעשות כול מה שניתן כדי לחסל את האיום הפוטנציאלי של הפעלת נשק כימי מצד ארגון טרור כמו חיזבאללה, אך האם אכן יופעל נגדנו?
יוסף קנדלקר
שימוש במילים הללו ייצג עבורי דברים אחרים, ובעיקר את העובדה שהדור החדש, כלומר הילדים שלנו, מתנהלים בין "בא לי" ו"לא בא לי". רוצה הכול או לא רוצה כלום
רון בריימן
"הכוכב" נשוא המאמר אינו סתם "מגדל השמיים" אלא SKY TOWER, ולא "מגדל השמיים תל אביב" אלא SKY TOWER TEL AVIV, כאילו שהלעז מקדם את המכירות במקום. מאיפה ההנחה השגויה והמקוממת הזו?!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il