X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ארגון חיזבאללה מתכנן להפוך את רמת הגולן בסיוע אירן וסוריה לחזית מלחמה נוספת עם ישראל. פרשנים ערבים מעריכים כי פיגוע הנקמה של חיזבאללה בישראל ייעשה באמצעות מנהרות שנחפרו בשטח לבנון
▪  ▪  ▪
חייל צה"ל ברמת הגולן. מתיחות באזור [צילום: AP]

מנהיג חיזבאללה שיח' חסן נצראללה הבטיח כבר לפני יותר משנה לפתוח בחזית חדשה נגד ישראל מרמת הגולן. ההכנות לכך בשטח נעשו בתיאום עם המדינות החברות ב"ציר הרשע", אירן וסוריה.
פעילות חיזבאללה ברמת הגולן החלה כפעילות נגד ארגוני האופוזיציה הסורית כדי לסייע לבשאר אסד אך במקביל החל חיזבאללה להקים בסיס חדש בתל אל-אחמר באזור קוניטרה בסיוע של מומחים אירניים.
חיזבאללה מתרץ את נוכחותו ברמת הגולן בכך שהוא מסייע לבשאר אסד לשמור על שלטונו מפני ישראל והארגונים הג'יהאדיסטים ובראשם ארגון "ג'בהתאלנוצרה".
לטענתו, ישראל שואפת להרוס את סוריה ולשם כך היא חברה לארגונים האלה ומסייעת להם בלוגיסטיקה, בכסף, בטיפול רפואי לפצועים ולעיתים בסיוע ארטילרי. בתמורה היא מקבלת מהם מידע מודיעיני על פעילות חיזבאללה באזור קוניטרה.
מקורות בעיתונות הלבנונית שתודרכו על-ידי גורמים בחיזבאללה מדווחים על כך שב "ציר הרשע" אירן-סוריה-חיזבאללה התקבלה ההחלטה לפתוח חזית צבאית מול ישראל ברמת הגולן שתתיש אותה ותביא לנסיגתה המלאה ממנה כפי שנסוגה מדרום לבנון. על-פי המקורות האלה מנהיג חיזבאללה השיח' חסן נצראללה יודיע על כך באופן רשמי בנאום שהוא עתיד לשאת בקרוב.
התגובה נגד ישראל-פיגוע באמצעות מנהרות?
תקיפת השיירה של חיזבאללה ברמת הגולן המיוחסת לישראל נתנה צדקה לארגון להאיץ את התהליך שבו החל ברמת הגולן והמסרים שהוא משדר הם כי לא יאפשר לישראל לכפות עליו כללי משחק חדשים. מקורות לבנונים מעריכים כי ההכנות לפיגו ענק מה נגד ישראל כבר בעיצומן, ההחלטה כבר נפלה והפיגוע ייצא לדרך בקרוב.
עיתונאים ערבים הניזונים ממקורות בחיזבאללה מצביעים על אפשרות פיגוע נקמה של חיזבאללה באמצעות חדירה במנהרות משטח לבנון לישראל.
העיתונאי הידוע עבד אלבאר יעטוואן פרסם מאמר ב-21 ינואר בעיתון "ראי אליום" ובו כתב: "אני אישית ביקרתי לפני שנתיים ב"מוזאון" החיזבאללה של מלחמת 2006(מלחמת לבנון השנייה) בעיירה מליתא בדרום לבנון וראיתי דוגמה של המנהרות שהשתמשו בהן כוחות חיזבאללה, אם ל"תלמידים" (חמאס) היו הישגים אז מה יהיו ההישגים של "המורים" (חיזבאללה) אשר אימנו את אנשי חמאס בהנדסת המנהרות כמו שאימנו אותם באומנויות הלחימה האחרות כמו ייצור טילים ושימוש במזל"טים".
הקשר בין תקיפת השיירה לנושא הגרעין
פרשנים בעולם הערבי רואים קשר ישיר בין תקיפת שיירת חיזבאללה ברמת הגולן וחיסולו של הגנרל האירני מחמד עלי אללה דאדי לבין המשא-ומתן של אירן עם המערב על נושא הגרעין.
להערכתם, ישראל ביצעה את התקיפה בגלל זעמה על העסקה המתגבשת בין אירן למערב ובניסיון לטרפד אותה.
העיתון "אלספיר" הלבנוני דיווח ב-21 ינואר מפי גורמים סורים יודעי דבר כי הגנרל קאסם סולימאני, מפקד גיס "אלקודס" במשמרות המהפכה האירניים נפגש לפני עשרה ימים בדמשק עם הנהגת חיזבאללה ועדכן אותה על התקדמות גדולה במשא-ומתן עם המערב בנושא הגרעין וכי ארה"ב עדכנה את סעודיה וישראל בכך.
לדבריו ארצות הברית לא תאפשר לישראל לגרור את האזור למלחמה כוללת שתפגע בהישג האמריקני כיון שהיא מעוניינת בתיאום עם אירן כנגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ובמציאת פתרון פוליטי למצב בסוריה.

תאריך:  22/01/2015   |   עודכן:  22/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רמת הגולן - שדה המערכה הבא עם חיזבאללה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
על הבוחר לבדוק, האם בדומה לממשלת הליכוד הנוכחית, אנשי הבית היהודי עדיין תקועים בהסכם אוסלו    הבית היהודי נושא עימו הבטחה ל'פוליטיקה חדשה'. יש להציגה לעין כל
ראובן לייב
אין צל של ספק שידי הנשיאה קירשנר ושר החוץ טימרמן הן שטובלות בשרץ "מותו המסתורי" של התובע היהודי-ארגנטינאי. מאחורי הפרשה עומדים קשריה האפלים של ארגנטינה עם אירן נוכח עסקות הנפט ביניהן
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מה בין עם אחד לע"ם?    ומי היא המפלגה הפלגיאטורית ביותר?    יד חזקה כלפי שב"חים ומעסיקיהם    האפולוגטיקה והחוזרים בשאלה מכירים?    הנכים מליגת המנצחים    ולקינוח פסוקו
חיים שטנגר
רק חקיקה סדורה ומסודרת ושינוי כלל תקנוני גופים ציבוריים או חברות בעלות אופי ציבורי, שיאפשרו לגוף ציבורי למיין ולבחור יועצים משפטיים החפים מכל מחויבות שהיא למי שמינה אותם, ימנעו שחיתות כפי שלכאורה התגלתה ב'ישראל ביתנו'
אריאל י. לוין
חיזבאללה עלול לנסות ולבצע פיגוע נקמה נגד יעד יהודי או ישראלי בחו"ל - אך לא בטוח שיש לו כרגע יכולות כספיות לעשות זאת    ייתכן שתא של דאעש כבר פועל בישראל - אך הארגון אינו מסוגל להתמודד מול כוחות ביטחון מאורגנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il