X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בתוכנית הומור באחד מערוצי הטלוויזיה בישראל, ישבה הקומיקאית אורנה בנאי והתבדחה על חשבון החרדים. "תנו להם נשק - שיהרגו זה את זה". את שיפי חריטן, כתבת "הידברות", זה הצליח לעצבן
▪  ▪  ▪
מתבדחת על רצח חרדים - ואין פוצה פה ומצפצף. אורנה בנאי [צילום: פלאש 90]

היי אורנה, מה שלומך? זו שיפי. את לא מכירה אותי, אבל אני מכירה אותך. לא ממש אישית, את יודעת, דרך הפעילות המפורסמת שלך. ברשותך אתמקד ברגעי הסטנד-אפ שלך. את יודעת, הרגע הזה שאת יושבת מול קהל, מריצה בדיחות וזוכה לתשואות מהקהל המשולהב, המוחא כפיים, זה שגורם לך לעוות את הפנים בנימה מיתממת כאילו ההברקה נשלפה לך הרגע מהשרוול, בלי להתכונן או לכתוב קודם.
אני רק תוהה, אורנה, מהו סוג ההומור החביב עלייך. את יודעת? יש דברים, שמה לעשות, הם באמת מצחיקים. את יודעת כמו מה? כמו לדמיין קרב חתולי רחוב, או כלבים פצועים. אני בכלל חושבת שצריך לקחת חתולים, להרעיב אותם, ללמד אותם לקרוע בשר חי ולהכניס אותם לכלוב קטן וסגור - שיהרגו זה את זה.
מבהיל אותך? טוב, זה כי את פעילה ממש אקטיבית בכל מה שקשור לבעלי חיים, נכון? אבל מה עם אנשים חיים? או שחרדים אינם נחשבים בעינייך ליצורים חיים? לפחות לא ככאלו שחייהם שווים. אפילו להרוג אותם לא ממש שווה. מה שכן שווה בעינייך זה לתת להם הכשרה מתאימה שכוללת נשק - כדי שיעשו בשבילך את העבודה, אה?
למה שלא תתאמצי קצת? רוצה חרדים מתים? תהרגי אותם.

לא נמהר לרצוח זה את זה

"אני גדלתי על ערכים אחרים, וכמוני גם מרבית אנשי המגזר החרדי שאליו אני משתייכת. גם אם יתנו לנו אלפי רובים, לא נמהר לרצוח זה את זה. אנחנו לא מסתובבים עם סכינים ברחוב ורוצחים אדם שמעיר לנו כי הרעשנו. אנחנו לא רוצחים ילד בן 13 בגלל מריבה על טלפון סלולרי..."

בתוכנית הבידור הטלוויזיונית "מצב האומה" (לא יודעת של איזה ערוץ ולא טורחת לפתוח גוגל - מצטערת - ש.ח) נראתה אורנה בנאי, קומיקאית בהגדרתה, והתבטאה נגד חרדים בצורה שגלגלה אותה מצחוק, ומה שמלחיץ הרבה יותר, זו תגובת הקהל ומחיאות הכפיים שלו.
"החברה החרדית היא מדורדרת ושסועה יותר מתמיד, אבל הם אחים שלנו, ולכן חשוב לגייס אותם ולתת להם מסגרת, והכשרה מתאימה, ומקצוע לחיים, ונשק - שיהרגו זה את זה".
פשוט מצחיק, אה? באופן אישי אני ממש מדמיינת כבר את סוג הנשק שאוכל לבחור בו את מותי. לפחות נותנים בקשה אחרונה? צחוק על חרדים מתים זה משהו שמזכיר לי בעיקר הסתה פרועה, חוסר סובלנות, הומור נטול הומור שאין בו אפילו בדל של בגרות.
אורנה בנאי היא לא סתם איזו אנונימית שמדברת בסלון ביתה, אלא יושבת מול קהל שלם, וצוחקת על רצח חרדים מבלי שמישהו יקום וימחה. לא ימחה, ימחא - כפיים. זה לא מזעזע אתכם?
צר לי אורנה, אבל אני גדלתי על ערכים אחרים, וכמוני גם מרבית אנשי המגזר החרדי שאליו אני משתייכת. גם אם יתנו לנו אלפי רובים, לא נמהר לרצוח זה את זה. אנחנו לא מסתובבים עם סכינים ברחוב ורוצחים אדם שמעיר לנו כי הרעשנו. אנחנו לא רוצחים ילד בן 13 בגלל מריבה על טלפון סלולרי, אנחנו לא פוחדים ללכת ברחוב כי אין לנו מושג היכן יתרחש הרצח או האונס הבאים.
אנחנו כאן כדי לחיות, ולהמשיך לחיות, גם אם זה ממש מציק לך בעיניים. לא רוצה להישמע כמו ח"כ חרדי, אבל בואי נאמר שגם היטלר ממש רצה לראות יהודים מתים. הוא לפחות השקיע בזה... לא כמוך, ישב באולפן והסתלבט. אבל הוא רצה - ולא יצא. אני מקווה, בכל אופן, שחייו של חרדי שווים בעינייך לא פחות מחייה של איגואנה פצועה. סדרי עדיפויות, את יודעת.

פורסם במקור: הידברות - אתר היהדות הגדול בעולם
תאריך:  25/01/2015   |   עודכן:  25/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אורנה בנאי / Orna Banai
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אורנה בנאי, חרדי מת או איגואנה פצועה?
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
מישהוא
שמ  |  25/01/15 17:40
2
האם ההתנהגות של אורנה
סניל  |  25/01/15 21:25
3
עידן הנאורות
אהרון שחר  |  26/01/15 09:08
4
ואכן : עור-נא זנאי
מדמוני אסף  |  26/01/15 23:43
5
הזבל, מי הוריה ? רק זבל !!
מדמוני אסף  |  26/01/15 23:48
6
אנטישמית סלקטיבית ועוכרת ישראל
קורןנאוה טבריה  |  27/01/15 06:42
7
לחלק לערביי ישראל נשק.
אהוד פרלסמן  |  27/01/15 15:28
8
כתוב יפהפה, כל הכבוד! ל"ת
יוסי אבידור  |  28/01/15 09:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
חברת כנסת, ככל אזרח ואזרחית בישראל, אינה יכול למעוד, כשהיא מאפשרת שבדף הפייסבוק שלה יופיע איום ישיר על חיי אדם על-ידי גולש, שחולק על דעותיו הפוליטיות של אותו סופר
בעז שפירא
הורגלנו זה מכבר ל"תקשורת" המועלת בתפקידה ושוטפת את המוחות בסדר יום ומשנה סדורה משלה בכל הנוגע ל"תהליך השלום", "כפייה דתית", "נערי הגבעות", "תג מחיר", "הפרזיטים מההתנחלויות" וכיוצא באלה דברי שקר וכזב
רפי לאופרט
אני מציע לתושבי עוטף עזה לנשום עמוק, להסתכל בראי, להקשיב להקלטות הדברים שהם אומרים מפעם לפעם ולשאול את עצמם "קוו וואדיס?" אם יחליטו להמשיך בדרך הנוכחית, אני במקומם הייתי מוטרד מיחס הציבור אליהם הרבה יותר מהטירדה שבה מעסיק את עצמו בימים אלה בן כספית לגבי יחסי נתניהו-אובמה
עליס בליטנטל
זחיחות הדעת שמילאה את ראשי המצביאים ומנהיגינו במלחמת 67', בעטיה לא החלו במגעים להסכם שלום עם מדינות ערב המנוצחות - אותה זחיחות דעת תפסה גם את צמרת ראשי הליכוד מאז 77'. הביטחון העצמי מילא בגאווה את חזותיהם, וכולם - לא עשו דבר למען העתיד
יורם דורי
נאום נתניהו    ביטחון לפני הכל?    מיקום הביטחון לקראת בחירות, רשימות לכנסת והערה מדינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il