X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי שטוען שהפרקליטות נכשלה במבחן בוזגלו בפרשת ביביטורס, נכשל בעצמו במבחן קריאה - שכן הטענות שהושמעו ברשת ב' מגלות שהדוברים אפילו לא טרחו לקרוא את דברי הפרקליטות בבג"ץ
▪  ▪  ▪
רוזנטל. פוזיציה כפולה [צילום: פלאש 90]

השידורים ביום ראשון (25.1.15) ברשת ב', נפתחו בדיווח על "איפה ואיפה" בחקירת פרשת ביביטורס לעומת חקירת אזרחים רגילים. מה שקרוי מבחן בוזגלו. ברקע: עתירתו של ח"כ מיקי רוזנטל לבג"ץ נגד החלטת היועמ"ש לממשלה שלא לפתוח בחקירה בפרשה.
עדי מאירי אומרת בתוכניתה "סדר יום", שלפי תגובת משרד המשפטים נשאלת השאלה האם האכיפה היא בררנית. האם יש הבדל בין דם לדם. ואז מראיינים את רוזנטל, שהוא גם אופוזיציונר לראש הממשלה בכובעו כח"כ במפלגת העבודה, וגם בעל עניין כמי שבכובעו כעיתונאי ערך את התחקיר.
מעבר לכך שרוזנטל מכפיש את בנימין נתניהו מבלי שיש מישהו שיגיב, הוא אומר דברים שאינם נכונים, כגון: "אני לא מכיר חוק כזה שאומר שיש כאלה שבעניינם מתקיימת בדיקה ואחרים שבעניינם לא מתקיימת בדיקה". בהמשך הוא מכפיש את היועץ המשפטי לממשלה, כאילו יש יחסי תן וקח בינו לבין ראש הממשלה שמינה אותו.
מסתבר שהפרקליטות בתשובתה לעתירה עונה על זה במפורש. היא מביאה ציטוט מפס"ד של בג"ץ (1689/02 נמרודי נ' פרקליט המדינה) בעניין חקירה נגד קצין בכיר במשטרה: "פתיחתה של חקירה פלילית או משמעתית כנגד ממלא תפקיד ציבורי וכנגד איש חקירות במשטרה היא צעד רב משמעות ורב השלכות ביחס למערכת התפקודית עליה הוא נמנה ועליו באופן אישי... כרוכה בכך פגיעה קשה בנילון הן במעמדו ובתפקידו והן בחייו ברשות הפרט... ניהולה של חקירה כאמור מחייבת זהירות רבה בהפעלת שיקול דעת".
ובהמשך היא מזכירה את סעיף 17(א) לחוק יסוד: הממשלה וסעיף 17 (א) לחוק יסוד השפיטה, המתנים פתיחה בחקירה נגד ראש ממשלה ושופט בהסכמת היועץ המשפטי לממשלה. עוד מוזכרת הנחיה 4.2200 של היועץ המשפטי בנושא חקירת אנשי ציבור, לפיה גם חקירה נגד שרים בגין מעשים הקשורים בתפקידם טעונה אישור של היועץ. ועוד היא מוסיפה הסברים לרבות ציטוטים מפסקי דין, המסבירים למה יש הבדל בין חקירה של אישי ציבור לזו של אזרח מן השורה ("יש השלכה לחקירתם על מערכת השלטון עצמה, מעבר להשלכה על איש הציבור").
הנה כי כן, רוזנטל אומר דברים חסרי שחר, לגבי קיומו או אי-קיומו של חוק בנושא. או שרוזנטל לא קרא את תשובת הפרקליטות או שהוא הסתיר אותה מהמראיינים ומהציבור. בראיון אין מי שיסתור אותו מתוך התשובה לעתירתו עצמה. לא ייתכן שבתקופה של בחירות יאפשרו לח"כ להכפיש גם את ראש הממשלה וגם את היועץ המשפטי לממשלה, מבלי להעלות מולו מי שמכיר את הנושא ויכול לענות לו.
בתוכנית "דין ודברים" טוען משה נגבי בלהט שיש שחיקה במבחן בוזגלו, ומביא לעזרתו את השופט המחוזי לשעבר דוד בר-אופיר, אשר מחרה-מחזיק אחריו וטוען שאנשי ציבור צריכים להיות מובאים לחקירה בחדרי חקירות ככל האדם. במקרה זה טענתי חריפה עוד יותר.
עניין לנו בתוכנית משפטית המתיימרת להציג נושאים שעל סדר היום מהפן המשפטי המקצועי הטהור שלהם, ולצורך זה מביאים אורחים המתהדרים בתוארים רמי-מעלה. והנה אוי לבושה. נגבי מתעלם לחלוטין מתשובת הפרקליטות המלאה ולוקח ממנה רק את החלק המתאים לתפיסתו (ואני מנחש, לא בלי רקע שגם תפיסתו הפוליטית) ומסתיר מהמאזינים את העובדה שקיימת התייחסות מיוחדת הן בחוק, הן בפסיקת בג"ץ והן על-פי השכל הישר לאנשי ציבור שהחשדתם מתוך טעות תביא נזק בלתי הפיך לא רק להם אלא גם למערכות השלטון.
שיא הביזיון הוא שגם השופט בדימוס בר-אופיר לא מוצא לנכון להזכיר לא את הפסיקה, לא את סעיפי החוק וגם לא את התשובה המלאה. אין זאת אלא שלא נגבי ולא בר-אופיר קראו את תשובת הפרקליטות לפני שהזדרזו קבל עם ועדה לשפוך אש וגופרית על הפרקליטות ועל היועמ"ש לממשלה.

תאריך:  26/01/2015   |   עודכן:  26/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מבחן קריאה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
כיצד אפשר להאמין לעבריין נדלן
עטרה שגב קלימי   |  26/01/15 12:26
2
יפה ומלמד ל"ת
סתם קורא  |  26/01/15 13:14
3
חוץ מ"תחקירים"מה אתה עשית כח"כ
ולו דבר אחד חיובי  |  26/01/15 13:34
4
רוזנטל ביריון עיתונאי -
הלוי  |  26/01/15 13:59
5
מיקי רוזנטל לוחם ידוע בשחיותות
לוחמים  |  26/01/15 14:28
 
- נבל בחסות הסמולנות ל"ת
בבר  |  26/01/15 16:10
6
לא מבין מה הבעיה?
אורי פ  |  26/01/15 16:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי דוד
במקום לקיים ויכוחי סרק על קפיטליזם וסוציאליזם (סוציאל דמוקרטי) עדיף להסכים על נוסח האומר: עדיף קפיטליזם מתוקן והומאני, על פני סוציאליזם מיושן ווירטואלי
עו"ד חיים שטנגר
הדרך הפוליטית של נשיאת נאום פוליטי בפני בית הנבחרים האמריקני - שכל כולו מכוון נגד מדיניותו של נשיא ארצות הברית - אינה רק טיפשות לשמה, בכל הכבוד הראוי, אלא מהווה מעשה התאבדות פוליטי ונזק רב שנים ליחסי ישראל-ארה"ב
דביר מור
האם מול מלחמת ההתנגדות של הציר האיסלאמי קיצוני במזרח התיכון ישנו פתרון יעיל ומוסרי? האם ישנו סיכוי שהסכמי שלום ימגרו מלחמת קיום זו, ימתנו וייצבו את האזור כולו?
ראובן לייב
העיירה סיודד דל-אסטה, שבפאתי פאראגוואי, היא, אומנם, גן-עדן קניות אטרקטיבי, אבל מאחורי הקלעים היא בסיס אימוני חבלה של החיזבאללה, הג'יהאד המוסלמי ואל-קאעידה, וממנה יצאו, ככל הנראה בחסות של אירן, גם מחסליו של התובע היהודי-הארגנטינאי אלברטו ניסמן
דרור אידר
המסורת המקודשת של השמאל היא לתקוף את היריב לגופו של אדם ולא לאורה של אידיאולוגיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il