X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
חיזבאללה הגיב על תקיפת השיירה שלו בירי שתי רקטות לעבר שטח ישראל ברמת הגולן, אך כנראה שמדובר רק ביריית פתיחה. לא מן הנמנע שמדובר בתחילתה של מלחמת התשה ברמת הגולן או בניסיון הסחה לקראת פיגוע נקמה גדול בישראל או בחו"ל
▪  ▪  ▪
חסימת אתר החרמון בעקבות ירי הרקטות [צילום: פלאש 90]

ב-27 בינואר נורו שתי רקטות בקוטר 107 מ"מ לעבר השטח הישראלי ברמת הגולן, כנראה על-ידי חיזבאללה, הרקטות נורו ממוצב של הצבא הסורי ונפלו בשטח פתוח. ישראל סגרה את אתר החרמון, פינתה את החקלאים מהאזור והשיבה בירי לעבר מקורות הירי.
האם הייתה הזו התגובה של חיזבאללה לתקיפת שיירתו בקוניטרה המיוחסת לישראל? כנראה שכן, אבל לא כל התגובה במלואה. נראה שירי שתי הרקטות היה ירי הפתיחה של העימות החדש "שציר הרשע"(אירן-סוריה-חיזבאללה) רוצה לכפות על ישראל ברמת הגולן. בחיזבאללה בטוחים שישראל רוצה להנהיג ברמת הגולן כללי משחק חדשים.
יש לשים לב לדברים שאמר סגן מזכ"ל החיזבאללה השיח' נעים קאסם לערוץ "אלמנאר" ב-27 בינואר כי "ישראל ביחד עם הכוחות הג'האדיסטים מחלקים ביניהם את התפקידים במטרה אחת להרוס את האזור, לקרוע אותו ולחלק אותו ולנהל את האזור באופן ישיר".
חיזבאללה רואה בהתקפה על השיירה בראשותו של ג'האד מורנייה ניסיון ישראלי לשנות את כללי המשחק ולהרתיע את "ציר הרשע" מלבנות מאחז ברמת הגולן שיהיה בסיס להתקפות על ישראל.
בכירים בחיזבאללה אמרו לאחר תקיפת השיירה כי התגובה של הארגון תהייה ברמה האסטרטגית כדי שתלמד את ישראל לקח, גם השיח' נעים קאסם אמר ש "ישראל תגלה שהתוקפנות שלה בקוניטרה לא הייתה צעד קדימה אלא צעד לאחור", לכן מדובר רק באירוע ירי ראשון במאבק בין ישראל ל"ציר הרשע" על אזור רמת הגולן. לא מן הנמנע שחיזבאללה מנסה לגרור את ישראל למלחמת התשה שתשנה את חיי התושבים ברמת הגולן ותשתק את פעילות אתר הנופש בחרמון.
סוריה נמצאת בכל מקרה במלחמת אזרחים והנחת העבודה של חיזבאללה היא שישראל לא תגיב בתקיפת בסיסיו בלבנון, לכן ייתכן שיעדיף לנהל מולה מלחמת התשה בחזית רמת הגולן שתכלול ירי רקטות, הנחת מטעני חבלה, תקיפת סיורי צה"ל וחדירות לצורך חטיפת אזרחים או חיילים.
שותפיו של חיזבאללה למלחמה נגד ישראל ברמת הגולן הם הצבא הסורי והמליציה המקומית שרצה ג'האדמורנייה להקים ברמת הגולן לפני שחוסל, הנקראת על-פי העיתונות הלבנונית "יחידות ההגנה העממית".
עם זאת לא מן הנמנע שירי הרקטות לעבר ישראל ברמת הגולן הוא פעולת הסחה לפיגוע נקם גדול יותר שמתכנן חיזבאללה לבצע בשטח ישראל או נגד מטרות יהודיות וישראליות בחוץ לארץ.

תאריך:  28/01/2015   |   עודכן:  28/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
שבעה עשורים לאחר שחרורו של הנורא מכל מחנות ההשמדה - הגיע הזמן לחשוף את נחישותה הרבה של לילי קופצקי, שלא רק שרדה בעצמה את התופת, אלא גם הקדישה לאחר שחרורה את שארית-חייה לאיתור הפושעים הנאציים שנותרו בחיים
אהוד פרלסמן
בשנת 2014 נרשם שיא חדש בטמפרטורת פני כדור הארץ, כשהשיא שנרשם ב-2005 נשבר בארבע מאיות מעלה. אם תימשך מגמת ההתחממות שנרשמה בעשור 2014-2005, תהיה הטמפרטורה בשנת 2100 גבוהה מזו של היום בשלוש עשיריות המעלה
מרדכי ליפמן
בנימין נתניהו דומה בעיניי לילד הסותם באצבעו את החור בסכר. האגדה מספרת כי הפעולה הזו הייתה יעילה מאוד. אני קורא לראש הממשלה: סע! והלוואי שתצליח בשליחותך למען עם ישראל
יוסף אליעז
על נסיעת ראש הממשלה לנאום בפני שני בתי הקונגרס    ה'עליהום' על רעייתו שרה נתניהו    מדינת ישראל יכולה להשתבץ בקלות בין המדינות המושחתות    הפיזוזים של לבני ומופז    ומה קורה בצמרת המשטרה?
ד"ר אריה אבישור
ישנם מספר אמצעים שיכולים להביא למצב של מפלגות גדולות ויציבות יותר לאורך זמן ותחרותיות יותר בביצועים שלהן ביחס לאזרח    חוקי המשילות הנדרשים בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il