X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
במבט חיצוני על בני הזוג נגלה לנגד עינינו מחזה מעורר תמיהה והתפעלות - מה גרם לשני אנשים כל-כך שונים לקשור את גורלם יחד עד יומם האחרון?
▪  ▪  ▪

בפרשתנו "בשלח" אנו פוגשים את המצרים, שלאחר שנים רבות של שיעבוד משחררים את עם ישראל לחופשי. אך כעבור זמן לא רב המצרים מבינים שהם טעו טעות קשה ומרה, הם יוצאים שוב לרדוף אחרי עם ישראל הנבוך במדבר. וכך מתארים זאת הפסוקים: "וַיִּרְדְּפוּ מִצְרַיִם אַחֲרֵיהֶם, וַיַּשִּׂיגוּ אוֹתָם חֹנִים עַל-הַיָּם, כָּל-סוּס רֶכֶב פַּרְעֹה, וּפָרָשָׁיו וְחֵילוֹ--עַל-פִּי, הַחִירֹת, לִפְנֵי, בַּעַל צְפֹן וּפַרְעֹה, הִקְרִיב; וַיִּשְׂאוּ בְנֵי-יִשְׂרָאֵל אֶת-עֵינֵיהֶם וְהִנֵּה מִצְרַיִם נֹסֵעַ אַחֲרֵיהֶם, וַיִּירְאוּ מְאֹד, וַיִּצְעֲקוּ בְנֵי-יִשְׂרָאֵל, אֶל-ה'".
רש"י מתעכב על כך שכתוב 'נוסע' ולא 'נוסעים' ומסיק מכך שהמצרים רדפו אחרי עם ישראל "בלב אחד כאיש אחד", בניגוד לעם ישראל עליהם נאמר: "כאיש אחד בלב אחד" [רש"י, שמות י"ט, ב'].
מלבד ההבדל הסמנטי המודגש בסדר המילים, מתחבאת מאחורי כל אחת מההגדרות משמעות עמוקה. 'לב אחד' משמעותו מטרה משותפת. לכן ביחס למצרים הלשון היא "בלב אחד כאיש אחד" - המטרה המשותפת הפכה אותם באופן זמני ל"איש אחד", אך אצל עם ישראל הסדר שונה בתכלית - "כאיש אחד בלב אחד" - באופן טבעי ומהותי הם איש אחד, יחידה אחת בלתי נפרדת, והמטרה המשותפת צמחה מתוך כך.
גם בין בני הזוג קיימים שני סוגי הקשר הללו. אפשר לבחור ב"קשר מצרי", בו המטרה המשותפת חיברה בינינו. זהו קשר מסוכן מאוד, שכן לאחר שנעמוד במשימה והמטרה תבוצע, או שחלילה קשיים ומכשולים רבים יעיבו ויטשטשו אותה, הרי שהפתרון המתבקש הוא פירוק החבילה. אך אם הקשר הוא "קשר ישראלי", קשר שנובע מעצם היותנו נשמה אחת שבסך-הכל התפצלה לגופים נפרדים, הרי ששום דבר בעולם לא יהווה מכשול, לכל בעיה יימצא פתרון, כי פשוט אי-אפשר אחרת.

תאריך:  29/01/2015   |   עודכן:  29/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב בעז גנוט
מילה אחת מיוחדת לאחר קריעת ים סוף, מרמזת לנו על אחד המבחנים המשמעותיים בפניהם ניצב משה רבינו. התורה משאירה בכוונה את הפרטים עמומים, כדי ללמדנו כיצד יש לקרוא פרשות כאלו
עו"ד יאיר סקלסקי
מקבל ההחלטות במהלך טיפול רפואי צריך להיות המטופל    יחד עם הזכות להחליט על הטיפול יש גם אחריות
רועי אורן
כמו שקורה לא מעט בישראל, בדקה התשעים מוצאים פתרון אשר יגרום לשביעות רצון של כל המעורבים בעניין סגירת בית הספר "כותרת". כעת נודע כי "כותרת" יתמזג עם החוג לתקשורת באוניברסיטת תל אביב כפי שנשקל בעבר ולא צלח
יוני בן-מנחם
חיזבאללה הצליח לבצע פיגוע נקמה על חיסולו של ג'האד מורנייה והא איננו מוכן לוותר על התוכנית האירנית לפתוח חזית נוספת נגד ישראל ברמת הגולן    מחנה ה-"14 במרץ" בלבנון, המתנגד לחיזבאללה, חושש כי הוא מוליך את המדינה למלחמה הרת אסון וקורא לו לחדול ממעשיו
אריאל י. לוין
חיזבאללה חוזר על הטקטיקות שהצליחו לו בעבר, וישראל צריכה לבחור בתגובה שתעביר מסר חד-משמעי - וגם לא תדרדר את האזור למלחמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il