X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אירן וחיזבאללה מנסים לשנות את כללי המשחק עם ישראל בכל הקשור למצב בלבנון ובסוריה ולכפות עליה באיומים חזית חדשה ברמת הגולן. מחנה "ה-14 במרץ" בלבנון מותח ביקורת קשה על נאום נצראללה אך חושש להחריף עמו את העימות
▪  ▪  ▪
חיזבאללה. משנה את כללי המשחק [צילום: AP]

בסוף השבוע השמיעו שני שחקנים בכירים במגרש המזרח תיכוני איומים קשים לעברה של ישראל. הראשון, מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה - באירוע זיכרון לחללי תקיפת צה"ל בקוניטרה הודיע השיח' נסראללה שעדיין מסתתר בבונקר שלו, באמצעות נאום שהוקרן על מסך וידאו גדול, כי הוא שינה את כללי המשחק מול ישראל וכי "מעתה ואילך אפשרות התגובה תהייה בכל עת ובכל מקום".
משמעות הדברים כי שינוי המדיניות של חיזבאללה כלפי ישראל נעשה בגיבוי מלא של אירן כדי להבטיח את המשך בניית המאחז הצבאי החדש שלה ברמת הגולן תחת מטרייה אירנית.
והשני, המפקד הכללי של משמרות המהפכה האירניים, הגנרל מחמד עלי ג'עפרי -בוועידה שארגן משרד הפנים האירני תחת הכותרת "הג'יהאד נמשך" הודיע ג'עפרי כי "ישראל צריכה להמתין לתגובה הבאה שתהייה מוחצת, היא לא תהייה רק בגבולותיה, אלא בכל מקום שיש בו ישראלים וציונים". כלומר, יש לצפות לפיגוע נקמה אירני בגבולות ישראל או נגד יעדים ישראלים ויהודים בעולם.
עם זאת, יש להניח שאירן תשאף בתקופה הקרובה, לנקום בישראל, ללא "טביעות אצבעות", מחשש שהדבר ישבש את המשא-ומתן שלה עם מדינות המערב בנושא הגרעין.
יש לזכור כי האיומים האלה הושמעו לאחר שחיזבאללה כבר ביצע פיגוע נגד שיירה של חיילי צה"ל כנקמה על חיסול שישה מאנשיו ובראשם ג'יהאד מורנייה.
שחיקת כוח ההרתעה של ישראל
מדובר באיומים חמורים, אירן וחיזבאללה ממחזרים את התיאוריה כי "ישראל חלשה יותר מרשת קורי העכביש", תיאוריה שהשמיע השיח' נסראללה בעבר לאחר נסיגת צה"ל מדרום לבנון.
חוסר התגובה של ישראל על הפיגוע של חיזבאללה נגד שיירת חיילי צה"ל בשבוע שעבר מתפרש בעולם הערבי כחולשה ושחיקה בכוח ההרתעה של ישראל.
האופן שבו ניהלה ישראל את מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה, הבידוד הבינלאומי בגלל המדיניות בשטחים והעימות עם הממשל האמריקני יוצרים את התחושה אצל הערבים, כי ישראל חוששת מעימותים צבאיים ומפתיחת חזית עם ארגוןחיזבאללה שברשותו יותר ממאה אלף טילים ורקטות שאליה עלולה להצטרף גם תנועת חמאס מרצועת עזה.
מחמד דף, המפקד העליון של הזרוע הצבאית של חמאס כבר הציע באגרת תנחומים ששלח לשיח' נצראללה "להפנות יחד את הרובים לכיוונה של ישראל".
מלחמה פסיכולוגית מול ישראל
בנאומו האחרון הדגיש השיח' נסראללה כי "איננו מעוניינים במלחמה אך איננו חוששים ממנה", במילים אלה ניסה נצראללה להרגיע את נשיא סוריה בשאר אסד ואת מתנגדיו בלבנון.
למעשה חושש נסראללה כי ישראל תגיב על כל פיגועים מרמת הגולן בתקיפה של כוחות צבא סוריה או בפגיעה בתשתיות בלבנון דבר שעלול לסבך אותו עם הנשיא אסד ועם מחנה "ה-14 במרץ" בלבנון.
נסראללה שיבח והילל את התקיפה המוצלחת שעשה חיזבאללה על שיירת צה"ל בשבוע שעבר אך התעלם לגמרי מהצלחת פעולת החיסול של ג'האד מורנייה והגנרל האירני בקוניטרה שמהווה הצלחה מודיעינית גדולה של ישראל.
חזית רמת הגולן עומדת להתחמם
ירי שתי הרקטותבשבוע שעבר מרמת הגולן הסורית לעבר שטח ישראל מעיד על כוונתו של חיזבאללה להתחיל ולחמם את הגזרה הזו בעיתוי הנוח לו.
חיזבאללה מאשים את ישראל בקיום קשרים הדוקים עם ארגוני האופוזיציה הסורית ברמת הגולן ובמיוחד עם ארגון "ג'בהת אל נוצרה" שהוא שלוחה של אל-קאעדה ברמת הגולן.
הוא חושש כי ישראל שואפת להקים, באמצעות שיתוף הפעולה ההדוק עם ארגונים אלה, אזור חיץ ברמת הגולן שימנע את פעילות חיזבאללה נגד ישראל.
כדי למנוע אפשרות כזו מנהל חיזבאללה מלחמה תקשורתית נגד האפשרות הזו ומכנה את ארגוני האופוזיציה הסורית במילים "צבא (אנטואן) לחד החדש".
תגובת מחנה "ה-14 במרץ" בלבנון
נאומו של השיח' חסן נצראללה זכה לתגובות קשות מצד מתנגדיו במחנה הסוני-נוצרי בלבנון המכונה כוחות "ה-14 במרץ". פארס סעיד, מזכ"ל כוחות "ה-14 במרץ" אמר כי "נצראללה הכריז בנאומו כי הוא הנשיא בפועל של לבנון". נאומו של נצראללה מתפרש אצל מתנגדיו כי מנהיג החיזבאללהחש בטוח בעצמו בזכות התמיכה האירנית ונוטל על עצמו את הסמכויות בנושא מלחמה ושלום שהן למעשה סמכויות הנשיא, הפרלמנט והצבא הלבנונים.
העובדה שמחנה"ה-14 במרץ" מסתפק רק בגינויים ובתגובות קשות על תקיפת שיירת צה"ל משטח לבנון ועל נאומו של נצראללה מעידה על חולשתו.
פרשנים בלבנון אומרים כי מדובר בטעות אסטרטגית ונוצר הרושם כאילו מחנה "ה-14 במרץ" מסכים לחלוקת תפקידים בינו לבין חיזבאללה, המחנה יעסוק בנושאים הכלכליים של לבנון ואילו חיזבאללה יעסוק בעימות עם ישראל.
אותם פרשנים שואלים מדוע לא ישעה מחנה "ה-14 במרץ" את הדיאלוג עם חיזבאללה אשר הוכיח במעשיו כי רק המטרות האסטרטגיות של חשובות עבורו ולא האינטרס הלבנוני הכללי של ביטחון ויציבות.

תאריך:  01/02/2015   |   עודכן:  02/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בשאר אסד  חסן נסראללה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איומי אירן וחיזבאללה - משמעויות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ביבי היה צריך
אהרון שחר  |  1/02/15 13:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוד סנדובסקי
"סיריזה", מפלגת המחאה החברתית בשמאל הפוליטי היווני, זכתה בבחירות בשל העובדה שהמפלגות ההיסטוריות "פאסוק" הסוציאליסטית וה"נאו-דמוקרטית" המרכזית הן חלק מה"קפיטליזם הגלובלי הנאו-ליברלי-הליברטני" בו אין חמלה וסולידריות אנושית-קהילתית ולאומית ואין כלכלה חברתית. המוטיבציה היא חמדנות וריכוז ההון בידי מעטים
חגי הוברמן
בשנת 1978 פירסם חיים הרצוג ספר המבוסס על נאומיו והרצאותיו כשגריר באו"ם, 'לפני אומות העולם' שמו    אני ממליץ להרצוג הבן לחזור ולקרוא את הספר של אביו
אהוד פרלסמן
השוואה בין תוצאות הסקרים שנערכו לפני חודש על-ידי חמישה מכוני סקרים, לתוצאות הסקרים האחרונים שנערכו על-ידי מכונים אלה, מובילה למסקנה שהשינויים הינם מזעריים ובלתי משמעותיים
ציפורה בראבי
סאגת אלי אוחנה הסתיימה בניצחון של אוחנה. הוא פרש מן המרוץ והשאיר לנו את הדי הקולות הרעים ההם, היהירים והמכוערים
עו"ד יוסי דר
האם גם זוהיר בהלול, שצורף לרשימת מפלגת המחנה הציוני, ישיר את התקווה בעיניים בורקות    האם הוא יצביע למפלגת המחנה הציוני?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il