X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אילו נשאלו כול השאלות הנדרשות בראיון ב"אולפן שישי" אולי היו הצופים יכולים ללמוד משהו חדש ולהסיק מסקנות אופרטיביות לגבי מה מותר ומה אסור ושוטרות מוטרדות רבות היו לומדות איך צריך להתנהג
▪  ▪  ▪
משה נוסבאום. לו היה נשאל [צילום: פלאש 90]

האם עיתונאי אמור לשאול את מי שהוא מראיין שאלות שמטרתן רק לספק את סקרנותו האישית, או כדי לחשוף נתיב אל סיפור שיכול להיות מעניין ואולי אף חשוב? לכאורה התשובה ברורה, אולם כנראה שהיא לא הייתה ברורה לעיתונאי משה נוסבאום שהופגש ב"אולפן שישי" בערוץ 2, עם תנ"צ גילה גזיאל ראש אגף משאבי אנוש במשטרה, כדי לראיין אותה בנושא מכת ההטרדות המיניות.
אחרי סידרת שאלות שגרתיות העז נוסבאום לשלוף שאלה בנושא המרכזי שלשמו זומנה גזיאל, אבל שגה בגדול בכיוון שאליו בחר להתקדם. השאלה ששאל, שנראתה כתולדת סקרנות צהובה ולא כשאלה עיתונאית לגיטימית, הייתה: האם אותך הטרידו מינית?
הקצינה, שכנראה אינה מנוסה די הצורך בראיונות תקשורתיים, השיבה בחיוב - "גם מינית וגם מילולית". כאן בלם נוסבאום את עצמו והחמיץ מידע שיכול היה להיות חשוב לצופים.
בעקבות תשובה חיובית כמו זו שהשיבה גזיאל בתום לב צריך היה נוסבאום, כעיתונאי מנוסה, להמשיך לשאול את השאלות שלא שאל, כך: האם המטריד היה מישהו שהיית כפופה לו והוא ניצל יחסי מרות? האם הגשת תלונה על המטריד? אם לא - למה? אם כן - האם נענש ומה היה העונש? אם לא - מדוע לא נענש? ומה, למשל, הייתה ההטרדה המילולית?
מי יודע, אולי בשאלות אלה היה נוסבאום מצליח לחשוף כי עוד קצין בכיר ביותר הצטרף לרשימת המטרידים.
אבל לא רק נוסבאום לא שאל. גם תנ"צ גזיאל יכלה לנהוג אחרת ולהעמיד אותו במקומו. לדעתי היא הייתה צריכה להוביל את השיחה, במענה לשאלתו היחידה, באופן הבא:
גזיאל: למרות ששאלתך נראית לי כגסות רוח גברית, אשיב עליה. אבל קודם כול אתה צריך להתחייב שגם אתה תענה על שאלה שלי. האם במהלך הקריירה רבת השנים שלך הטרדת מינית או מילולית קצינת משטרה שאולי הייתה מקור מידע שלך, או מישהי שהייתה כפופה לך או עבדה יחד אתך?
במידה רבה של סבירות אפשר להניח שנוסבאום היה משיב בשלילה. על כך הייתה הקצינה גזיאל צריכה לשאול עוד: האם תהיה מוכן להיבדק בגלאי שקרים כדי שנדע כולנו אם אתה דובר אמת או משקר, והאם תסכים שתוצאות הבדיקה יפורסמו ברבים?
מעניין מה היה נוסבאום משיב אילו נשאל שאלות אלה.
ואז, כשורת המחץ, הייתה צריכה להגיע תשובתה הבאה של גזיאל, בתנאי שהיא משקפת את האמת: "במהלך חיי הבוגרים, לא רק במשטרה, ניסו גברים להטריד אותי מילולית ומינית כחלק מנורמה התנהגותית שהייתה מקובלת בעבר הרחוק. מעולם לא התלוננתי נגד המטרידים, אולי כי לא היה צורך בכך, כיוון שתגובתי המידית לגברים המטרידים הייתה תמיד ברורה וחד-משמעית: "אם תנסה שוב להטריד אותי אגיש נגדך תלונה פלילית למשטרה".
אילו נשאלו כול השאלות הנדרשות בראיון ב"אולפן ששי" אולי היו הצופים יכולים ללמוד משהו חדש ולהסיק מסקנות אופרטיביות לגבי מה מותר ומה אסור ושוטרות מוטרדות רבות היו לומדות איך צריך להתנהג. ואולי גם צמרת משטרת ישראל הייתה מפנימה עד כמה חשוב לגבש ולהטמיע בשורותיה במהירות המרבית, קוד התנהגות חדש ומחייב בתחום ההטרדות המיניות לכול המשרתים - גברים ונשים.

תאריך:  01/02/2015   |   עודכן:  02/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה נוסבאום  תום לב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטרדה מינית במשטרה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שאפו על המאמר
שוטר שחווה הכל  |  2/02/15 21:39
2
האם יש כאן רמיזה לגבי נוסבאום? ל"ת
גוזפה  |  3/02/15 07:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף קנדלקר
כשהייתי ילד שמעתי את השיר "הבטחתם יונה עלה של זית". לי לא הבטיחו דבר. כמו רבים מקרב המתגייסים. אז הלכתי לאן שאמרו, עשיתי מה שעשיתי וחזרתי הביתה לתקופה מוגבלת. עד המילואים. אני לא מבטיח לך ילדתי, כלום. לצערי, ואני אומר זאת בכאב גדול, מלחמות היו ויהיו. זו דרכו של עולם
אורי שרגיל
אצלנו מחקים את מנהיגי העולם כמו שדוגמניות יפות מחקות את המסלול שעליו הן צועדות כי אחרת יפלו לתוך הקהל. לכן כל מנהיגי השמאל (שלנו) אומרים גם הם שאין כל קשר בין האיסלאם לטרור
איתן קלינסקי
אם נכון המידע, שיש לבית היהודי ולליכוד, כי קיימת זרימת כספים מארצות הברית לידי רשימה זו או אחרת, יפנו נפלי בנט ודני דנון למשטרת ישראל
יאיר דקל
אינני יכול לזכור ולסקור את כל המפלגות ששרצו בארץ ונעלמו - המרכז החופשי, העולם הזה, הקומוניסטים, ועוד ועוד    בעבר הרחוק היו פעילי המפלגה מחפשים לה שם מתאים    היום, הפעילים מחפשים אנשי יחסי-ציבור, רצוי מארה"ב, ואלה ממציאים לנו שמות    מה הם יודעים על ישראל? אבל הם יודעים על נפש האדם - האדם המאמין
יהונתן דחוח-הלוי
בכיר בחמאס חוזר ומאשר: יאסר ערפאת נתן אור ירוק לבצע פיגועי טרור ערב אינתיפאדת אל-אקצה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il