בקבוקים למיחזור, עמותות ושאר ירקות, מככבים בתקשורת בקרב התעמולה בין הליכוד לעבודה. דומה למרבה האבסורד, שמי שמרוויח מהשירבוב של אשת ראש הממשלה הידועה באופייה "המיוחד", במערכת הבחירות הוא דווקא ביבי, כל עוד זה סדר היום.
יש כל כך הרבה נושאים רציניים לנגח את ביבי, על תקופת כהונתו והכשלונות המהדהדים כמעט בכל תחום מחיינו, כמו הכלכלה הקורסת, מאות אלפי עניים, ילדים רעבים, מצב ביטחוני מעורער אחרי מלחמה כושלת בדרום, כשכל המדינה הייתה צמודה לממדי"ם, נטישת יישובים חסרת תקדים בגבול עזה, וחוסר אמון בהנהגה ובצבא. תקופה טראומטית חסרת תקדים (ללא תקדים בוודאי בעשורים האחרונים), שמיותר ולא נכון אסטרטגית וטקטית, לעסוק בזוטות כמו בקבוקים למיחזור, והתנהגותה המוזרה של אשת רה"מ.
למעשה הפכה מערכת הבחירות להתגוששות בין הימין המתון המזוהה עם ביבי והליכוד, לבין השמאל המתון המזוהה עם הרצוג ולבני במחנה הציוני.
תקופת הבחירות הנוכחית מאופיינת בניסיונות של הצדדים לזכות בנקודות בקרב על דעת הקהל. אבל למעשה די ברור, כמו ברוב מערכות הבחירות, שהסיכוי להזיז מצביע טיפוסי מהשמאל לימין ולהפך, נמוך מאוד.
אז למה מבזבזים בכל זאת המיפלגות הגדולות כל כך הרבה משאבים על ... כמעט כלום?
כנראה שמרוב יועצים, אסטרטגים, פרסומאים ויחצנים, שכמה לא מפתיע, פעם עובדים עם הליכוד, ופעם עם העבודה ושותפיה.. מעדיפים אותם קובעי הקמפיין, ללכת על הטפל ולנסות לזכות בנקודות וחשיפה בכל מחיר במדיה. כל זאת גם אם המחיר הוא התרחקות מהנושאים הכי משמעותיים לחיינו, שכמעט ונישכחו בקמפיין הנוכחי.
בסופו של דבר אם במרכז ובשמאל, מעוניינים להשיג ניצחון ולהחליף את שלטונו של ביבי, להתעסק בזוטות בקבוקים למיחזור וכדומה, ספק אם יביא להם את הניצחון.