X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוע בחרו שני נערים בני 17 להסתנן לישראל כאשר בידיהם תחמושת, במטרה להיכלא בישראל? זה מלמד הרבה על החיים תחת שלטון חמאס
▪  ▪  ▪
עדיף כלא בישראל [צילום: AP]

בריחה לכלא

שני נערים בני 17 מרצועת עזה הסתננו השבוע לשטח ישראל כאשר בידיהם תחמושת במטרה שיעצרו אותם. שני הנערים טיפסו על הגדר, צעדו כ-40 מטרים בשטח ישראל עד שכוח צה"ל זיהה אותם. נגד השניים הוגש כתב אישום, כך שנראה שהם השיגו את מטרתם.
שתי נקודות בעקבות האירוע הזה. הראשון: איך הם הצליחו לעבור את הגדר מלכתחילה? הרי עם כל האמצעים הטכנולוגיים, צה"ל היה אמור לזהות ולעצור אותם ולא במקרה. מה היה קורה אם מדובר היה במחבלים אמיתיים וכוח צה"ל לא היה מזהה אותם? נקודה שנייה היא הרצון להיכלא בישראל. אותם נערים מבינים, כי עדיף להם להיכלא בישראל מאשר להמשיך לחיות חופשי ברצועת עזה. הדבר מלמד רבות על שלטון החמאס והחיים ברצועה.

הקרב על הגולן

השבוע החלו כוחותיו של הנשיא בשאר אסד במערכה לשחרור רמת הגולן מידי המורדים. נכון לעכשיו, מטרת צבא סוריה היא למנוע את האפשרות של התחברות המורדים באזור קוניטרה למורדים שבמערב דמשק. ככל הנראה, המטרה הגדולה יותר היא לתפוס מחדש את הקו בגבול ישראל-סוריה. תפיסה מחדש של הקו, לא רק תביא תנופה לכוחות הצבא נגד המורדים, אלא גם תחדש את הניסיון של אירן וחיזבאללה להפוך את גבול הגולן לחזית מול ישראל. לאור האירועים האחרונים בגבול הצפון, מדובר יהיה בדבר בעייתי ביותר מבחינת ישראל.

החשש של חיזבאללה

כישלון בכיבוש מחדש של קו הגבול סוריה-ישראל, שם לא רק את צבא סוריה בבעיה, אלא גם את חיזבאללה. דבר ראשון: המשך נוכחות של המורדים באזור, מחזק את האפשרות של ניתוק כביש דמשק-ביירות, כביש המשמש כנתיב אספקה מרכזי עבור חיזבאללה וצבא סוריה. דבר זה מהווה גם איום ממשי על שליטתו של אסד בדמשק עצמה.
דבר שני: אזור הגבול שבין ישראל לסוריה, מהווה המשך גאוגרפי ישיר של הגבול בין ישראל ללבנון. במקרה של מלחמה בין חיזבאללה לישראל, כוחות המורדים שנמצאים באזור יכולים לפתוח חזית נוספת מול חיזבאללה. דבר זה לא מתקבל על הדעת, לאור הדיווחים על שיתוף פעולה בין המורדים באזור לבין ישראל. דבר שלישי: אזור הגבול הוא סמל לחיזבאללה ולאירן, בתור הרחבת שליטה בלחימה נגד ישראל. דרום סוריה ודרום לבנון יהיו חזית מול ישראל, שתהיה נתונה ללחץ לאורך כל גבול הצפון.

החיסול שסוכל

העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח השבוע, כי חיזבאללה תכנן לחסל את ראש הממשלה דאז, אהוד אולמרט, בתור נקמה על חיסולו של עימאד מורנייה, שחוסל בדמשק בשנת 2008 בזמן בו אולמרט היה ראש הממשלה. לפי הדיווח, מי שהכשיל את ניסיון החיסול היה מוחמד שורבא, בכיר חיזבאללה שהואשם לאחרונה בריגול לטובת ישראל.
לא ניתן לדעת האם הדיווח אמיתי או לא, אבל הדבר מלמד על היכולות של חיזבאללה. לתכנן פעולה כזאת לוקח חודשים, ולחיזבאללה כנראה היו האמצעים והמימון לתכנן וגם לבצע פעולה זו. במיוחד לאור האירועים האחרונים בצפון, אסור לנו לשכוח שחיזבאללה הוא ארגון טרור חזק מאוד, אפילו יותר מדאעש. דאעש לא מתמודד מול צבא מסודר, מאורגן ומצויד בהתאם, ולכן יש לו הילה של הצלחה רבה. גם הפעילות האווירית נגדו דורשת הרבה משאבים ומגיעה להישגים מעטים. צה"ל התמודד בעבר מול חיזבאללה, וכולנו זוכרים את היכולות של הארגון. למרות המכות שקיבל חיזבאללה בסוריה, עדיין מדובר בארגון חזק ביותר עם רצון לנקום בישראל.

חשיפת האמת

כוחות השב"כ והמשטרה חשפו השבוע תשתית טרור רחבה בשכונת א-טור שבמזרח ירושלים. התשתית הורכבה מתושבי השכונה בעלי אזרחות ישראל, והונהגה על-ידי שני פעילי פתח. התארגנות זאת הייתה אחראית למקרים של השלכת מטעני חבלה, ירי זיקוקים, יידוי בקבוקי תבערה והשלכת אבנים על כוחות הביטחון ובתי יהודים.
יש לשים לב לגורמים שהנהיגו את ההתארגנות: שני פעילי פתח. סביר להניח כי אבו-מאזן, בתור יו"ר פתח, אמור לדעת על פעילות והתארגנות זו, בדיוק כמו שיאסר ערפאת ידע על פעולות הטרור של הפתח בזמן שהוא עמד בראשה. ואם אבו-מאזן לא ידע על כך, איך הוא מצפה לשלוט במדינה פלשתינית, כאשר הוא לא יכול לשלוט אפילו על הארגון שלו? אבו-מאזן ממשיך לחבק עם יד אחת ולדקור עם היד השנייה, בלי לדעת שדרך פעולה זו רק פוגעת בפלשתינים.

תאריך:  12/02/2015   |   עודכן:  12/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אסתר שניאורסון גרי
כאן דלוזיה של אומה, סירוב עיקש להסיק מסקנה: הערבים שונאים את היהודים ורוצים את המדינה - לא בגלל כיבוש, לא בגלל התנחלות - על-פי תורת האיסלאם זו ההתנהלות
ענבר שמלצר
לאחרונה נערכה בתיאטרון הלאומי 'הבימה', ההצגה "אלוהים מחכה בתחנה" בהשתתפותו של דקאן בית ספר לאודר לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה, פרופ' בועז גנור    האם הצגה על חייה ותחושותיה של מחבלת יכולה לסחוף את הקהל הישראלי במציאות של ימינו?
משה חסדאי
האמת לאמיתה של פצועי המלחמות, שאותה מנסים להשתיק, היא שכל מי שרוצה וחותר להעניק לטרור הערבי האכזרי פרס, בדמות הקמת מדינת טרור ערבית נוספת, בלב המדינה היהודית, יורק בפרצופם של פצועי המלחמות ובוגד בהם. האמת לאמיתה היא שהטרור רוצה להשמיד את מדינת ישראל ויהודים רבים מדי מסייעים לו
איתמר לוין
תשעה מבנים הוקמו על קרקע פלשתינית פרטית, ללא היתרים ותוך הפרת צווים; הם אוכלסו במחטף ימים אחדים לאחר הגשת העתירה נגד הקמתם
יוני בן-מנחם
המאבק בין מוחמד דחלאן למחמוד עבאס הגיע לצפון הגדה ומתבטא בעימותים אלימים באזור שכם    מחמד דחלאן מנסה גם לאגף את מחמוד עבאס באמצעות הקמת מאחז מזוין של תומכיו במחנות הפליטים בלבנון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il