X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עונת הגלישה על המרבד הלבן מצויה עכשיו בעיצומה בארצות שמעבר לים. זו ההזדמנות לגולש הישראלי להפגין את יכולת ביצועיו בשטח, גם אם הוא עדיין חסר ניסיון או עם ותק קצרצר בחרמון
▪  ▪  ▪
עונת הסקי בעיצומה [צילום: פלאש 90]

לגולשי הסקי הישראלים, שהשלג בחרמון כבר הפך להיות קטן עליהם, נקרית עכשיו הזדמנות של פז לחוות את ההחלקה על הלבן-הלבן הזה בארצות שמעבר לים. עונת הסקי מצויה עכשיו בעיצומה, אחרי ראשית חורף שחון למדי שלא הניב שלג סביר. גם עלות השהייה באתרי הסקי אינה בשמיים כבשנים החולפות, וכל שנותר הוא לבוא ולהחליק.
ואכן, בתיירות הסקי של הארצות המושלגות, הפופולרית כל כך בשיאו של החורף, נוטל חלק גם התייר הישראלי חובב הגלישה. אחרי ככלות הכל מיועדת ההחלקה על השלג למי ששש אל סכנות ואתגרים ולמי שבז לנופש-נטו משעמם נוסח בטן-גב. ומאחר שהסקי דורש גילוי של אומץ וביטחון עצמי, כמו גם פיתוח שליטה בטכניקות הגלישה - חזקה על הגולש הישראלי שיהא מסוגל להוכיח לכל מאן דבעי את יכולותיו.
צריך רק לזכור של"שוויץ" החביב הזה יש חסרון אחד גדול: משום מה סבור הגולש הישראלי המצוי שאין הוא נזקק להדרכה ולשיעורי-סקי. כבעל "ניסיון" של גלישה בחרמון על שקיות ניילון הוא הרי כבר מסוגל ללמד כל מאן דבעי פרק בהלכות הספורט הלבן. הצרה היא שבהגיעו לאחד מאתרי הגלישה שמעבר לים, חזקה עליו שיבחר דווקא את המסלול הקשה והמסוכן מכולם, עם כל חוסר הזהירות הכרוך בדבר.
אלא שסקי צריך ללמוד ולתרגל בהדרגה, בדיוק כמו כל ספורט המצריך הכנה יסודית. ניתן, אומנם, להתחיל את הגלישה במסלול תלול, ואולי גם איכשהו להסתדר ולהגיע אל היעד בשלום, אך בשלב מסוים יש מצב שבו פשוט עלולים להתקע, ואז, אללי, כבר מתקשים מאוד להתקדם.
בסופו של דבר, כשלומדים לגלוש בצורה נכונה, לא כמו זו הנהוגה בחרמון על שקיות של פלסטיק, משקיעים פחות כוח, מפעילים את השרירים הנכונים, ורק אז עולים, בהדרגה, למסלולים מסובכים יותר. העדר ניסיון של גלישה מקצועית, המלווה בביטחון עצמי מופרז ומזויף, עלול בסופו של דבר רק לגרום לצרורות צרורות של איבוד שליטה, ומכאן לפגיעה - הדרך קצרה.
אפרה-סקי
אחרי ככלות הכל, סקי הוא ספורט ונופש לכל הגילאים, ובאתרי הגלישה מקובל לראות משפחות של הורים וילדים הגולשים יחדיו. ילדים לומדים לגלוש מהר יותר ממבוגרים, על דרך החיקוי, וכמעט שאינם נזקקים להנחיה. ניתן לגלוש כבר מגיל 3, אך הממוצע מתחיל סגילאי 5-6.
יתרונו של העיסוק בסקי נעוץ בכך שהוא מעניק תוכן ליום שלם. להבדיל מענפי ספורט אחרים, כמו שחייה או טניס, זוהי תעסוקה למן הבוקר עד לשעות אחר-הצהריים. מעליות הסקי האחרונות באתרים מפסיקות בדרך כלל לפעול בשעה 17.00, כשבמהלך הגלישה עוצרים להפסקות-אוכל ושתייה.
לא פחות מהסקי עצמו מפותח נושא ה"אפרה-סקי" (אחרי הסקי) והוא כולל בילויים במסעדות, בפאבים, בדיסקוטקים, במסיבות ובקניות. ההווי החברתי הנרקם באתר מגבש ומלכד. האנדרנלין הזורם בדם מעניק תחושות של מרץ בלתי נדלה, ועם הנוף היפהפה של המדרונות הלבנים והרחובות הציוריים באתר, לא נותר אלא לרחף בתוך אגדה, גם אם לשבוע בלבד.
האירופאים הם אלה שנחשבים לחובבי-סקי מושבעים. חופשת הסקי המשפחתית שלהם, לפחות פעם בשנה, אינה נתפסת כאירוע מיוחד. האתרים באירופה מתמלאים בעיקר בזמן חופשות הילדים מלימודים. השווייצרים, למשל, קופצים לאתר הסמוך לבית, ואילו האנגלים מחפשים אתרים זולים, כשהסקי הוא עממי ומיועד לכולם.
אצלנו, הישראלים שגדלנו על תצלומי גלישה בסנט-מוריץ היוקרתית שבשווייץ, נתפס הסקי כעיסוק אצילי, אקסקלוסיבי, גם אם דימוי זה הולך ומשתנה בשנים האחרונות. בארץ מתקיימת פעילות-סקי בזעיר-אנפין באתר החרמון ובמרוצת הזמן חדרו לשוק הישראלי, בנוסף למועדון הסקי הישראלי ומועדון החרמון, גם מועדוני-גלישה זרים, ודרכם גם מתארגנות קבוצות-גלישה לארי הסקי שמעבר לים, כשהנפוצים שבהם מצויים בשווייץ, צרפת ואיטליה.

תאריך:  15/02/2015   |   עודכן:  15/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שאולזון
בעוד לפי דיני אומות העולם גם נותן השוחד הוא עבריין, לפי התורה - רק המקבל עבר עבירה    ומדוע? משום שבמצב כזה, המקבל יודע שהוא הופך לבן ערובה של הנותן, היכול מצידו להסגיר אותו בכל עת
דניאל דורון
בבחירות, בכל המדינות, אך בייחוד בישראל שבה לפוליטיקה מעמד מכריע להווייתנו, אי-אפשר יותר לבחור בין טוב לרע, אלא רק בין הרע לבין הרע במיעוטו. אבל זו בחירה שאין להמנע ממנה
עו"ד יוסי דר
לא ייתכן שבוחריו של מצגר לא שמעו על כך שבהיותו רב של אחת השכונות בתל אביב הוא עמד לדין משמעתי בפני חבר דיינים בכירים בגין מעשיו ומעלליו שביזו את הוד קדושתו
יוסף אורן
ישנה דרך לסיום מכובד של הפרשה אשר שיבשה את שיפוט פרסי ישראל השנה    ייתכן שהניזוקים היחידים מהפרשה הזו גם אחרי סיומה יהיו דווקא המועמדים שהתפטרו
מרדכי קידר
אחד הדברים המעוררים את דאגת המערב היא העובדה שמאות ואולי אלפי צעירים ממדינות המערב מתאסלמים    ההתפכחות מהחלום הרע שלהם הוא הסיוט שלנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il