X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מינויים חדשים
מאיר שטרית [צילום: יח"צ]
מאיר שטרית - יו"ר באקדמיה ללשון העברית
מונה ליו"ר המועצה הציבורית של האקדמיה ללשון העברית שטרית: אני מתכוון לפעול בכל הנחישות במטרה לממש את החלטת הממשלות בעשור האחרון - להקים את מנווה האקדמיה ללשון בקריית הלאום בירושלים, כפי שהובטח וטרם בוצע
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

מאיר שטרית מונה לעמוד בראש המועצה הציבורית של האקדמיה ללשון העברית ולראש מנהלת המנווה. שטרית היה פעיל בחיים הציבוריים והפוליטיים מעל ארבעים שנים וכיהן בתפקידים בכירים בממשלה, ובהם שר האוצר ושר המשפטים. היום הוא עומד בראש התוכנית למדיניות ציבורית לתלמידי תואר שני במרכז האקדמי רופין.
מינויו של שטרית בא על-רקע מאמציה של האקדמיה לקדם - בסיוע הממשלה - את הקמת ביתה החדש בקריית הלאום בירושלים. מאמצים אלו לא זכו עד היום לאוזן קשבת בממשלה ולא הניבו תוצאות של ממש, אף על-פי שהממשלה עצמה היא שהחליטה על הקמתו כבר בסוף שנת 2012.
בית האקדמיה החדש, שייקרא "מנווה", ירכז תחת קורת גג אחת את כל הפעילות של האקדמיה - הן פעילותה המדעית הן פעילותה הציבורית, וייבנה בו מוזאון ראשון מסוגו ללשון העברית. המנווה על מתקניו המודרניים ושטחיו הציבוריים יאפשר לאקדמיה לקדם את מפעליה ולהנגישם לציבור המבקרים בארץ ובעולם באופן ראוי וכמקובל בימינו.
בימים אלו האקדמיה מקדמת את תכנון המנווה בסיוע עיריית ירושלים, על-פי התוכנית האדריכלית של משרד האדריכלים מייזליץ-כסיף-רויטמן ובניהול חברת פורן שרים.
עם מינויו של שטרית לתפקיד יו"ר המועצה הציבורית של האקדמיה ללשון העברית הוא אמר כי הוא קיבל עליו את המשימה לסייע לאקדמיה ללשון העברית משום שהאקדמיה היא מן המוסדות החשובים ביותר במדינת ישראל בהיותה מופקדת על הלשון העברית שהיא סלע קיומנו, ומשום שהיא מוסד עתיר ידע הזוכה לאהדה ציבורית רחבה ביותר. הוא הדגיש כי התרשם מאוד מן הנתונים על מאות אלפי גולשים ומשתמשים הנמשכים לאתרי האקדמיה ולרשתות החברתיות ונהנים משפע המידע המוגש לציבור במאגרי המידע שלה, מן הרמה המקצועית של החומר ומדרך ההנגשה הידידותית שלו.
"בכוונתי להניע את גלגלי הביורוקרטיה המעכבים את מימוש החלטת הממשלה בעניין המנווה. למעלה מעשור ממשלות ישראל גוררות רגליים ואינן מיישמות את ההחלטה המובנת מאליה לבנות את מנווה האקדמיה ואת מוזאון העברית", אמר שטרית, והוסיף: "אני מתכוון לתקן את המצב האבסורדי הזה ולפעול בכל הנחישות לממש את הבטחת המדינה והממשלה להקים את מנווה האקדמיה ללשון בקריית הלאום". שטרית מקווה לרתום לפרויקט חשוב זה את ראש הממשלה, את שר התרבות ואת הממשלה כולה.
שטרית ציין כי הוא זוכה לאוזן קשבת אצל שר האוצר ליברמן, והוא הסכים לסייע למימוש הפרויקט, כפי שהובטח וטרם בוצע. "נוסף על חלקה של הממשלה אפעל לגיוס אנשי משק וכלכלה ובעלי השפעה מן הארץ ומחו"ל כדי שבית האקדמיה ללשון בקריית הלאום ייבנה בהקדם".

תאריך:  10/05/2022   |   עודכן:  10/05/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מאיר שטרית
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאיר שטרית - יו"ר באקדמיה ללשון העברית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
במסגרת תפקידה במכון אדלר, צביאלי אפרת תוביל את מכון אדלר במתן מענה לצרכי החברה נוכח האתגרים והשפעת האירועים בעת האחרונה    "המומחיות שלי היא במימוש רעיון לכדי מעשה תוך הישענות על התיאוריה של אלפרד אדלר"
יפעת גדות
מהמנהלים הוותיקים בקבוצת מגדל, בעל תואר ראשון בהנדסת תעשיה וניהול מאוניברסיטת תל אביב, ובעל תואר מוסמך במנהל עסקים בהצטיינות מאוניברסיטת בר-אילן
יפעת גדות
בין החברות הבולטות בהם עסק במגוון תפקידים קודמים בתחום הפיתוח העסקי ניתן למנות את חברת אשדר, חברת מנדב ובתפקיד האחרון שימש כמנהל פיתוח עסקי בחברת נתיב פיתוח
יפעת גדות
בחמש שנים האחרונות כיהן כ-VP Finance של ענקית המסחר האלקטרוני Yotpo שם הקים את מחלקת הכספים של החברה, הוביל מספר סבבי גיוס וליווה את החברה בהפיכתה ליוניקורן מוצלח
יפעת גדות
שיפרין מגיעה למלם תים לאחר ששימשה מזה עשור כראש אגף טכנולוגיות בחברת סונול, עם עשייה מרובה בעולמות התשתיות, מערכות המידע והדיגיטל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il