X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  אירועים/חשיפות
חשיפת העדויות במשטרה בפרשת הולילנד בידי הח"מ הביאה לגילוי שיבוש משפט אולמרט בירושלים, כאשר אולמרט מימן את הגנתה של שולה זקן - והיא נמנעה מלהעיד
▪  ▪  ▪
הוא מימן, היא שתקה [צילום: פלאש 90]

במארס 2013 חשפתי ב-News1 את שיבושו של משפט אולמרט בירושלים - הפרסום הראשון במה שהתברר מאוחר יותר כפעילות עבריינית רחבת ממדים מצידו של אהוד אולמרט, אשר בסופו של דבר הורשע בה ונשלח לחודש מאסר.
מדובר היה במשפט שהתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים נגד אולמרט ושולה זקן בפרשות ראשונטורס, טלנסקי ומרכז ההשקעות. המידע שחשפתי בא מתוך חקירתה של זקן במשטרה בפרשת הולילנד, והצביע על כך שהגנתה מומנה בידי מקורבים לאולמרט - ובמקביל היא נמנעה מלהעיד וכך סייעה רבות לזיכויו של אולמרט בפרשות ראשונטורס וטלנסקי.
בחקירתה ב-28.4.10 נשאלה זקן כיצד הגיעו לחשבון הבנק של בנה נדב סכומים שהעביר איל ההון היהודי-אמריקני דניאל אברהמס. זקן השיבה: "הוא לא קיבל, אני קיבלתי. זה היה העברה מחו"ל, והחשבון שלי משום מה לא קיבל העברה בגלל חסימה כלשהי. חשבנו שאתם, כלומר המשטרה, נמצאים בחשבון, ולכן נתתי את החשבון של נדב.
"זה כספים שהועברו בשנה האחרונה. אני אוספת כסף למימון המשפטי שלי, והתייעצתי עם עורך דין ורואה חשבון, שאישרו לי שאני יכולה לקבל כסף לעניין הזה, ומשם אני מעבירה את זה לעורך הדין שלי, ואין בזה שום עבירה. העברתי עכשיו סכום גדול מהחשבון של נדב למיכה" - עו"ד מיכה פטמן, סניגורה של זקן באותו משפט.
רב-פקד יעל הראל-קרניאלי שאלה את זקן: "למה שאברהמס יעביר לך כסף?". זקן השיבה: "אני מבקשת מכל העולם ואשתו שיעזרו לי. אני לא יודעת להסביר למה הוא יסכים. גם עכשיו, כשהייתי בחו"ל ביקשתי מהרבה מאוד אנשים שיתרמו לי, ואני מקווה שיתרמו. זה חוקי וזה בסדר".
אברהמס הוא ממקורביו הבולטים של אולמרט, תרם לכמה מן הקמפיינים שלו, ורכש את דירתם של אהוד ועליזה אולמרט ברחוב כ"ט בנובמבר בירושלים. אברהמס שילם לבני הזוג 2.69 מיליון דולר, ולאחר מכן השכיר להם את הדירה תמורת 2,250 דולר בחודש. זקן טיפלה עבור אולמרט בתשלום דמי השכירות לאברהמס. בדיקת משרד מבקר המדינה העלתה, כי השכירות הסבירה הייתה 3,800 דולר. המבקר דאז מיכה לינדנשטראוס קבע בסופו של דבר, כי בהתחשב בנסיבות ההשכרה - "אף שסכום זה נראה נמוך יחסית, לא הוכח שהוא אינו במתחם הסבירות".
עם זאת, בראיון עיתונאי בשנת 2006 אמר אברהמס: "כיוון שאהוד חבר שלי, הסכמתי לקנות ממנו את הבית". כאשר נשאל על דמי השכירות, אמר אברהמס: "אהוד הוא חבר וזכותי להשכיר לו את הבית באיזה מחיר שארצה. אם הייתה לך דירה שחבר שלך היה מעוניין לשכור ממך, היית לוקח ממנו מחיר שוק? זה לא שאולמרט קיבל את הבית בחינם, המחיר הוגן".
במשפטה בירושלים, בו כאמור מומנה הגנתה באופן חלקי בידי אברהמס וכן מתרומות נוספות מחו"ל, הפתיעה זקן כאשר החליטה שלא להעיד. מספר התבטאויות שלה ושל פטמן רמזו, כי אחת הסיבות לכך הייתה רצונה שלא לפגוע באולמרט.
זקן עצמה אמרה באותו מועד: "בחקירות הייתה מטרה אחת ויחידה - להפיל ראש ממשלה מכהן. זו לא דרכי, ולא ראיתי את עצמי משתפת פעולה עם מטרה כזו שאין מאחוריה דבר. אינני יכולה להרשות לעצמי לשחק במשחק המכור של התביעה. אינני מוצאת לנכון לשמש כלי משחק בידי התביעה".
אחרי פסק הדין, אמרה זקן: "החלטתי לא להעיד, כי הרגשתי שאני הופכת להיות כלי של מי שהחליט להפיל ראש ממשלה". ואילו בטיעונים לעונש בעניינה אמר פטמן: "שולה זקן תמות ולא תפליל את אולמרט".
בעקבות הימנעותה של זקן מלהעיד, קבע בית המשפט המחוזי בירושלים, כי אין אפשרות לקבל את יומניה כראיה נגד אולמרט. ביומנים אלו תועדו המפגשים עם משה טלנסקי והעברות הכסף ממנו, בפרשה ממנה זוכה אולמרט בידי בית המשפט המחוזי. רק לאחר שזקן הפכה לעדת מדינה והסכימה להעיד, נוהל שוב המשפט בפרשת טלנסקי ואולמרט הורשע בו.

תאריך:  25/2/2016   |   עודכן:  25/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט אולמרט
גולדבלט משה
אולי מותר לקוות שחבורת האסירים שהתקבצה באגף 10 תשכנע את המחוקק לערוך רפורמה מקיפה בדיני השוחד בישראל שתתבטא באימוץ דיני ראיות הנהוגים במשפט האזרחי
רפי לאופרט
השחצנות וההתנשאות לא פגו, לא דוכאו ולא נשמעה בדבריו אפילו חרטה מוגבלת
איתמר לוין
השב"ס שחרר תמונות ראשונות של אגף 10 בכלא מעשיהו, בו נכלאו ראש הממשלה ולשעבר ועוד חמישה ממורשעי פרשת הולילנד
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - גל"ץ, המלחמה הקרה החדשה, שבחים והנחת סלב    שבוע טוב
איתמר לוין
את רגעי החופש האחרונים שלו ייחד אהוד אולמרט לחזרה על הבלופים והמנטרות הקבועים שלו. זה מלמד הרבה מאוד על האיש, שממשיך לטעון שהוא חף מפשע
רשימות נוספות
הבוקר: אולמרט נכנס לכלא מעשיהו   /  איתמר לוין
אולמרט נשלח לחודש מאסר על השיבוש  /  איתמר לוין
לדור: בכיר שמזוכה הופך לסלבריטי  /  איתמר לוין
ניצחון חמקמק  /  איתמר לוין
לא מצא חן בעיניו  /  עו"ד אברהם פכטר
הנחת סלב  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il