X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  נאומים
נאום הבכורה של חברת הכנסת מהעבודה בישיבה התשיעית של הכנסת ה-24 [ט"ו באייר התשפ"א, 27.04.2021]
▪  ▪  ▪
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
הזמן שלנו
כאשר החלטתי להתמודד בפריימריז של מפלגת העבודה ונבחרתי מטעמה לכנסת, משפט אחד הדהד לי בראש ובלב: זה כן, זה הזמן שלנו. זה הזמן שלנו לעשות מעשה: ליצור שותפות אמיתית שמבוססת על הכרה הדדית בכאב אחת של השנייה. זה הזמן שלנו להפסיק לשתוק ולהשתיק. זה הזמן שלנו לחולל מהפכה

להכיר הדדית בטראומה
הפוסט-טראומה לא שייכת רק לי או לבני עמי - היא שייכת גם לכם, אחים שלי, אחיות שלי, היהודים והיהודיות. גם לכם יש פצעים וכאב לא פחות. שישה מיליון יהודים הושמדו באכזריות בשואה; חיילים וחיילות נשלחו לשדות הקרב ולא חזרו הביתה; אנשים נרצחו בפיגועים, אזרחים ואזרחיות נפלו כקורבנות השנאה. אולי הגיע הזמן שנכיר בטראומה אחד של השני? אולי זה הזמן לריפוי?

כבוד יושב-ראש הכנסת, גברתי מזכירת הכנסת הנכבדה, חברות וחברי הכנסת, משפחה יקרה שלי, רמדאן כרים (מילים בערבית).
נולדתי לאבא ששייך לדור השותקים, לאותו דור של ילידי הארץ הזאת שהשתיקה הכניעה אותם. אבא שלי, סאלח, הוא יליד 1938. הוא היה בן עשר במלחמת העצמאות; אנחנו קוראות לה נכבה. אבא שלי נולד בפוריידיס, כפר שנשאר על תילו, ואביו ומשפחתו לא גורשו מבתיהם ולא הפכו לפליטים ב-48'. אבל אבי היה עד - עד למחיקה של נוף הילדות שלו ולגירוש של רוב הכפרים שהיו במישור החוף - סליחה, אני מתרגשת. אבא שלי היה עד, עד למחיקה של נוף הילדות שלו ולגירוש של רוב הכפרים שהיו במישור החוף.
את רוב הילדות שלי ביליתי בחוף הים, בחוף טנטורה, מה שהפך מאז לחוף דור. שרידי הכפר טנטורה היו עבורי מקור להשראה ולשאלות רבות: אבא, מה זה? כפר דייגים, היה עונה לי. איפה הדייגים? אינם, הלכו, גורשו, הוא ענה. למה? שתיקה. ככל שהשתיקה של אבי התחזקה, עלו אצלי יותר שאלות, וככל ששאלתי יותר שאלות, השתיקה של אבי הפכה לחונקת. ככל שהתבגרתי, שתיקתו של אבי העקשן הפכה להיות מסקרנת יותר עבורי. שנינו לא ויתרנו. אני המשכתי לשאול והוא המשיך לשתוק.
הוריי היו אנשים פשוטים מאוד, לא ידעו לקרוא ולא לכתוב. מעולם לא קראו ספר או עיתון בבית, ובטח לא סיפור ילדים לפני השינה. אימא שלי, חיתאם, שייכת לדור ההחמצה. הוריה לא נתנו לה ללכת לבית הספר והטילו עליה משימה כבדה: לגדל את האחים והאחיות שלה. אחד הפצעים הכי מדממים בחייה עד היום זה הסיפור הזה - שלא הלכה לבית הספר, שלא הצליחה להגשים את החלום שלה ולסיים את הלימודים. מהמקום של ההחמצה היא דחפה את הבנות שלה ואת הבן שלה ללכת ללמוד.
עם השנים השתיקה של אבי גרמה לו לתפקד פחות ופחות כאב המשפחה, וזה גם מה שגרם לאימי לצאת לעצמאות ולהפוך להיות המפרנסת העיקרית של הבית. היא עשתה מה שיכלה, שזה לנקות בתים בזכרון יעקב הסמוכה. מקומה של אימי כמפרנסת יחידה בבית ערער את המבנה הפטריארכלי של המשפחה הערבית המסורתית בבית שלנו. המשפחה המורחבת והסביבה ראו בצעד שלה מרד: למה את עושה את זה? מה חסר לך? שבי בבית כעקרת בית ותסתפקי במועט. שבי בביתך בכבוד ושבעלך ימצא את הדרך לפרנס. אימי לא נכנעה והבינה את הכוח שיש לה כאישה עצמאית. היא הייתה גאה בעבודתה בזיכרון ובחברים שרכשה לעצמה, ועוד יותר גאה בזה שבזכותה ובזכות העבודה שלה היא מגשימה לנו חלום - החלום ללמוד, להיות נשים עצמאיות ומשכילות.
אבי גידל עצים בחלקת האדמה שהייתה צמודה לביתנו - עצי זית, צבר, עצי שקדים ותאנה אחת, עץ תאנה מפואר שהוא טיפח אותו ודאג לו. אבי השקה את עץ התאנה שלו, ליטף אותו, ולא פעם תפסתי אותו מדבר איתו. בימי הקיץ הלוהטים הוא היה מניב לו פירות. זה היה מחזור החיים שלו, וגם שלנו - אימא הולכת לעבודה ואבא הפלאח מטפח את העצים בחלקת האדמה.
באביב 1996, בשל רשלנות רפואית מתמשכת, אחותי הבכורה נפטרה. חנאן קראו לה; היא עדיין חנאן. היא הייתה סטודנטית לפסיכולוגיה, ובשנה האחרונה לפני מותה היא לא יכלה לדבר. כל מילה שהייתה צריכה להוציא מהפה שלה דרשה מאמץ. קולה נדם. במשך שלושה חודשים היא שכבה בבית החולים במצב של צמח. שתיקתה של אחותי חנאן, בת 22, חקוקה אצלי בכל איבר בגוף שלי, בלב ובזיכרון, בדיוק כמו שתיקתו של אבי. לאחר המוות של חנאן החיים לצד המוות הפכו להיות קשים מדי. ביום הלוויה של חנאן לא יכולתי ללוות אותה בדרכה האחרונה. עליי, אחותה, נאסר ללוות אותה לבית הקברות - לנו, הנשים הערביות, אסור להשתתף, אסור לקבור את המתים שלנו. זה לא האיסלאם שאוסר עלינו, זה גלגולים על גלגולים של הדרת נשים. זה לא כתוב בקוראן, זה לא האיסלאם שגדלתי עליו - בבית המוסלמי שלי הוא היטיב עימי ועם אחיותיי ולא דיכא אותנו. זאת הפטריארכיה.
התחלתי לכעוס. הכעס היה המנוע שאפשר לי לצעוק, לצעוק את הכאב - לצעוק את הכאב שלי ושל המושתקים והמושתקות שהשתיקה הכניעה אותם. הכעס שלי הוביל אותי לעשות סרטים, לעסוק בקולנוע וטלוויזיה, הביא אותי לספר סיפורים, אבל לא רק כעס אלא גם חמלה ואהבה לגיבורות ולגיבורים שלי.
הסרט הראשון שלי קרוי על שם הכפר: "פארדיס, גן עדן אבוד". הסרט עסק בשתיקתו של אבי ושל רוב אנשי הכפר. לכדתי את אבי בתוך עדשת המצלמה, ומול המצלמה שאלתי אותו בחוצפה: אבא, איפה היית בגיל עשר? מה עשית במלחמה ההיא? הוא ענה לי במבט כנוע: השתתפתי בחפירה של קבר האחים בטנטורה. כשביקשתי לדעת עוד תוך כדי שאני מגמגמת, עצר אותי ואמר: בתי, זה לא הזמן שלנו.
כאשר החלטתי להתמודד בפריימריז של מפלגת העבודה ונבחרתי מטעמה לכנסת, משפט אחד הדהד לי בראש ובלב: זה כן, זה הזמן שלנו. זה הזמן שלנו לעשות מעשה: ליצור שותפות אמיתית שמבוססת על הכרה הדדית בכאב אחת של השנייה. זה הזמן שלנו להפסיק לשתוק ולהשתיק. זה הזמן שלנו לחולל מהפכה.
החברה הערבית הפלשתינית בישראל סובלת מפוסט-טראומה מתמשכת, כזאת שמעולם לא טופלה או זכתה להכרה מהדהדת. כמו בכל פוסט-טראומה, אנחנו פועלות ופועלים מטריגרים - התקפי חרדה, זעם, פחד, חוסר אמון, בדידות וייאוש. תכף יהיה גירוש, תכף ייקחו אותנו מכאן. הפוסט-טראומה הזאת לא שייכת רק לי או לבני עמי - היא שייכת גם לכם, אחים שלי, אחיות שלי, היהודים והיהודיות. גם לכם יש פצעים וכאב לא פחות. שישה מיליון יהודים הושמדו באכזריות בשואה; חיילים וחיילות נשלחו לשדות הקרב ולא חזרו הביתה; אנשים נרצחו בפיגועים, אזרחים ואזרחיות נפלו כקורבנות השנאה. אולי הגיע הזמן שנכיר בטראומה אחד של השני? אולי זה הזמן לריפוי? אולי הריפוי ייתן לנו את הכוח להעז לעשות שלום, שלום אמיתי, ולחיות ביחד, ערבים ויהודים, ערביות ויהודיות? נלמד לסלוח ונגדל דור בריא יותר?
אבל בינתיים ירושלים בוערת. היא בוערת משנאה. יפו נלחמת על הדרה וגירוש של תושביה הערבים. החברה הערבית מדממת. ילדים, נשים וגברים נרצחים באין מפריע על בסיס יום-יומי. נפגעות ונפגעי תקיפה מינית מכל המגזרים בחברה הישראלית רוצות ורוצים צדק, רוצות ריפוי.
גם הדרום בוער. אני חושבת על המשפחה של בן הזוג שלי בועז בעוטף עזה, על הסטודנטים והסטודנטיות שלי במכללת ספיר, על נשים וילדים בתוך עזה, על המחיר של הסכסוך. כולם משוועות ומשוועים ללכת ברחוב ולהרגיש בטוחים ובטוחות. אולי זה הזמן לתת להם את הביטחון?
אלפי נערים ונערות בסיכון נמצאים בפנימיות שהמדינה ומנגנוני הרווחה החליטו להפריט - להפריט את גורלם של הנערות והנערים שלנו ושל מאותגרי הנפש, אנשים שהבית הוא לא מקום שיכול לשאת אותם. אולי זה הזמן לקחת אחריות עליהם, על חסרי הישע, חסרי הכול? אולי זה הזמן להפסיק להדיר אנשים, נשים מוחלשות, נשים גרושות, נשים אלמנות, נשים בדיכאון אחרי לידה, נשים כי הן נשים? אולי זה הזמן להפסיק את ההומופוביה וההשתקה של החברה הלהט"בית הערבית ובכלל? אולי זה הזמן להפסיק לדכא את השונה ולהפסיק להשמיץ וללעוג לבעלי הצרכים המיוחדים? איך אפשר לחיות במדינה דמוקרטית שיש בה אזרחים שהם סוג ב', מודרים, נרדפים, בהיותם ערבים, אתיופים, רוסים, מזרחים, שחורים, לסביות, הומואים וטרנסים? כולנו אזרחים ואזרחיות של המדינה הזאת. אנחנו שוות ושווים ללא הבדל של דת, צבע עור, לאום או נטייה מינית. הארץ הזאת שייכת לכולנו, לכולם. זו האחריות שלנו ללמוד לחיות כאן וביחד, כי אם לא נמצא את החיבור, יהיה כאן תוהו ובוהו.
כשבחרתי להתחתן עם בועז, אהוב ליבי, אהבת חיי, זו הייתה בחירה כנגד כל הסיכויים בעולם. בחרתי לבנות איתו בית, להביא לעולם ילדה מדהימה ומהממת - סופיה - ולבנות משפחה. אני ומשפחתי ספגנו ועדיין סופגות הרבה מאוד ביקורת על הבחירה שלי כאישה עצמאית שלא מתכופפת מול ההתניות של החברה הגברית. גם החברה הערבית צריכה להכיר בכוח ובייצוג של נשים, שייקחו חלק כשוות, שלא יישארו מאחור. מגיע להן להיות מנהיגות; מגיע להן ייצוג משמעותי במוקדי הכוח. איך יכול להיות שבתוך הבית הערבי האישה היא עמוד התווך, תהאני, אבל בחוץ, ראש מועצה אחת אין, ראש עיר אחת אין ולא ראש כפר? עד היום אף אחת לא הייתה. אולי הגיע הזמן?
אני נרגשת להיות כאן עם חלק מהמשפחה המדהימה שלי - משפחה ערבית, פלשתינית, יהודית. גיסתי וחברתי תהאני, אחי סלים, חמותי נעמי, חמי עמיחי, האחייניות שלי תיימא ומדיין, הילדה שלי האהובה, חביבת אל-מאמא, סופיה, ובן הזוג שלי ואהוב ליבי בועז. תודה לאימי, שתמיד הייתה השראה עבורי. תודה למשפחה היקרה שלי. תודה. תודה על הדרך שאתן עושות איתי, תודה על הבית, תודה על הבית של התקווה והבית של האושר.
מרב, יא אוחתי, עזיזתי, את מודל לחיקוי, להשראה, עבורי. בגללך באתי למפלגת העבודה. בזכותך נתתי את כולי. רבע מיליון אזרחים ואזרחיות ישראלים וישראליות ראו בך את התקווה. רבע המיליון הזה תכף יהיה מיליון, ועוד מעט הוא יהיה 3 מיליון. את המגדלור של הפוליטיקה הישראלית. לצידך אני רוצה לעבוד, וגם איתכם, חברות וחברים שלי לסיעה, מהממות ומהממים. אתן נפלאות, יצירתיות, מצחיקות, מנהיגות ומנהיגים, אתן השותפות שלי לדרך. אני איתכם. אנחנו נעשה את הדרך - דרך כנה, מופלאה ואמיתית.
הרשו לי לסיים בספר ילדות וילדים של הסופר הסורי זכריא תאמר - בכל זאת, יש לנו פה קהל של ילדות מדהימות. לספר קוראים "הילדים צוחקים", אבל בשנים כאלה, שבהן אנחנו כן בעד מגדר, אני אגיד: ילדות צוחקות. זה ספר דו-לשוני, מפרויקט מכתוב של מכון ון ליר, שתורגם לשתי שפות. המלך לא צחק מעולם. חיוך לא עלה על פניו. יום אחד, בעודו מהלך בשדות, ראה המלך חבורה של ילדות משחקות וצוחקות. המלך פנה אליהן ושאל: הי, ילדות, מדוע אתן צוחקות? אמרה אחת הילדות: אני צוחקת כי השמיים כחולים. ילדה אחרת אמרה: אני צוחקת כי העצים ירוקים. ילדה שלישית אמרה: אני צוחקת כי הציפורים עפים או עפות. הביט המלך אל השמיים, אל העצים, אל הציפורים, ולא צחק. חשב המלך: הילדות האלה בטח צוחקות עליי ועל השלטון שלי. חזר המלך אל ארמונו והוציא צו: אסור לצחוק. מייד חדלו האנשים המבוגרים מלצחוק, אבל הילדות והילדים לא נשמעו לקולו של המלך והמשיכו לצחוק.
ילדות קטנות, (אומרת בערבית: המשיכו לצחוק,) אל תקשיבו למלך. תודה רבה.

תאריך:  29/04/2021   |   עודכן:  29/04/2021
+שוב פגיעה בחסינות: שוטר חסם את דרכו של ח"כ בן-גביר למירון
23:43 29/04/21  |  עידן יוסף

מקרה נוסף שבו פוגעת המשטרה בחסינות חברי הכנסת. ח"כ איתמר בן-גביר (הציונות הדתית) נחסם על-ידי שוטר שניסה למנוע ממנו להכנס למירון. בדרכו עבר מחסומים רבים, והשוטרים אפשרו לח"כ, כמו גם ליתר האזרחים, מעבר חופשי. אולם באחד המחסומים סירב שוטר לאפשר לבן-גביר לעבור.
ח"כ בן-גביר הסביר לשוטר כי הוא עובר על החוק, אך השוטר החליט לעכב אותו במשך דקות ארוכות, עד אשר קיבל הוראה מהממונים עליו לאפשר לח"כ לעבור.
בן-גביר: "בכל המחסומים שוטרים אדיבים ומאפשרים לציבור לעבור, שאפו. חבל שתמיד יש את אותו השוטר שחושב שהוא מעל החוק. הבעיה שלי עם שוטרים כאלה שאם הם מרשים לעצמם לחסום לחינם חברי כנסת, הם גם מרשים לעצמם לחסום לחינם אזרחים תמימים".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  הדרת נשים  הוצאת עיתון הארץ בע"מ  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  כולנו  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רשלנות  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להפסיק לשתוק ולהשתיק
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
השמטת דבר אחד
gngs  |  29/04/21 14:34
2
ערימת שקרים
מגיב ותיק  |  30/04/21 12:59
3
אוי לעם שאלו
הם שופטיו  |  30/04/21 14:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
שמחה רוטמן
נאום הבכורה של חבר הכנסת מהאיחוד הלאומי בישיבה העשירית של הכנסת ה-24 [ט"ז באייר התשפ"א, 28.04.2021]
אפרת רייטן
נאום הבכורה של חברת הכנסת מהעבודה הישיבה התשיעית של הכנסת ה-24 [ט"ו באייר התשפ"א, 27.04.2021]
איציק וולף
לטענת מפלגת הרשימה המשותפת, הקמת ועדת הערבים, שבראשה צפוי לעמוד ח"כ מנסור עבאס, היא צעד גזעני שנועד לדחוק את הציבור הערבי אל שולי השוליים ולמנוע עיסוק בעניינים הנוגעים לו בוועדות בעלות ההשפעה וסמכויות
איתמר בן-גביר
נאום חבר הכנסת מהציונות הדתית בישיבה השמינית של הכנסת ה-24 [י"ד באייר התשפ"א, 26.04.2021]
עידן יוסף
ברביבאי עם היבחרה ליו"ר ועדת החוץ והביטחון הזמנית: "האתגרים הנוספים הנוגעים ליחסי צבא-חברה ומודל צבא העם מחייבים דיון מעמיק באשר להשלכות על שוויון, היחס לנכי צה"ל ועוד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il