X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  נאומים

הטלפון הסלולרי עבר מהפכה. עד היום (סוף 2006) נמכרו בעולם מיליארדי מכשירים כאשר מאות מיליונים מתוכם מצויידים במצלמות, חיבור אינטרנט אלחוטי (Wi-Fi) או סלולרי, נגני מוזיקה, לחצני מצוקה ועוד.
כל הטכנולוגיות המתפתחות במכשירים הן לטובת אחד התחומים הכי חמים בעולם הסלולר: התוכן הסלולרי. להערכת חברת המחקר אינפורמה טלקומס אנד מדיה, שוק התוכן הסלולרי העולמי צפוי להכפיל את גודלו בחמש השנים הקרובות ולהגיע ל-38.1 מיליארד דולר. עוד עולה מהמחקר שבסה"כ, בעולם כולו, בשנת 2006 יסתכמו המכירות של רינגטונים, שירים, משחקים ותוכן סלולרי ב-18.8 מיליארד דולר. מכירות של מוזיקה ותמונות היוו השנה 64% מכלל המכירות.
ב-2007 מכירות מוזיקה בסלולר צפויות להמשיך להחזיק את הנתח הארי בתחום התוכן הסלולרי. אינפורמה צופה כי ההכנסות משירותי טלוויזיה סלולריים צפויות אף הם לצמוח באופן דרמטי בשנים הקרובות. בשנת 2006 הסתכם תחום פעילות זה ב-178 מיליון דולר.
ברגעים האחרונים של 2006 ומול כניסתה הבלתי נמנעת של השנה החדשה ישבו בטיפקום, המתמחה באספקת שירותי תוכן ותשתית סלולריים, לסכם את השנה החולפת ולהביט מעבר לפינה לכיוונה של 2007. אלה הם הנושאים הכי חמים בתחום התוכן הסלולרי לשנה החדשה.

9 נושאים עליהם נמשיך ונדבר גם ב-2007

1. דור שלישי: במהלך 2006 נמכרו בארץ כחצי מיליון מכשירי דור שלישי וזו רק ההתחלה. כ-100 אלף מכשירי דור 3 חדשים ימכרו מידי חודש מה שיעמיד את מספר לקוחות הדור השלישי בסוף 2007 על כ 1.7 מיליון. לקוחות הדור השלישי צורכים משמעותית יותר תכנים מאשר לקוחות המחזיקים במכשירים פשוטים. אין ספק שחווית צריכת התוכן הינה חזקה וצבעונית יותר, אך רק ימים (וכנראה רבים) יגידו אם הדור השלישי אכן ענה על הציפיות האדירות שכולנו העמסנו עליו.
2. מוזיקה בסלולר: כל מכשירי הסלולר החדשים מתפקדים כנגני MP3לכל דבר ועניין. תוסיפו לזה את השיווק האגרסיבי של מוזיקה סלולרית באינטרנט, בעיתונות, בטלוויזיה ומעל לכל במכשירים עצמם ותקבלו שוק שמגלגל מעל 150 מיליון ש"ח בשנה עם מגמת צמיחה חזקה. אם לשפוט על-פי קצבי הגידול של השנים האחרונות תסגר 2007 עם גידול של כ-20% במחזורי פעילות של המוזיקה הסלולרית.
3. מותגי תוכן עולים לסלולר: yes, Youtube, Google הם רק כמה דוגמאות למצעד מותגי התוכן הטלוויזיוניים והאינטרנטיים הרבים אשר גילו פלטפורמה חדשה והחלו מציעים את מרכולתם היישר לתוך כף היד שלנו. בברנז'ה טוענים שזו רק ההתחלה...
4. האינטרנט הסלולרי (wap): מאות אלפי ישראלים כבר גולשים בקביעות באינטרנט הסלולרי וצורכים באמצעותו בעיקר תכני חדשות, כלכלה ומוזיקה. לכל מותג תוכן אינטרנטי שמכבד את עצמו יש כבר אתר וואפ ונוכחות בפורטלי המפעילים הסלולרים. מה בפתח? מנועי החיפוש עושים גם הם עליה ובקרוב מאד נוכל לחפש באינטרנט הסלולרי ממש כפי שאנו עושים במחשב הביתי.
5. UGC בסלולר: הבאז וורד הכי חזק בעולם האינטרנט של 2006 פורץ לסלולר במלוא עצמתו. הסלולר הוא כבר לא רק פלטפורמה לצריכת תכנים אלא גם פלטפורמה להעלאת תוכן גולשים ולשיתוף קבצים. החלוץ הישראלי בתחום היה ללא ספק ידיעות אחרונות עם תחרויות קוראים מבוססות MMS שהשיק לפני כשנה, ואולם הדוגמאות הבולטות של 2006 הן דווקא ערוץ 10 שהפך את כולנו לכתבים סלולריים בזמן מלחמת לבנון השניה ומיזם האינטרנט-סלולר של סלקום – heep.
6. הרחבת מעגל ספקי התוכן: כמו פטריות אחרי הגשם צצים להם מפיקים, בתי פוסט ושאר יזמים ברוחם ההופכים בין לילה לספקי תוכן סלולרי. הכל הולך: אנשים שנופלים במדרגות, כוסים/כוסיות (וגם כאלה שהם ממש לא...), יוצרים מוזיקלים עלומי שם וכן, גם הפקות מושקעות באלפי דולרים המייצרות קליפים לאמנים המובילים בעיקר בשביל למכור אותם בדור השלישי (אה, כן וגם בשביל לשדר אותם בערוץ 24).
7. MMS: אז נכון שהאחות הגדולה של ה SMS עדיין לא הפכה לחלק בלתי נפרד מהחיים שלנו אבל יש סיכוי טוב שזה יקרה ב 2007. האפשרות להעביר קבצי סאונד, מצגות וסרטונים קצרים באמצעות הודעה פשוטה קוסמת מאד ובוודאי תנוצל ע"י גופים מסחריים, מותגי תוכן ומיזמים שיווקיים שונים. אינטרקונקט כבר אמרנו?
8. GPS סלולרי: אין ספק שהמכשיר הסלולרי לא יודע גבולות.. אחרי שבלע פנימה את המצלמה הדיגיטאלית, את נגן ה MP3 והצליח להסתנכרן ל Outlook מגיע תורו של ה GPS. בין אם תכונות המכשיר מאפשרות זאת ובין אם תכונות הרשת הסלולרית, אין ספק שב 2007 יהיה יותר קל למצוא את הצפון...
9. פלאש גורדון פלאש: התמיכה בפלאש (FLASH), פורמט העיצוב והתכנות הנפוץ כל כך באינטרנט, הוא עוד צעד חשוב בהפיכת האינטרנט הסלולרי לדבר האמיתי. מעבר לאפשרות ליצירת תכנים גרפיים עשירים ומרהיבים, אין ספק שלא רחוק היום שבו נראה באנרים פרסומיים של ממש באינטרנט הסלולרי.

טיפקום מקבוצת פישמן מספקת שירותי תוכן ותשתית סלולריים במגוון פלטפורמות (SMS, MMS, וידאו, WAP, i-mode ו- IVR). טיפקום הוקמה בשנת 2000 ומעסיקה 35 עובדים. עם לקוחות טיפקום נימנים: חברת החשמל, קבוצת ידיעות אחרונות, וואלה!, ICQ, yes, ONE, ערוץ 10, MSN, מפעל הפיס ועוד.
תאריך:  02/01/2007   |   עודכן:  03/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס שפושניק
נאוה עינבר
התחזיות צופות כי עד שנת 2020 במידה ומספר המעשנים לא יפחת, יגדל מספר המתים כתוצאה מעישון ל- 8.4 מיליון בני אדם מדי שנה ברחבי העולם
יקי רומנו
גיידמאק לא הביא לכדורגל רק כסף, אלא גם תחרות אמיתית
עו"ד ניר הורנשטיין
טעות שיקול הדעת באוצר גורמת לסיום עידן ההפקדות לקופת גמל עבור הילדים והנכדים
עו"ד אברהם סימון
בית משפט המחוזי פסק: הפטור מהכללת שטחים מסוימים של הבית המשותף, לצורך חישוב "יחידת השטח" החבה בתשלום ארנונה, ניתן לשטחים המשמשים לחניית מכוניות, בין ששטחים אלה ממוקמים בבנין מגורים ובין אם יחידותיו או דירותיו משמשות כמשרדים, ובלבד ששטחי החניה ממוקמים בשטח חצר הבית שאינו מקורה, או בשטחים מקורים "פרטיים" המיועדים לחניית מכוניות פרטיות בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il