X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  נאומים
דברי שר הביטחון בברכתו לראשי הרשויות ולמנהלי בתי הספר של התיכונים הבולטים בגיוס לשירות קרבי בצה"ל [י' באלול תשס"ט, 30.08.2009]
▪  ▪  ▪
להנחיל ערכים. אהוד ברק [צילום: מיכל שלו]
שר הביטחון, אהוד ברק, עם שרה עברון, מנהלת תיכון קבוצת יבנה [צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון]

זהו אירוע של הוקרה והצדעה לכם, למורים ולצה"ל. לרמטכ"ל, שאיננו פה, אך הוא שותף מוביל בהישג דרך המאמץ הממוקד, להגיע אל תוך בתי הספר, לשלוח את הקצינים אל בתי הספר. תודה לאלופי צה"ל ולכל מי שפועל יחד אתכם לעידוד הגיוס וההתנדבות. אני רוצה לומר תודה לכולכם.
ישראל היפה מכונסת כאן ומיוצגת על ידכם: על-ידי חבר המורים ועל-ידי הנהגת הערים שמהן אתם באים. כשאני רואה אתכם כאן, אני יודע שמילות ההמנון שלנו 'עוד לא אבדה תקוותנו' עדיין נכונות. לא במקרה החינוך לערכים מוביל גם להתגייסות ולהתנדבות. לא מקרי בעיני שיש כאן רוב מוחץ של מחנכים של הנוער הדתי הלאומי ושרבים מתוככם, ולא מקרי שבין המנהלים וראשי הרשויות, הם בעצמם לוחמים ומפקדים. הנוער קולט, מעבר למילים, את עולם הערכים של מי שמוביל אותו והעובדה הזו ככלל צריכה לאתגר את כולנו, גם במגזרים האחרים של החברה הישראלית. חשוב מאוד שהאיים שמצויים בחלקים של החברה של מצוינות וערכים, שישתלטו על הנוף ויובילו את כולנו.
אנו בפתחה של תקופה מלאת אתגרים והזדמנויות. על-מנת שנוכל לצעוד מעמדה של כוח וביטחון עצמי אל מיצוי ההזדמנות לעשות הסדרים, להגיע להסדר אזורי כולל עם שכנינו, אנחנו צריכים קודם כל להיות חזקים ובטוחים בעצמנו וחשוב שיהיה לנו צבא חזק ומאומן, ומובל על-ידי אנשים ערכיים שבוטחים בצדקת הדרך ובוטחים בדרכם.
לגבי גלעד שליט, זו לא עת לדיבורים, רק אומר שגם בזמן הזה אנחנו לא נחסוך כל מאמץ, כל דבר ראוי ואפשרי ייעשה, אבל צריך לתת לדברים להבשיל. וחשוב שנבין, שהדיבורים והשיח על הנושא הזה לא בהכרח עוזרים. צריך לתת למי שהופקד על עניינו של גלעד שליט לעשות את מלאכתו, הכרעות קשות תצטרכנה להתקבל, וצריך לקבל אותנו כשהן תגענה לשולחננו.
שנת הלימוד הקרובה גם היא שנת מבחן. אנו צריכים להמשיך במאמצים, שאתם הולכים בהם היום גם במאבק מול האלימות בבתי הספר, גם במאבק על מצוינות, על ההובלה של הטובים, שבין תלמידיכם, אל קצה הפוטנציאל שלהם ועל השמירה בו בזמן לא לאבד מאחור אף תלמיד ואף ילד, כל אחד הוא עולם ומלואו, והשמירה עליהם מבטיחה את עמידתה של החברה.
העניין של האלימות בחברה שלנו, המדינה יכולה להשלים במקום שבית הספר ובבית יצליח להביא לאווירה של כבוד הדדי של אחריות אישית.
אני מקווה שהפתרון לבעיית התלמידים האתיופים בפתח תקוה נמצא כבר, אבל חובה עלינו לעמוד על המשמר ולהתריע בפני כל גילוי ולו סמוי ומוצנע של גזענות. אני זכיתי להיות באתיופיה לפני מבצע שלמה, ולעמוד בראש צה"ל בעת ביצועו. אני פוגש בין טובי הלוחמים והמפקדים שלנו את הילדים של אז ואת הבנים של העלייה מאתיופיה. מדינת ישראל חייבת לשמור עליהם כך, כמו שצה"ל הוא צבא העם, ככה גם מערכת החינוך תהיה של העם כולו, מושיטה יד, קולטת, מוכנה להעניק שוויון זכויות אמיתי לכל נער ונערה באופן בלתי תלוי, ללא קשר למוצאו ורקעו הסוציו אקונומי. אחד המבחנים העליונים שלנו, אין לנו במדינה שום אוצרות טבע, אין לנו שום דבר חוץ מהכשרונות של צעירים וצעירות ישראלים. בכישרון הזה, ביכולות האלו, אנחנו צריכים להשקיע את כל מה שאנחנו יכולים, כי שם המפתח לעתידנו.
אנחנו מסתכלים גם במערכת הביטחון על העבודה הנפלאה שאתם עושים, לפעמים גם בתנאים לא פשוטים ויותר מסובכים מאשר פה במרכז, ולפעמים בתנאים יותר נוחים, כיוון שהחברה והקהילה תומכת ומגבה את המאמץ החינוכי.
אני רוצה שוב לומר לכם תודה ולבקש שתמשיכו כך ולאחל לכולכם ודרכם לכל המורים, התלמידים ואזרחי הרשויות, המועצות והערים שנה טובה.

תאריך:  30/08/2009   |   עודכן:  31/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חינוך לערכים יהודיים מוביל לפיקוד בצה"ל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יש לנו מחצבים ובשפע
משה אשר  |  1/09/09 14:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' סטנלי פישר
נגיד בנק ישראל נאם בסימפוזיון השנתי של בנק הפדרל ריזרב    מעריך: הצמיחה מתחילה להתחדש    להלן הנאום המלא
בנימין נתניהו
דברי ראש הממשלה בחנוכת בית הספר האזורי ביישוב שומריה    [כ' אב תשס"ט, 10.08.2009]
גבי אשכנזי
דברי הרמטכ"ל בטקס סיום קורס פו"ם "אפק" [כ"ג באב תשס"ט, 12.08.2009]
אהוד ברק
דברי יושב-ראש מפלגת העבודה ושר הביטחון בוועידת מפלגת העבודה [ט"ו באב תשס"ט, 05.08.2009]
ראובן ריבלין
נאום יושב-ראש הכנסת בכנס הנשיא לדמוקרטיה [י"ג באב תשס"ט, 03.08.2009]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il