X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  נאומים
ברק חוסיין אובמה   |  נשיא ארצות הברית
דברי נשיא ארצות הברית במהלך טקס קבלת הפנים לכבודו בנתב"ג [ט' בניסן תשע"ג, 20.03.2013]
▪  ▪  ▪

שלום.
הנשיא פרס, ראש הממשלה נתניהו, ובעיקר אזרחי ישראל: אני מודה לכם על קבלת הפנים החמה. זהו ביקורי השלישי בישראל, אז הרשו לי לומר: "טוב להיות שוב בארץ".
אני גאה להיות כאן בזמן שאתם מתכוננים לחגוג 65 שנים כמדינה חופשית ועצמאית. אך אני יודע שבעומדי על אדמה זו, אני צועד אתכם על מולדתה ההיסטורית של העם היהודי. לפני למעלה מ-3,000 שנה, חי פה העם היהודי, עבד את האדמה הזאת, וכאן התפלל אל אלוהים. ולאחר מאות שנות גלות ורדיפות, שאין להן אח ורע בהיסטוריה האנושית, הייתה הקמתה של מדינת ישראל לידה מחדש, גאולה שאין כדוגמתה בהיסטוריה.
היום מגשימים בניו של אברהם ובנותיה של שרה את חלום הדורות - להיות אדונים לגורלם במדינתם הריבונית. וכמו ב-65 השנים האחרונות, ארצות הברית תמשיך לעמוד לצדכם בגאון כבעלת הברית הקרובה ביותר שלכם וכידידתכם הטובה ביותר.
ישראל היא היעד הראשון שלי לביקור בינלאומי בתקופת כהונתי השנייה כנשיא ארצות הברית, ואין זה במקרה. רוחות השינוי שנושבות באזור מביאות איתן הבטחה אך גם סכנה. ולכן, אני רואה בביקור זה הזדמנות לאשש את הקשר הבלתי שביר בין שני העמים שלנו, לשוב ולבטא את מחוייבותינו הבלתי מעורערת לביטחון ישראל, ולדבר ישירות אל אזרחי ישראל ואל שכניכם.
ברצוני להתחיל עכשיו במתן תשובה לשאלה שנשאלת לעיתים על יחסינו: מדוע? מדוע ארצות הברית עומדת לצידה של ישראל באופן איתן כל כך? והתשובה פשוטה.
אנו עומדים יחד כיון שיש לנו סיפור משותף: פטריוטים שנחושים להיות עם חופשי בארצנו; חלוצים שעיצבו אומה; גיבורים שהקריבו קורבנות כדי לשמר את החירות שלנו; ומהגרים מכל קצוות תבל שמחדשים באופן קבוע את החֲבָרוֹת הרבגוניות שלנו.
אנו עומדים יחד כיוון ששתי המדינות שלנו דמוקרטיות. ועל-אף שהיא רועשת ומבורדקת, אנו יודעים שדמוקרטיה היא שיטת הממשל הטובה ביותר שהגתה האנושות.
אנו עומדים יחד כיוון שכך אנו משגשגים יותר. קשרי המסחר וההשקעות יוצרים מקומות עבודה לשני העמים. שותפויותינו במדע, ברפואה ובריאות מקרבות אותנו אל מציאת תרופות חדשות, רותמות אנרגיות חדשות, ועזרו להפוך אותנו למרכזי היי-טק בכלכלה העולמית שלנו.
אנו עומדים יחד כיוון שאנו שותפים במחויבות שלנו לעזור לאנשים ברחבי העולם. כאשר האדמה רועשת והשיטפון גועש, מושיטים יד לעזרה רופאינו ומחלצינו. כאשר אנשים סובלים, מאפריקה ועד אסיה, ביחד אנו נלחמים במחלות ונאבקים ברעב.
ואנו עומדים יחד כיון שהשלום חייבת לבוא לארץ הקודש, כי על-אף שאנו רואים בבהירות את הקשיים, איננו שוכחים לרגע את החזון של ישראל שחיה בשלום עם שכנותיה.
הרשו לי לומר בבהירות המירבית בתחילת ביקורי זה: ארצות הברית עומדת לצדה של ישראל כיון שעמידה לצד ישראל היא אינטרס בסיסי לביטחון הלאומי שלנו. ביחד, אנו חזקים יותר; ביחד, אנו משגשגים יותר; וכשאנו ביחד, העולם הוא מקום טוב יותר.
מסיבה זו, ארצות הברית הייתה המדינה הראשונה שהכירה במדינת ישראל לפני 65 שנה. מסיבה זו, דגל ישראל מתנוסס ליד דגל ארצות הברית, המגן דוד הישראלי עם הפסים והכוכבים של אמריקה. ומסיבה זו, אני מכריז בוודאות שהידידות שלנו היא נצחית ותמשך לעולם. לנצח.
תודה רבה.

תאריך:  20/03/2013   |   עודכן:  20/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ביקור אובמה
בנימין נתניהו
דברי ראש הממשלה בטקס קבלת הפנים בנתב"ג לנשיא ארה"ב ברק אובמה [ט' בניסן תשע"ג, 20.03.2013]
אליקים העצני
הדברים האלה מופנים אל נשיא ארה"ב ערב ביקורו, תוך גילוי נאות שהכותב הוא "מתנחל" שעל-פי מדיניותו אמור להיות מגורש מביתו. הם כתובים בנוסח היהודי הקלאסי של חתירה אחר האמת : "איפכא מסתברא" - 'ושמא ההיפך הוא הנכון?!'
איציק וולף
נשיא המדינה קיבל את פניו של הנשיא האמריקני עם נחיתתו בישראל    "ארצות הברית וישראל שונות בגודלן, אולם זהות בייעוד שלהן. עולם ללא המנהיגות האמריקנית, ללא הקול המוסרי, יהיה עולם מסכן"
נבון קצב
יש לכבד את נשיא ארצות הברית ברק אובמה ולנהוג בו מנהג ״הכנסת אורחים״, אבל ודאי לא מנהג ״עגל הזהב״
דרור אידר
אובמה מחרים את אחינו ואחיותינו החלוצים באריאל, ומצפה לבנות גשר של הידברות איתנו - איתנו, כלומר עם רוב הציבור ולא רק עם קוראי הארץ המידלדלים?
רשימות נוספות
הנשיא אובמה הגיע מנתב"ג לירושלים  /  עידן יוסף, איציק וולף
ליברמן: נתנגד בתוקף לכל הקפאת התנחלויות  /  איציק וולף
אובמה: מצפה לשיתוף פעולה הדוק עם נתניהו  /  איציק וולף
זה לא זמן אובמה  /  ציפורה בראבי
אובמה בשער!  /  אליקים העצני
מסר לאובמה לקראת ביקורו בישראל  /  נורית גרינגר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il