את חלקו הראשון של הטור שלו מקדיש
בן כספית לירח הדבש של
אביגדור ליברמן במשרד הביטחון. לא ברור מדוע בן כספית משבח כל כך את ליברמן, אבל האופן שבו מתאר בן כספית את אביגדור ליברמן מזכיר את האופן שבו המספר התנכ"י מתאר את דוד המלך. פסטורליה, אידיליה, אווירת ירח דבש בין אביגדור ליברמן לבין גדי איזנקוט, ומה לא. מסתבר שיש ליברמן קצר פתיל, וליברמן ארוך פתיל, ומי שהגיע למשרד הביטחון, אליבא דבן כספית, אינו ליברמן קצר הפתיל אלא ליברמן ארוך הפתיל, ובן כספית מציין בסיפוק שלא רק שיש לו פתיל ארוך, אלא "כפות ידיים בגודל משוטים" שמקרינים סמכות וביטחון כשהוא מדבר עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט.
הוא לא מתערב במינויים, גורס כספית. לפחות לא במטכ"ל. הוא דווקא כן רוצה, לשיטת כספית, להתערב במינויים, אבל ברשות הפלשתינית ובעזה. הוא רוצה למגר את שלטון החמאס (ולי לא כל כך ברור כיצד משיגים יעד מדיני באמצעים צבאיים, זה נשמע כמו משהו פסה שלא מתאים ללוחמה בארגוני טרור), ורוצה להחליף את אבו מאזן: בן כספית מונה את רשימת המועמדים (דווקא לא
מוחמד דחלאן), ולי לא נותר לתהות אם באמת ניתן בהתערבות צבאית להחליף לעם אחר את השלטון. ואני חשבתי שבעידן של ארגוני טרור, כל מה שניתן לעשות במבצע צבאי, זה לרכוש שקט לכמה שנים טובות (ראו ערך מלחמת לבנון השנייה).
גם השבוע לא מזניח בן כספית את ביבי (
בנימין נתניהו), ומתלונן על עו"ד יצחק מולכו, שהגם שהינו עורך דין פרטי, הוא ממלא תפקידים דיפלומטיים אשר משרד החוץ אמור למלא, כגון הזמנת שר החוץ המצרי סאמח שוכרי לירושלים, בראשיתה שבוע. על כך כותב כספית:
"העניין הזה לא היה עובר בשום דמוקרטיה מסודרת אחרת בעולם. כבר היה תקדים לעורך דין שנקרא לסייע לראש
ממשלה. האחרון שזכור לי היה עו"ד
דב ויסגלס, אצל
אריאל שרון. לפיכך, יצא ויסגלס לחופשה ממשרדו, ערך הסדר
ניגוד עניינים מפורט, והקדיש עצמו לענייני המדינה. אצל מולכו אין חופש, הוא עמוק בעסקים, שלו ושלנו".
את המשך הטור שלו מקדיש כספית לפרשת הרב איל קרים (הגם שכספית היה מעדיף את גלעד קריב), ולדעתו, זה לא כל כך נורא שהוא שם (מומלץ להיכנס לטור ולהבין מדוע), ל
משה כחלון וליואב גלנט, ולשאר משחקי כסאות מוזיקליים מרובי דחיפות מרפקים בליכוד, לשר החקלאות
אורי אריאל שהוא מכנה גנב וממליץ לציבור בעלי הכלבים לרוקן שקים מלאי גללי כלבים אל מול לשכתו (קראו בטור שלו ותבינו מדוע), וכן ל
יאיר לפיד, שלוחץ על רבנים להחזיר את לימודי הליבה.