X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
שיחות בטלפון הסלולרי מעכבות את יכולתם של ילדים ובני נוער הולכי רגל לחצות את הכביש בבטחה בהשוואה למבוגרים כאשר המשתתפים במחקר היו עסוקים בסוגי שיחות שדורשים יותר מאמץ קוגניטיבי, הם הגיבו יותר באיטיות להזדמנויות חצייה, בחרו מרווחי חצייה קטנים יותר והקדישו פחות תשומת לב חזותית לאזורי השוליים של הסצנה
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ אונ' בן-גוריון בנגב]

שיחות בטלפון הסלולרי מעכבות את יכולתם של ילדים הולכי רגל לחצות את הכביש בבטחה, בהשוואה למבוגרים. כך עולה ממחקר חדש של חוקרים אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שממצאיו פורסמו לאחרונה בכתב העת Safety Science (Elsevier).
"אף על-פי שילדים רבים מחזיקים בטלפון סלולרי, ההשפעה שיש לשיחות בטלפון הסלולרי על התנהגותם בעת החצייה טרם נבדקה לעומק" הסבירה פרופ' טל אורון-גלעד, חוקרת במחלקה להנדסת תעשיה וניהול באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. "יותר משליש ממקרי המוות בדרכים במדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית הם של הולכי רגל. רמת מעורבות גבוהה כזו היא משמעותית במיוחד עבור ילדים הולכי רגל, משום ששיעור מקרי המוות של ילדים הולכי רגל גבוה באופן ניכר בהשוואה למבוגרים".
המחקר נערך במטרה לחקור את ההשפעה של שיחות בטלפון הסלולרי על ילדים ומבוגרים הולכי רגל בסביבה וירטואלית מבוקרת במהלך סוגי שיחות שונים: בלי הסחת דעת, רגילה, חזותית, חיפוש ומשימה מתמטית.
המחקר נערך במעבדה להדמיה מדומית (סימולציה וירטואלית) של הסביבה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, אחד ממתקני חקר התעבורה המתוחכמים ביותר. המעבדה מאפשרת לחוקרים לבחון את תגובותיהם של הולכי הרגל לתרחישים וירטואליים של מציאות תעבורה. מדמה הכיפה של הנוסע מורכב ממסך כדורי של 180 מעלות המחובר למערכת מדויקת ביותר של שלושה מקרנים.
הניסוי במדמה נערך בסביבה עירונית מדומית בהשתתפות 14 מבוגרים ו-38 ילדים, המתנסים בתרחישי תעבורה שונים שקשורים לחציית כבישים, כשהם מצוידים בשיחות טלפון סלולרי שנקבעו מראש. הנבדקים התבקשו ללחוץ על כפתור תגובה בכל פעם שהרגישו שבטוח לחצות את הכביש, תוך שהחוקרים עוקבים אחר תנועות העיניים שלהם.
"התוצאות הראו שאף על-פי שההתנהגות של כל קבוצות הגיל בעת החצייה הושפעה משיחות הטלפון, ילדים היו רגישים יותר להסחות דעת", ציינה אורון-גלעד. כאשר המשתתפים היו עסוקים בסוגי שיחות שדורשים יותר מאמץ קוגניטיבי, הם הגיבו יותר באיטיות להזדמנויות חצייה, בחרו מרווחי חצייה קטנים יותר והקדישו פחות תשומת לב חזותית לאזורי השוליים של הסצנה".
מתברר כי היכולת לקבל החלטות חצייה טובות יותר משתפרת עם הגיל. השיפור הבולט ביותר היה ב"טווח הביטחון", וכל קבוצת גיל שמרה על טווח ביטחון ארוך יותר מזה של קבוצת הגיל הצעירה יותר שקדמה לה.
"חשוב לקחת בחשבון את הממצאים האלה כאשר מתכוונים ללמד הולכי רגל צעירים בטיחות בדרכים ומודעות ציבורית גבוהה יותר", הדגישה אורון-גלעד.

תאריך:  29/08/16   |   עודכן:  29/08/16
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
עידן יוסף
האם גונזים נתניהו וכ"ץ את רעיון ועדת השרים שתטפל בתאונות הדרכים? הערב נמסר כי בשלב הראשון ועדת מנכ"לים תגיש המלצות    כבל: ההמלצות כבר קיימות, היישום חסר
עידן יוסף
נענה לקריאת יו"ר ועדת הכלכלה כבל להקים ועדת שרים בנושא בראשות ראש הממשלה, אך השר כ"ץ טוען כבר כעת כי ליתר משרדי הממשלה אחריות לא פחותה ממנו    בעבר הייתה קיימת ועדה בנושא בראשות כ"ץ
אלעזר לוין
אליהו ורופא בכיר שביטחה החברה ישפו את הביטוח הלאומי ב-3.75 מיליון שקל וישלמו לנפגע 1.23 מיליון שקל    הסכומים - לאחר הפחתת 65% של רשלנות תורמת של הנהג
איתמר לוין
איאס מחאג'נה אפשר לסילין הוארי לנהוג בטרקטורון למרות שלא היה לה רישיון, הטרקטורון התהפך ורואא אבו אל-היג'נא נהרגה    מחאג'נה הורשע בגרימת מוות ברשלנות
מירב ארד
המסקנה העיקרית שעולה מדוח הוועדה המסכם של השימוע הציבור לבלימת הקטל בדרכים    356 בני-אדם נהרגו בכבישי הארץ בשנת 2015, ובשבעת החודשים הראשונים של שנת 2016 נהרגו כבר 205 בני-אדם    איתן כבל: הכותרת של הדוח הייתה צריכה להיות 'אני מאשים את ממשלות ישראל בחידלון המתמשך שגורם למותם של מאות אנשים מדי שנה
רשימות נוספות
272 ילדים נפגעו מהסעות לבתי הספר  /  יפעת גדות
אילן בן-דב מואשם בנהיגה בשכרות  /  איתמר לוין
8 חודשי מאסר על בריונות כביש  /  איתמר לוין
הסוף ל"גורם האנושי"   /  עו"ד תומר גונן
מורה נבוכים לנהג המעורב בתאונת דרכים  /  אילון אורון
שוק התעבורה  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il