X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ניר חסון מהארץ סבור שהשד של החלטת אונס"קו אינו כל כך נורא בחיית ראבקום, מה אתם רוצים, הרי, ירושלים היא שטח כבוש
▪  ▪  ▪
אונסקו. השד לא כל כך נורא
משטרה מבצעת מעצר יהודים בהר הבית

ניר חסון מהארץ צופר בטורו צפירת הרגעה, ומסביר שההחלטה של אונס"קו אינה כל כך נוראית, והיא בסך-הכל טובה יותר מן המצב הקיים בהר-הבית. ולצד צפירת ההרגעה, ישנה גם נורה אדומה. הוא כותב:
"ראשית, בניגוד לטענות הישראליות, ההקשר של המסמך אינו הצהרה לגבי הבעלים של הר-הבית וסביבותיו, או לאיזו דת יש זיקה קדושה להר ולכתליו. ההקשר של המסמך הוא כיצד יש לשמור ולטפח אתר מורשת עולמי שנמצא ברשימות של אונסק"ו. העיר העתיקה של ירושלים נחשבת לאתר מורשת עולמי, והארגון קבע כללים לשימורה - כללים שמופרים, לדעת מנסחי המסמך, על-ידי ישראל. ישראל מוזכרת במסמך שוב ושוב כ"ככוח הכובש", אך היות שהיא מוכרת על-ידי הדין הבינלאומי וכל מדינות העולם ככובשת בירושלים, אין להביע תמיהה על הניסוח.
הטרמינולוגיה אכן נוטה בבירור לעבר הנרטיב האיסלאמי. כך למשל, בכל פעם שמופיעות המלים הכותל המערבי, "the Western Wall", הן מופיעות בתוך גרשיים, ואילו השם אל-בוראק מופיע ללא גרשיים. בנוגע להר-הבית, השמות היחידים שמופיעים במסמך הם אל-חראם, אל-שריף ואל-אקצה. השם הר-הבית, או שמות בעלי קונוטציה יהודית, לא מופיעים כלל.
אבל כבר בתחילת המסמך ישראל יכולה לרשום לעצמה הישג. סעיף 3 קובע כי אונסק"ו "מאשר מחדש את החשיבות של העיר העתיקה של ירושלים וחומותיה עבור שלוש הדתות המונותאיסטיות". כאן, במשתמע, נחשבת היהדות כאחת משלוש הדתות שהעיר העתיקה בירושלים קדושה עבורן. אבל הדבר החשוב הוא שהקביעה הזו לא הייתה במסמך זהה שאושר על-ידי אונסק"ו לפני כחצי שנה".
או במילים אחרות, לא כולם נגדנו, או לפחות, לא באופן מוחלט, וההחלטה של אונס"קו היא לא כל כך גרועה כמו שחשבנו: היא פחות חריפה ממה שהייתה יכולה להיות, תודות לחברות האירופיות באונס"קו, והיא מציעה לשוב לסטטוס-קוו שלפני שנת 2000, אז כל יהודי היה יכול להגיע להר-הבית, בעבור 25 שקלים.
חסון מבין את אונס"קו, שכן ירושלים היא שטח כבוש, לדעת כל מדינה החברה באו"ם (לרבות ארצות הברית). לשיטתו, אנו רק צריכים לשבת ולהידבר עם הפלשתינים, וכל הבעיות תיפתרנה.
בכל הכבוד להצעה היפה של חסון, הם, הפלשתינים, לא רוצים לדבר איתנו, וכשניסינו להידבר ולהציע הצעות מרחיקות לכת, בקמפ דיוויד 2000, ערפת בחר לבעוט בקשת את ההצעות האלו, במקום להציע הצעה חלופית. אז כן, לדבר, בטח לדבר.

תאריך:  15/10/16   |   עודכן:  15/10/16
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ענבל בר-און
בן-דרור ימיני מ"מידיעות אחרונות" מתפלא מדוע מימון אנטי ישראלי מגיע למחזות ולערוצי טלוויזיה המטיפים לחיסול המפעל הציוני    מסתבר שאונס"קו וה -BDS לא לבד
ענבל בר-און
בן כספית ממעריב מנמק מדוע מנדלבליט צריך לחקור את ביבי (כדי להדיח אותו) ומדוע בוז'י צריך לחבור לביבי (בכדי לעצור אותו מלעשות דבר בלתי הפיך)
יוני בן-מנחם
מרוואן ברגותי העצור בישראל מנסה למנף את האינתיפאדה לצורך קידום מועמדותו כיורש אפשרי של יו"ר הרש"פ    קורא להקים מפקדה לאומית לאינתיפאדה    הסיכויים למימוש הצעתו קלושים
ענבל בר-און
קלמן ליבסקינד ממעריב מקדיש את טורו לסיפוח הזוחל של שטח C ע"י הפלשתינים    מסתבר שהרשות הפלשתינית, האיחוד האירופי, ואג'נדה שמאלנית תוצרת בית בוחשים בקלחת
ענבל בר-און
אלון בן דוד ממעריב מקדיש את חלקו הראשון של טורו להכרח להגדיר מחדש את גבולותיה של ירושלים    ואת חלקו השני של טורו, להרהורים על שמועות בסייבר ולמסקנה המתבקשת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il