X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הפרשן הבכיר של ידיעות אחרונות מגונן על העובדים וטוען שארנון מוזס אינו מתערב בתכני ידיעות אחרונות ואינו מכתיב קו מפנה חיצים כלפי ישראל היום וטוען שה"מיזם" הוא מתנה אסורה לראש הממשלה
▪  ▪  ▪
ברנע. גם אני לא מטלפן אליו [צילום: יעקב סער/לע"מ]

נחום ברנע, הפרשן הבכיר של ידיעות אחרונות, טוען במאמר פותח בידיעות אחרונות כי בפרשת נתניהו-מוזס חשודים לא רק ראש הממשלה בנימין נתניהו והמו"ל ארנון מוזס, אלא גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שלטענתו "מנהל את משחק הפוקר סביב החקירות בתיקי ראש הממשלה בדרכים עקומות", וגם ברנע עצמו, על-שום שיש לו הערכה אינסטינקטיבית, כלשונו "אלא אם כן יוכח ההפך, למי שבמקום לשקוע ברחמים עצמיים ולזעוק אכלו לי, שתו לי, נאבק בשיניים על פרנסתו ופרנסת עובדיו (מוזס)". עוד כתב כי מאותה סיבה הוא מעריך גם את מו"ל הארץ, עמוס שוקן.
ברנע טוען עוד כי לאחר שהשותפים לשיחות נחקרו באזהרה, אבד הטעם העיקרי לשמירתן בסוד, ויש לפרסמן לציבור. מה שמטריד אותו הוא קיום הפגישות בעיצומה של תקופה שבה ידיעות אחרונות ביקר בחריפות את נתניהו, ונתניהו תיאר את מוזס כמפלצת רבת ראשים, ששולטת בחשאי, באמצעים אפלים, בכל מערכות השלטון. "קשה לדמיין את נתניהו ומוזס מגייסים באותו עיתוי את מידת האמון הנדרשת לעסקה, בוודאי לא לעסקה שעלולה לסבך אותם בפלילים", אמר.
ברנע אומר כי ראש ממשלה יכול לדרוש לתקן דברים אך הוא לא יכול להכתיב קו ב"ידיעות", ומו"ל ידיעות לא יכול להכתיב קו או להבטיח לסרס את הכותבים בעיתונו או לדאוג להשאיר את נתניהו בלשכתו.
את האווירה בקרב עורכי וכתבי ידיעות אחרונות בעקבות הפרסום תיאר ברנע כקשה, וטען כי עמיתיו אינם עושים טובות ואינם נותנים הנחות.
ברנע: "לקוראים שתהו השבוע, בכתב ובעל פה, מדוע לא הבעתי את דעתי על הפרשה הזאת, אמרתי שאני לא יודע דבר מעבר למה שפורסם. זה לא הפריע לך, אמרו לי, להביע דעה על פרשות אחרות. הם צדקו, בהסתייגות אחת: הקורא מניח שכאשר עיתונאי מספר על מקום עבודתו הוא יודע יותר ממה שהוא יודע בדרך כלל. זאת לא המציאות הפעם: בפרשה הזאת כל מי שנחקר באזהרה מנוע מלדבר על חקירתו, מחשש לשיבוש. אילו הייתי פונה לארנון מוזס, ולא פניתי, לא הייתי מקבל תשובה".
על נוהל העבודה שאימץ ארנון מוזס מולו ומול יתר הכותבים בקבוצת ידיעות, סיפר: "הוא לא מטלפן. גם אני לא. 28 שנים אני עובד בעיתון, ועד היום הוא לא חיווה באוזני את דעתו על מילה אחת שכתבתי, לא ביקש להוריד ולא הציע להוסיף".
עיקר הסיפור, לטענתו, הוא שתיק 2000 מוכיח ש"המיזם המכונה ישראל היום איננו עסק לגיטימי אלא מתנה אסורה. כאשר נתניהו מנהל משא-ומתן מטעם החינמון הוא מודה, הלכה למעשה, שמדובר בנכס שהוא שולט בו". לדבריו, הסכומים שהוצאו בקו המתנות החשאי שארנון מילצ'ן ואחרים הקימו למען נתניהו ומשפחתו בסך 400-300 אלף שקל הם "גזר גמדי לעומת המתנה האסורה שנתניהו קיבל מאיל ההימורים שלדון אדלסון", שארגן פולחן אישיות למשפחה אחת וחיבל במה שברנע מכנה "העיתונות החופשית בישראל".
לטענת ברנע, נתניהו מקבל את שכרו מהמדינה, ואסור היה לו לקבל מתנה זו מאדלסון. הוא הדגיש ש"שומרי הסף בממשלה מתמודדים איכשהו עם מתנות קטנות, לא עם מתנות בסדר הגודל הזה".

תאריך:  11/01/17   |   עודכן:  11/01/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברנע: מוזס לא יכול לסרס עיתונאים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת נתניהו-מוזס
יואב יצחק
המידע הנפיץ: שוקן נסחט על-רקע כספי-מיני    לבקשתו נמנעה חשיפת המידע בידיעות אחרונות    קבוצת שוקן מתנהלת בזהירות רבה בנושאים הנוגעים למוזס    כך גם בפרשת הקלטת מפגישת מוזס-נתניהו: עיתון הארץ וכתביו פרסמו דברי כזב כאילו נערכה עסקה בין השניים, ביוזמת נתניהו; במקום להציג את האמת לאשורה, שגם תועדה: מוזס ניסה לסחוט את נתניהו
עידן יוסף
העורך האחראי שולח מסר לעובדי המערכת בו טען כי השיקולים המנחים את העיתון הם מקצועיים ולא לפי הקו של נוני מוזס
יואב יצחק
הפגישה התקיימה ביוזמת שני מתווכים ב-2014 במעון ראש הממשלה    נתניהו הוא שהקליט את השיחה במכשיר שהחזיק בכיסו; המכשיר ניתן על-ידי ארי הרו ונמסר לנתניהו בהמלצת עו"ד דוד שמרון ששותף מבעוד מועד בסוד הפגישה כדי שתשמש את נתניהו כ"נשק יום הדין"    מוזס ביקש: לקדם חקיקה לסגירת עיתון ישראל היום והבטיח:" "אני אפנק אותך"; נתניהו התחמק והשיב: "יהיה בסדר" - אך שני הצדדים המשיכו במלחמה ובהקזת דמים ולא סייעו זה לזה
יואב יצחק
חשוד בכיר נוסף נחקר בפרשה    המשטרה נמנעת ממסירת מידע נוסף "בשל חשש לשיבוש החקירה"    מקורבי נתניהו: המתנות התקבלו מחברים קרובים; נתניהו לא ניצל לרעה מעמדו לסייע לחבריו
עידן יוסף
חוקרים הגיעו למעונו של ראש הממשלה לחקירה שתואמה מראש    החקירה הערב - בפרשה עלומה המכונה "תיק 2000"    בפרשת "תיק 1000" חשוד נתניהו בקבלת מתנות - חליפות יוקרה וסיגרים משובחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il