X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מאמר בוול סטריט ז'ורנל מזהיר מפני נטייתו של טראמפ לזלזל ביחסיה של ארה"ב עם נאטו והאיחוד האירופי, ומציע לנשיא הנבחר להקשיב לשר ההגנה שלו
▪  ▪  ▪
ממש לא "מיושן" [צילום: ויסר קריזו, AP]

ארה"ב עלולה למצוא את עצמה בצד הלא-נכון של יחסיה עם אירופה - מזהיר (18.1.17) ויליאם גלסטון במאמר שהתפרסם בוול סטריט ז'ורנל. חששותיו מתבססים על ראיון שהעניק דונלד טראמפ לעיתון הבריטי טיימס, בו כינה את נאטו "מיושן" - אותה מילה בה השתמש בקמפיין שלו.
ההסבר של טראמפ: נאטו אינו נלחם בטרור. אבל זוהי טענה כוזבת, אומר גלסטון: המלחמה נגד אל-קאעידה באפגניסטן הייתה המשימה העיקרית של הברית בעשור הקודם, וכיום היא מאמנת כוחות במזרח התיכון שיילחמו בטרור בארצותיהם. גם טענתו של טראמפ לפיה יתר חברות נאטו אינן משלמות בעד הגנתן איננה אמת: תקציב הברית מחושב לפי ההכנסה לנפש, וכיום ארה"ב משלמת 22.1% ממנו, גרמניה משלמת 14.7%, צרפת תורמת 10.6% ובריטניה - 9.8%. אם התשלום היה לפי התמ"ג, ארה"ב הייתה מממנת למעלה ממחצית התקציב. נכון שארה"ב מוציאה על ביטחון נתח גדול מהתמ"ג שלה מאשר יתר חברות נאטו, אבל זה נובע מהמחויבויות הבינלאומיות האחרות שלה - כותב גלסטון.
גלסטון מודאג גם מגישתו של טראמפ כלפי האיחוד האירופי: הוא אמר לטיימס, שממש לא משנה לו האם האיחוד יהיה חזק או שכל מדינה תהיה חזקה בפני עצמה. הוא הרחיק לכת ותיאר את האיחוד כמכשיר גרמני, שיבח את בריטניה על הברקזיט וצפה שמדינות נוספות ינקטו בצעד דומה משום ש"אנשים רוצים את הזהות שלהם". גלסטון מזהיר, שדברים אלו עלולים להתפרש כחלק מרצונו של טראמפ לרצות את ולדימיר פוטין.
תשובה נוספת שהטרידה את גלסטון הייתה כאשר טראמפ אמר, שאפשר "לסחור" בסנקציות על רוסיה כמטבע במו"מ הגרעיני איתה. הוא מפספס את הנקודה, טוען גלסטון: הסנקציות היו תגובה לתוקפנות הרוסית באוקראינה, ושימוש בהן ככלי במו"מ תאותת לפוטין שארה"ב מתפשרת בנושאי ליבה ובכך יתן לעמיתו הרוסי יד חופשית במזרח אירופה.
לגלסטון יש הצעה לטראמפ: תשב עם שר ההגנה שלך, ג'יימס מאטיס. הלה אמר בשבוע שעבר בסנט, כי הדבר החשוב ביותר הוא להכיר בכך שפוטין מנסה לשבור את נאטו. אם נאטו תקרוס, הזהיר מאטיס, האינטרסים האמריקניים ייפגעו קשות, משום שמדובר בברית הצבאית המוצלחת ביותר אי-פעם. הייעוד העיקרי שלה - להגן על אירופה מפני מוסקבה - ממש לא מיושן, המשיך והדגיש.
כדאי שטראמפ גם יקשיב לציבור האמריקני. 50% מהנשאלים בסקר שפורסם לאחרונה אמרו שיחסו לרוסיה ידידותי מדי; 71% מהם רוצים שהוא יגן על כל בעלי בריתה של ארה"ב בנאטו. 75% מהאמריקנים - כולל 60% מבסיס המצביעים של טראמפ - סבורים שארצם צריכה לשמר או להגדיל את מחויבותה לנאטו. וגלסטון מסיים: "רק בורות וקוצר ראות יכולים להסביר מדיניות של החלשת קשרינו עם בני בריתנו האירופיים, ודבר אינו יכול להצדיק זאת".

תאריך:  20/01/17   |   עודכן:  20/01/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדיניות כלפי אירופה: בורות וקוצר ראות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כמה שנים אלפי בתים של
התרגלו לספונסר?  |  21/01/17 11:48
2
תקציב הברית אינו הוצאות הבטחון
יואב נצר  |  22/01/17 21:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות השבעת טראמפ
איתמר לוין
צ'רלס קראוטמהר, מבכירי הפרשנים הפוליטיים בארה"ב, מסביר בוושינגטון פוסט מדוע ימי החסד של הנשיא החדש עברו עוד לפני שנכנס לתפקידו
איתמר לוין
העיתונאית ופעילת זכויות הנשים גרטשן קרלסון מגיעה למסקנה, כי קיפוחן של נשים במשרות הבכירות הוא בעיה החוצה את הגבולות המפלגתיים
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il