X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
איאן ברמר מצביע בשבועון טיים על חמש מערכות הבחירות המכריעות שיתקיימו השנה: בטורקיה, בקוריאה הדרומית, באירן, בדרום אפריקה ובהודו
▪  ▪  ▪
מודי. יותר פופוליזם? [צילום: סאורבה דאס, AP]

חמש מערכות בחירות יעצבו את פני העולם בשנת 2017 - צופה איאן ברמר במאמר המתפרסם בשבועון טיים (30.1.17). חלק מהפרטים שברשימה מוכרים, ואחרים עשויים להפתיע אתכם. מן הרשימה נעדרות הבחירות בגרמניה ובהולנד, שלדעת רבים - במיוחד לגבי גרמניה - יכריעו כיצד תיראה אירופה בשנים הבאות.
משאל הרפורמות בטורקיה
נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, מבקש לאשר שורה של רפורמות חוקתיות שיחזקו עוד יותר את שלטונו. לאחר שהפרלמנט אישר בשבוע שעבר את האחרונה שברפורמות, הן יובאו לאישורו של הציבור הטורקי במשאל עם שיתקיים ככל הנראה בחודש אפריל. במרכזן: העברת הסמכויות הביצועיות מן הממשלה והעומד בראשה אל הנשיא. אם הרפורמות יאושרו, יתקשה עד מאוד האיחוד האירופי לאשר את בקשת טורקיה לפטור מוויזות בנסיעות בין המדינות.
סקר שנערך בחודש נובמבר העלה, כי 45.7% מהטורקים תומכים ברפורמות ו-41.6% מתנגדים להן. ארדואן כבר הוכיח שהוא פוליטיקאי מתוחכם והוא בהחלט עשוי להשיג את הרוב לו הוא זקוק. (מצד שני, ייתכן שיש כאן אותה תופעה שראינו בסקרים בארה"ב, בבריטניה ובישראל: מי שמחזיקים בדעה הלא-מקובלת מסתירים אותה מן הסוקרים - א.ל).
הבחירות לנשיאות קוריאה הדרומית
אזרחי קוריאה הדרומית יבחרו נשיא מתישהו השנה. אם בית המשפט העליון יאשר את הדחתה של הנשיאה פארק גון-היי, יתקיימו בחירות בתוך 60 יום. אם ההדחה תבוטל, הבחירות יתקיימו כמתוכנן בחודש דצמבר. ההערכה היא שתקום ממשלת שמאל, שיהיה עליה לנער את הכלכלה, שצמיחתה שוב אינה יכולה לתמוך בעדיפות לה זוכות האליטות הפוליטית והעסקית.
ממשלה שכזו לא תאמץ באופן אוטומטי את ברית ההגנה עם ארה"ב מול קוריאה הצפונית, ואף עשויה להתנגד ללחץ שיפעיל ממשל טראמפ על פיונגיאנג. היא גם עשויה להתנגד לדרישתה של וושינגטון לתשלום גדול יותר תמורת אחזקת 30,000 החיילים האמריקנים במדינה. (עד לאחרונה נחשב באן קי-מון, המזכ"ל היוצא של האו"ם, למועמד מוביל, אך הוא מתקשה להתרומם בדעת הקהל - א.ל).
הבחירות לנשיאות אירן
הבחירות לנשיאות אירן יתקיימו בחודש מאי. המנהיג הרוחני העליון, עלי חמינאי, יישאר האדם הקובע, וההשפעה המתונה (הכל יחסי) של הנשיא חסן רוחני תעמוד למבחן. מוקדם לחזות מי ייבחר, אך ברור שזה לא יהיה מישהו מפתיע, שכן המועצה העליונה של אירן מאשרת את המתמודדים.
ניצחון של רוחני יאפשר למחנה המתון להמשיך ולקדם את האג'נדה של רפורמות כלכליות ופתיחה איטית כלפי המערב. ניצחון של השמרנים יעמיד בספק את עתידו של הסכם הגרעין, שלדעת הקיצונים החליש את כוחה של אירן. משטר קיצוני עשוי להגביר עוד יותר את התערבותה של אירן בענייני שכנותיה.
ועידת הקונגרס הלאומי האפריקני בדרום אפריקה
בדרום אפריקה לא צפויות להתקיים בחירות כלכליות עד שנת 2019, ובכל מקרה הזירה צפויה להמשיך ולהישלט בידי הקונגרס הלאומי האפריקני - המפלגה הוותיקה שהובילה את המאבק המוצלח נגד משטר האפרטהייד. לכן, כאשר תתכנס ועידת המפלגה בחודש דצמבר, קרוב לוודאי שהיא תבחר את הנשיא הבא של דרום אפריקה.
דרום אפריקה זקוקה נואשות להנהגה חדשה, כותב ברמר. תחת הנשיא הנוכחי, ג'ייקוב זומה, איבדה המפלגה קולות והמדינה איבדה משרות והשקעות זרות. זומה הקיף את עצמו בחבורה של נוכלים שמנסים להרוויח ממשאבי המדינה; נגד זומה עצמו עלו לא פחות מ-783 טענות על שחיתות. מקורביו עשויים לבחור באשתו לשעבר, נקוסאנזה דלאמיני-זומה, כמחליפתו - כדי לשמור על מוקדי הכוח שלהם. מבחינה בינלאומית, התרחק זומה מהמערב ודרום אפריקה החלה לסגת מתפקידה כמנהיגת היבשת, כאשר זולה מתמקד בשימור שלטונו.
הבחירות המקומיות בהודו
השנה יתקיימו בהודו בחירות מקומיות, החשובות שבהן - במדינת פראדש, המאוכלסת ביותר בהודו (200 מיליון תושבים). הבחירות במדינה זו נראות כמבחן כוח מהותי למפלגת BJP של ראש הממשלה, נראנדה מודי, לקראת הבחירות הכלליות בעוד שנתיים. מודי עשה עבודה מצוינת, אומר ברמר, אך הוא עלול להיתקל בבעיות בהעברת הרפורמות בחוקי הקרקעות והעבודה, הנחוצות כדי למצות את הפוטנציאל הכלכלי של הודו.
לשם כך זקוק מודי לזריקה של כוח פוליטי, אותה הוא יקווה לקבל במדינת פראדש. לעומת זאת, אם BJP תזכה במספר קולות קטן יחסית, כוחה של הממשלה יחלש ומודי עלול להפוך ליותר פופוליסט. בהתחשבה במה שהפופוליזם עולל לעולם בשנת 2017, הדבר האחרון הנחוץ לו - טוען ברמר - הוא פופוליזם גם בדמוקרטיה הגדולה ביותר עלי אדמות (1.27 מיליארד תושבים).

תאריך:  31/01/17   |   עודכן:  31/01/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
ג'ים וולש, חוקר בכיר ב-MIT, מציג שאלות יסוד בעקבות הוראתו של טראמפ למנוע כניסתם של אזרחי חלק מהמדינות המוסלמיות
איתמר לוין
כמה נתונים על חברת התעופה השלישית בגודלה בעולם: 1,200 מטוסים, המראה כל 20 שניות, 181,488 המראות בשנה משיקגו
איתמר לוין
גוגל ופייסבוק הודיעו על צעדים נוספים למניעת שימוש בהן לצורך פרסום חדשות מזויפות - אך צעדים אלו מלמדים עד כמה המאבק בשקרנים נמצא בחיתוליו
איתמר לוין
היו"ר לשעבר של בית הנבחרים, ניוט גינגריץ, מתומכיו הנלהבים ביותר של דונלד טראמפ, מסכם את שבוע הנשיאות הראשון
איתמר לוין
גבריאל שונפלד מעלה ב-USA Today את השאלה מה יקרה אם טראמפ יפעל בצורה שתלמד על כך שבריאותו הנפשית נפגעה. אין לו תשובה מעשית
רשימות נוספות
האסטרונאוט ג'ון גלן מת בגיל 95  /  איציק וולף
"צאו מחדר העיתונות"  /  איתמר לוין
העובדות עדיין חשובות  /  איתמר לוין
בירה, חופים ומחלוקת  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il