X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
טראמפ נגד האוקיינוס [צילום: האתר הרשמי]
החומה הראשונה של טראמפ
קבוצת טראמפ נכשלה בנסיונה להקים חומה שתגן על מסלול הגולף שלה באירלנד. מבחינת הנשיא, זוהי הוכחה מוחצת לביקורתו נגד האיחוד האירופי - למרות שהעובדות מלמדות אחרת

החומה בגבול עם מקסיקו אינה הראשונה שדונלד טראמפ מנסה לבנות, ומן הסתם הוא מקווה שיצליח איתה יותר מאשר בפעם הקודמת. אז נכשל טראמפ בתוכניתו להקים חומה בת 3 ק"מ שתגן על אתר הגולף שלו בכפר האירי דונבג מפני גלי האוקיינוס האטלנטי - מספר (7.2.17) וושינגטון פוסט.
מי שניצחו את טראמפ היו גולשים, נופשים, פעילי איכות הסביבה, מתכנננים מקומיים ואפילו שבלולים מיקרוסקופיים. וזה היה ממש לאחרונה: בחודש דצמבר הודיעה חברה טראמפ אינטרנשיונל גולף לינקס על נטישת התוכנית, שלדבריה הייתה חיונית להגנת האתר ולמניעת הצפתו.
בשביל אדם שאוהב לנצח, ההפסד הזה - חודש בלבד לאחר שנבחר לנשיאות - הותיר טעם מר. ולמרות שכאמור היו רבים שהתנגדו לו וגברו עליו, טראמפ סימן אחד ויחיד: האיחוד האירופי, שתקנותיו עמדו בבסיס רבות מן ההתנגדויות. הוא לא הסתיר זאת: בראיונות ובהתבטאויות פומביות הביא טראמפ את סיפור חומת האתר כמוצג התביעה מספר 1 לטובת עמדתו נגד האיחוד, העומדת בסתירה לעשרות שנים של מדיניות חוץ שהייתה משותפת לרפובליקנים ולדמוקרטים.
מאבק ביורוקרטי בנוגע למסלול גולף נראה בלתי סביר כצידוק לתפנית גיאו-פוליטית, אומר וושינגטון פוסט, אבל באירופה סבורים שזה בדיוק מה שעושה טראמפ במה שעלול להיות מכת מוות לאיחוד המעורער גם כך. נשיא מועצת אירופה, דונלד טאסק, הזכיר בגלוי את טראמפ כאחד הסיכונים לאיחוד - לצידם של סין, רוסיה והאיסלאם הקיצוני. אירוני למדי, לנוכח העובדה שטראמפ עצמו רואה את סין והאיסלאם הקיצוני כיריבים.
מובן שמסלול הגולף אינו הסיבה לעוינותו של טראמפ לאיחוד האירופי. הוא רואה אותו כיריב-סחר של ארה"ב, מתנגד לדומיננטיות של גרמניה בו ומתנגד לתפיסתו הנותנת עדיפות לשיתוף הפעולה על פני הייחודיות הלאומית. אבל חומת האתר ממלאת תפקיד - ובאירופה טוענים שלא רק שזה שגוי מבחינה תפיסתית, אלא גם מבחינה עובדתית: לא האיחוד הוא זה שבלם את הפרויקט, הם אומרים.
מסלול הגולף ומלון הפאר בכפר הקטן דונבג הוקמו בסיוע של מענק בסך 4 מיליון דולר שהעניק לא אחר מאשר האיחוד האירופי, במטרה לעודד את הכלכלה המקומית. הרעיון היה למשוך למקום תיירים, לצד 200 המשרות שיצר האתר. אבל בשנת 2014, עשור לאחר פתיחתו, נאבק האתר על קיומו בשל המיתון המתמשך בכלכלה האירית ושני חורפים קשים שפגעו בו. קבוצת טראמפ קנתה את האתר במחיר מציאה: 15 מיליון דולר.
באביב של אותה השנה ביקר טראמפ לראשונה במקום, התקבל בכבוד מלכים והבטיח להשקיע 45 מיליון דולר בשדרוגו והרחבתו. אך כאשר סערות המשיכו להלום באתר, היה ברור שחייבים להגן טוב יותר על הדיונות עליהן הוא בנוי. הפתרון של קבוצת טראמפ: הקמת חומה לאורך 3 ק"מ, בגובה של חמישה מטרים ותוך שימוש ב-200,000 טון אבן, אשר תפריד בין הדיונות לבין החוף.
עד מהרה התעוררה התנגדות עזה של חלק מן התושבים במקום - למרות שכאמור אתר הגולף הוא מקור פרנסה חשוב. אחרים התייצבו לצידו של טראמפ, בדיוק מהסיבה הזאת; לאחד מהם, יו מקנאלי, יש בן-דוד מדרגה שלישית בשם מייק פנס - כן, סגנו של טראמפ - והוא אומר שחלק ניכר מההתנגדות לחומה הייתה ממניעים פוליטיים. המתנגדים התעקשו שהם מודאגים מהפגיעה בסביבה, וחלקם אכן התבססו על הדירקטיבות של בריסל, כמו זו האוסרת להשמיד בעלי חיים דוגמת השבלולים הקטנטנים.
הטענות הללו הוציאו מכליו את טראמפ, שאינו החסיד הכי גדול של איכות הסביבה. הוא כינה אותן "טריקים סביבתיים שמטרתם למנוע את בניית הפרויקט". לטענתו, החברה שבבעלותו קיבלה במהירות רבה את אישורה של ממשלת אירלנד, אבל הצורך באישור אירופי היה תוקע את העסק למשך שנים. האמת, אומר וושינגטון פוסט: האישור האירופי מעולם לא היה נחוץ והאישור האירי מעולם לא ניתן. הפרויקט נתקע במישור המקומי, בשל החוקים המקומיים, האיריים והאירופיים. קבוצת טראמפ העדיפה לוותר על הקמת החומה ולא לענות על 51 שאלות שהציגו לה מוסדות התכנון.
כעת מציעה הקבוצה לבנות שתי חומות קטנות יותר, שליש בלבד מהגודל של החומה המקורית, אבל חלק ניכר מהמתנגדים המקוריים לא שינו את עמדתם. הנימוק שלהם: כאשר החומות הללו לא יעמדו במבחן, טראמפ ירצה לחזור לתוכנית הגדולה.

טראמפ קנה את האתר ב-15 מיליון דולר [צילום: האתר הרשמי]
200 משרות וזינוק בתיירות [צילום: האתר הרשמי]
המחיר ההתחלתי: 465 ליש"ט ללילה [צילום: האתר הרשמי]
תאריך:  08/02/17   |   עודכן:  08/02/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
פסטיבל השלג והקרח ה-68 מתקיים בעיר אפורו שביפן, ומציג דמויות הוליוודיות לצד אוצרות לאומיים
אריאל י. לוין
מסמכי שלל מלמדים כיצד הארגון משפר את יכולתו בדמות המזל"טים, המשמשים לא רק למודיעין אלא גם ככלי תקיפה קטלני. ההערכה היא שהשימוש בהם ילך ויגבר
איתמר לוין
חברות ישראליות מספקות לסעודיה ולאיחוד האמירויות שירותים במיליארדי דולרים - בעיקר בתחומי הביטחון והאבטחה    רשמית הסעודים מכחישים, אבל כל עוד אפשר להעלים עין מכך שמדובר בישראלים - העסקים פורחים
אריאל י. לוין
כתבה נרחבת בניו-יורק טיימס מלמדת, כי המפגעים הבודדים הפועלים ברוח דאעש, אינם כה בודדים אלא נהנים מהכוונה ולעיתים גם מתמיכה ישירה של הארגון
איתמר לוין
תכתובות דוא"ל של כוכב הכדורגל הבריטי לשעבר מלמדות, שהוא רוצה לקבל תואר אבירות    בקהאם: התכתובות זויפו או הוצאו מהקשרן
רשימות נוספות
האסטרונאוט ג'ון גלן מת בגיל 95  /  איציק וולף
"גלולת רעל לצמיחה"  /  איתמר לוין
האמינות האמריקנית נהרסת  /  איתמר לוין
אזהרה אירופית לפייסבוק  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il