X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
אחרי שהתערב בבחירות לנשיאות ארה"ב, מכוון ולדימיר פוטין את אנשי הסייבר שלו לעבר גרמניה, צרפת והולנד. המטרה: לחזק את תומכיו ולערער את האיחוד האירופי ונאטו
▪  ▪  ▪
שולחים זרועות [צילום: אלכסנדר זמיילצ'נקו, AP]

רוסיה עלולה להתערב השנה במערכות בחירות בלא פחות מאשר שלוש מדינות באירופה, כולל שתי החשובות שבהן – גרמניה וצרפת; השלישית היא הולנד. השיטה – מזהירים גורמי ביון במדינות אלו – תהיה זהה לזו שהפעילו ולדימיר פוטין ושלוחיו בבחירות לנשיאות בארה"ב: סייבר. חששות אלו עומדים במרכז כתבה מקיפה שמפרסם (13.2.17) העיתון הבריטי דיילי טלגרף.
הממשלות בשלוש המדינות הסכימו להחליף מידע לקראת האפשרות של "מבצעי השפעה" מצד הקרמלין, אשר יכללו הדלפת תכתובות דוא"ל והפצת ידיעות כוזבות או מטעות באינטרנט. "המטרה איננה לשכנע אנשים אלא לבלבל אותם, לא לספק מידע חלופי אלא ליצור חילוקי דעות, וכך לפגוע ביכולתם לקבל החלטה", מצטט העיתון גורמים העוסקים בנושא.

גם דנמרק, נורבגיה ואיטליה

שירות הביון הצרפתי, DGSE, מזהיר במפורש מפני התערבות רוסית בבחירות לנשיאות שיתקיימו (בשני סיבובים) בחודשים אפריל ומאי. המטרה תהיה להביא לבחירתה של מארין לה-פן – לכאורה מטרה מוזרה, בהתחשב בכך שהיא מועמדת הימין הקיצוני. אבל אם מביאים בחשבון, שיעד-העל של פוטין הוא לרסק את האיחוד האירופי ואת נאטו, הרי שזו המועמדת האידיאלית מבחינתו – המקבילה הצרפתית לדונלד טראמפ. הסוכנות סבורה, שרוסיה תשתמש ברשתות החברתיות כדי להפיץ מידע כוזב שיסייע ללה-פן ותדליף מידע שיביך את מתחריה.
לא מדובר בחששות שווא, מדגיש דיילי טלגרף. בשבועות האחרונים הצביעו שלוש מדינות אחרות בצורה רשמית על רוסיה כאחראית להתקפות סייבר נגדן. דנמרק קבעה שרוסיה היא איום מרכזי בתחום הריגול הסייברי; נורבגיה זיהתה טביעות אצבע רוסיות מאחורי נסיונות לפרוץ לחשבונות הדוא"ל של עובדי מדינה ומפלגת הלייבור; ואיטליה חושדת שרוסיה עומדת מאחורי התקפה בת ארבעה חודשים על מחשבי משרד החוץ שלה בשנה שעברה.
בשבוע שעבר החליטה ממשלת הולנד, שבבחירות לפרלמנט בחודש הבא לא ייעשה שימוש בהצבעה ממוחשבת אלא בהצבעה ידנית, כדי למנוע התקפות על מערך המיחשוב שלהן. שר החוץ, רונלד פלסטרק, אמר בדיוק מה החשש: "יש הוכחות בינלאומית לכך שלרוסיה, למשל, יכול להיות עניין בתהליך ההצבעה, ולכן אנחנו חייבים לחזור לנייר הישן והטוב". ומדוע שהרוסים יתערבו בהולנד? – כדי לקדם שוב את מועמד הימין הקיצוני, גירט וילדרס, ומאותן סיבות שהם רוצים את לה-פן בארמון האליזה.
לה-פן, וילדרס ופראוקה פטרי, מנהיג מפלגת הימין "אלטרנטיבה לגרמניה", קראו להסיר את הסנקציות שהוטלו על רוסיה בעקבות פלישתה לאוקראינה. זוהי עוד סיבה טובה לקרמלין לרצות שהם יעלו לשלטון, או שלפחות יהיו בעמדות כוח בארצותיהם, מציין העיתון.

סיפור ליסה וההשמצות נגד מקרון

החששות מפני הרוסים הן כעת מדיניות רשמית של האיחוד האירופי. האיחוד הקים כוח משימה כדי להגיב על התעמולה היוצאת ממוסקבה, וצוות זה משוכנע שרוסיה מתכננת לנסות ולפעול ביבשת הישנה כפי שפעלה – בהצלחה רבה – ביבשת החדשה בבחירות לנשיאות. המטרה המועדפת של פוטין: אנגלה מרקל, הקנצלר הקשוחה המתמודדת על קדנציה רביעית בבחירות שיתקיימו בחודש ספטמבר.
הרוסים כבר שותלים ידיעות מזויפות, מזכיר דיילי טלגרף. הדוגמה הבולטת ביותר הייתה בינואר אשתקד: הטלוויזיה הרוסית דיווחה, כי ליסה – ילדה בת 13 ממשפחת מהגרים רוסית – נאנסה בגרמניה בידי "מבקשי מקלט בעלי הופעה דרומית" (במילים אחרות: מזרח-תיכונית). זה היה שקר; היא שהתה במשך הלילה אצל חברה.
אבל לפני שמשטרת גרמניה יכלה לרדת לעומק הסיפור – הופיעו מהגרים מרוסיה לפני משרדה של מרקל כשהם נושאים כרזות עליהן נכתב "ילדינו בסכנה!". שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אף האשים את ברלין בטיוח הפשע – שכאמור לא היה ולא נברא. פקיד אירופי אמר לעיתון, שהסיפור כולו היה בלון ניסוי, כדי לראות האם ועד כמה אפשר להשתמש בתקשורת כוזבת כדי להשפיע על מדיניות ההגירה של מרקל. עם זאת, שירותי הביון הגרמניים הודו שלא מצאו הוכחה חותכת לכך שעמיתיהם ממוסקבה עמדו מאחורי הסיפור.
משקיפים אחרים סבורים, כי ממשלת רוסיה היא שעומדת מאחורי גל הפרסומים העוינים נגד עמנואל מֶקרוֹן, המועמד המוביל לנשיאות צרפת, שפורסמו בשבוע שעבר. מקרון הוא היחיד מבין המועמדים שאינו תומך בבחינה מחדש של הסנקציות נגד רוסיה. במה שוודאי אינו צירוף מקרים, ג'וליאן אסאנג' – הפועל במוסקבה – סיפר לעיתון אינזווסטיה שיש לו חומר נגד מקרון; מגיש הטלוויזיה הפרו-ממשלתי דימיטרי קיסלב תקף בחריפות את מקרון; סוכנות הידיעות הרשמית ספוטניק פרסמה ראיון בו נטען ש-מקרון משרת את האינטרסים של בנקים אמריקניים, וכי יש שמועות על קשרים הומוסקסואליים בהם הוא מעורב.

אזהרה מפני פאניקה מוגזמת

המערב אינו עומד חסר אונים, מדגיש דיילי טלגרף. הן המגזר הממשלתי והן המגזר הפרטי משיבים מלחמה שערה. שמונה עיתונים צרפתיים מובילים, ובראשם לה-מונד, הודיעו בשבוע שעבר על יוזמה משותפת עם פייסבוק למאבק בחדשות כוזבות לקראת הבחירות. בחודש שעבר השיקה פייסבוק פעילות דומה בגרמניה. האיחוד האירופי מרכז מידע על דיסאינפורציה, כך שניתן יהיה להיאבק בה.
ואולם, ממשיך העיתון, חלק מן המומחים אומרים שמאמצים אלו אינם יורדים לשורש הבעיה. "אנחנו צריכים להבין שלא מדובר באסטרטגיה תקשורתית שמנוהלת בידי יחצ"נים. זוהי אסטרטגיה ביטחונית שמנוהלת בידי סוכנויות ביטחון. זהו חלק מהדוקטרינה הצבאית של רוסיה", טוען ד"ר סטפן מייסטר, מומחה גרמני לתעמולה רוסית. מצד שני מזהיר מייסטר מפני פאניקה מוגזמת ומפני קפיצה למסקנות בדבר מעורבות רוסית על כל צעד ושעל.

תאריך:  14/02/17   |   עודכן:  14/02/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשש: רוסיה תחבל בבחירות באירופה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
איתמר לוין מכה שנית
היהודי הנצחי  |  14/02/17 09:46
2
מקרון
אורנה ל  |  14/02/17 12:36
3
תיקון והבהרה
אורנה ל  |  14/02/17 20:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
חבר אלמוני בבית הנבחרים האמריקני טוען שמצא את הדרך להכריח את הנשיא לפרסם את דוחות המס שלו - וגם מאשים אותו בהפרת החוקה
איתמר לוין
גל ההפגנות הגדול ביותר מאז נפילת צ'אושסקו - בעד ונגד המשרד למאבק בשחיתות, החוקר 2,100 מקרים ובהם חשדות נגד בכירים בממשל
איתמר לוין
כוכבת הטלוויזיה המצויה בסכסוך ארוך עם טראמפ, שינתה את תמונת הטוויטר שלה - והציפה גל של שמועות לפיהן תגלם ב-SNL את דמות יועצו רב-העוצמה של הנשיא
איתמר לוין
שון ספייסר, דוברו של דונלד טראמפ, משנה סדרי בראשית בחדר התדרוכים של הבית הלבן. הוא מסתכן בכך שהדבר יהפוך לחרב פיפיות
איתמר לוין
יצרנית המנועים הבריטית צפויה לדווח השבוע על הפסד של 4 מיליארד ליש"ט - בשל חולשת המטבע ובעקבות קנס חסר תקדים ששילמה על שחיתות
רשימות נוספות
האסטרונאוט ג'ון גלן מת בגיל 95  /  איציק וולף
ברמודה נאבקת על המקלט  /  איתמר לוין
פרנציסקוס מגיש: מלטה יוק  /  איתמר לוין
בייג'ינג תשנה את פניה  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il