X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
פייננשל טיימס מסכם את שנת 2016 בעיתונות בארה"ב ובבריטניה, סוקר את הנסיונות להרחיב את ההכנסות מהמהדורות האינטרנטיות ומקנח בתחזית אופטימית ל-2017
▪  ▪  ▪
זינוק בזכות הבחירות [צילום: מאט דונהם, AP]

שנת 2016 הייתה רכבת הרים מבחינת העיתונות בארה"ב ובבריטניה: המשך הירידה בהכנסות מפרסום מצד אחד, וסיקור של אירועים מסעירים - ובראשם הברקזיט והבחירות בארה"ב - מצד שני. ולפחות המגמה השנייה נמשכת, ודאי בארה"ב, עם הסערות היום-יומיות שיוצר הבית הלבן של דונלד טראמפ.
ניו-יורק טיימס לבדו רשם גידול של 267,000 מנויים ברבעון האחרון של השנה, רובם אחרי בחירתו של טראמפ - מה שמעמיד באור נלעג-משהו את דבריו של הנשיא לפיהם מדובר ב"עיתון כושל" המפרסם "חדשות כוזבות". השאלה היא, אם נסיק מסקנה משלנו מהניתוח המקיף של פייננשל טיימס (15.2.17), האם העיתונים יצליחו לתרגם את העלייה במנויים גם לגידול בהכנסות מפרסום, והאם יצליחו לשמור לפחות על רובם של אותם מנויים חדשים.
הבעיה המרכזית - ידועה היטב: תקציבי הפרסום עוברים למדיה הדיגיטלית, במיוחד לגוגל ולפייסבוק. בעיה נוספת: מפרסמים גדולים - כגון בנקים ורשתות שיווק - מעדיפים לפתח את כלי המכירה האינטרנטיים שלהם. מגמת הירידה בפרסום בעיתונות הכתובה נמשכה ברבעון הרביעי, למרות התעניינות השיא בבחירות בארה"ב. ניו-יורק טיימס רשם ירידה של 20%; מק-קלצ'ני, הבעלים של 29 עיתונים יומיים בארה"ב, דיווח על ירידה של 29%; העיתון USA Today ספג ירידה של 15%; ורשת פוקס ניוז - 29% בפרסום בטיימס ובסאן בבריטניה ו-20% בוול סטריט ז'ורנל. התחזית לעתיד אינה טובה יותר: הצפי הוא לירידה של 8% בשנה עד 2021.
שיתופי פעולה ופיטורים
המו"לים מגיבים לירידה בהכנסות על-ידי צמצום בהוצאות, לעיתים - בדרכים חדשניות. בבריטניה חיפשו העיתונים הגדולים דרך למכור במשותף מודעות למפרסמים גדולים - משימה לא פשוטה, במיוחד לנוכח הצורך למנוע קרטלים בלתי חוקיים. מכל מקום, התוכנית המקורית נפלה כאשר קבוצת דיילי מייל פרשה מן השיחות, וכעת מחפשים יתר העיתונים הגדולים דרכים אחרות לשתף פעולה - וזה יהיה קשה בלי אחד העיתונים המצליחים ביותר במדינה. ואילו דיילי אקספרס ודיילי מירור בוחנים את האפשרות להקים חברה משותפת לשירותי ניהול.
בארה"ב לובשים הצמצומים צורות מוכרות יותר - וכואבות יותר. וול סטריט ז'ורנל פיטר 200 עובדים במטרה לחסוך 100 מיליון דולר בשנה. USA Today צמצם את מספר עובדיו ב-2% בחודש אוקטובר. ניו-יורק טיימס, שהכנסותיו צנחו ב-54% בשנה היוצאת, יהדק את החגורה בהמשך השנה.
הירידה בהכנסות העיתונות המודפסת, ממשיך פייננשל טיימס, אינה מתאזנת בעלייה בהכנסות מהעיתונות הדיגיטלית - משום ששני שלישים מתקציבי הפרסום באינטרנט הולכים לגוגל ופייסבוק. התוצאה היא, שמו"לים רבים מנסים למצוא מקורות הכנסת חילופיים בשוק האינטרנטי, תוך שימת דגש על מספר הכניסות והעמודים הנצפים. חלקם מנסים לשפר את הכלים למדידת יעילות הפרסום ופילוח הנחשפים למודעות, כדי לשכנע את המפרסמים הגדולים שכדאי להם לפרסם אצלם ולא בגוגל/פייסבוק.
וידאו ומציאות וירטואלית
יש כמה נקודות אור בעיתונות האינטרנטית, מציין פייננשל טיימס. הפער בין ההכנסות מפרסום בפרינט לפרסום באינטרנט הצטמק בדיילי מייל ל-4 מיליון ליש"ט ברבעון האחרון של 2016, לעומת 18 מיליון בתקופה המקבילה. מספר המנויים למהדורה הדיגיטלית של ניו-יורק טיימס זינק אשתקד ב-47% והגיע ל-1.6 מיליון. העלייה של וושינגטון פוסט הייתה מרשימה עוד יותר: 75%; ההכנסות מהדיגיטל הוכפלו בשנה שעברה. לוול סטריט ז'ורנל יש כיום מיליון מנויי אינטרנט, אחרי עלייה של 12% ברבעון האחרון. עם זאת, חלק ניכר מהמנויים החדשים הם במחירי מבצע, והשאלה היא האם יישארו במחיר מלא אחרי שתפוג ההשפעה של מה שמכונה "Trump bump".
במבט רחב יותר, העיתונים צריכים להאיץ את ההכנסות שלהם ממנויי הדיגיטל. ניו-יורק טיימס קבע יעד של 800 מיליון דולר בשנת 2020; אשתקד הוא הצליח להשיג קצת יותר ממחצית היעד - 442 מיליון דולר, שהיו רק 28% מכלל הכנסותיו.
המו"לים מחפשים דרכים שונות להגדיל את ההכנסות מהמהדורות האינטרנטיות. הם מרחיבים את ההשקעות בתחום הווידאו (כולל שידורים חיים), משתמשים במציאות וירטואלית ונכנסים לשיתופי פעולה עם חברות דיגיטל כדי להגיע לקהלים חדשים. חלקם בוחנים את האפשרות להציע, כמובן במחיר גבוה יותר, מנויי אינטרנט ללא פרסומות.
במבט כולל, מסכם פייננשל טיימס, רבים בתחום מזהים נכונות של הקוראים לשלם תמורת חדשות. דווקא התקפותיו החוזרות ונשנות של טראמפ על התקשורת, לצד החשש הגובר מפני חדשות מזויפות ברשתות החברתיות, יכולים להוות הזדמנות לתקשורת הוותיקה בשנת 2017.

תאריך:  17/02/17   |   עודכן:  17/02/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
איל העיתונות מקורב מאוד לנשיא ולמשפחתו, ובעבר ניצל את קשריו עם רייגן ובוש לצרכיו העסקיים החשובים ביותר. האם וול סטריט ג'ורנל שבבעלות מרדוק יאבד את עצמאותו בשל הקשר הזה? נכון לעכשיו אין סימנים לכך, אבל החשש קיים
איתמר לוין
מחקר בשתי אוניברסיטאות יוקרה אמריקניות מעלה: מצב רוח רע וצפייה בתגובות מרושעות - מעלים את הסיכוי שגם אנחנו נכתוב כאלו
איתמר לוין
הטכנולוגיות להתרבות בני אדם ללא מגע מיני הולכות ומתרבות, ואיתן השאלות המוסריות והאתיות. אקונומיסט מציב כללי אצבע אפשריים ומזהיר מפני הימנעות מהקלת סבל רק בשל תחושות מוטעות
איתמר לוין
מזה מספר שבועות נרשמת עלייה במחיר הנפט מיד לאחר פרסום נתוני המלאי של ארה"ב - למרות שהם מצביעים על גידול, שהיה אמור להוביל לירידה במחיר
איתמר לוין
משטרו של קים ג'ונג און חוגג את הניסויים הבליסטיים המוצלחים - ובעיר הצפונית ראסון גוועו 300 איש ברעב בחורף הנוכחי. בבירה פיונגינג, לעומת זאת, חוגגים עם משקאות חריפים וקוסמטיקה תוצרת חוץ
רשימות נוספות
האסטרונאוט ג'ון גלן מת בגיל 95  /  איציק וולף
טראמפ מדאיג את גייטס  /  איתמר לוין
כיוון (טחנות) הרוח  /  איתמר לוין
אנגלה מרקל עדיין על הרגליים  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il