X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
סין משקיעה סכומי עתק בזרוע הימית שלה, במטרה לצמצם את הפער מארה"ב ולהפוך למעצמה ימית גלובלית. בינתיים היא עושה שרירים מול הודו ובמפרץ הפרסי
▪  ▪  ▪
הצי במימי ים סין הדרומי [צילום: AP]

מרוץ חימוש חדש: סין תשקיע סכומי עתק בצי שלה, במטרה לצמצם את הפער בינו לבין הצי האמריקני - מדווח (26.2.17) השבועון ניוזוויק. ברקע: החשש הסיני מפני ממשלו של דונלד טראמפ, שניפק הכרזות לוחמניות נגד סין בתחום הסחר וניהל שיחת טלפון מתוקשרת עם נשיאת טייוואן.
סין רוצה שהצי שלה ימלא משימות ברחבי העולם, כמו הצי האמריקני. הפגנות הכוח הימיות של בייג'ין החלו עוד לפני שטראמפ נכנס לבית הלבן, וכללו הפלגה ראשונה של נושאת מטוסים מסביב לטייוואן והופעת ספינות מלחמה סיניות הרחק ממולדתן. כעת, כאשר טראמפ מצהיר שירחיב בצורה ניכרת את הצי האמריקני (מ-290 ל-350 ספינות), סין מתכוונת להתחרות במלוא הרצינות בארה"ב - צופה ניוזוויק. "סין חוששת שטראמפ ייצא נגדה, משום שהוא כל כך בלתי צפוי, והיא רוצה להיות מוכנה", אמר לשבועון דיפלומט המוצב בבייג'ין.
תקציב ההגנה של סין לשנת 2016 היה 139 מיליארד דולר, והיא לא מסרה כמה מתוך הופנה לצי. התקציב לשנה הקרובה ייחשף בחודש הבא, ובעולם מצפים לראות האם הוא יושפע מההאטה בצמיחה המקומית, שהסתכמה אשתקד ב-7.6% - הנמוכה ביותר מזה שש שנים. הצי היה אחד הנהנים מהצמיחה המואצת שרשמה המדינה ב-15 השנים האחרונות, וגם בלי נתונים רשמיים - די להתבונן בגידול שלו כדי להבין שהושקעו בו סכומי עתק.
עד לכניסתו של שי ג'ינפינג לתפקיד נשיא סין, עסק הצי בעיקר בשמירת מי החופים של סין. אבל שי מוביל מודרניזציה מקיפה בצבא הסיני, ומקומו של הצי לא נפקד ממנה. בשנה שעברה הזמין הצי 18 ספינות, כולל משחתות המצוידות בטילים וספינות קרב המצוידות בטילים מונחים. כמעט לא עובר שבוע בלי שסין תודיע על פיתוח ימי כלשהו, מציין ניוזוויק.
עם זאת, הצי הסיני עדיין מפגר בהרבה אחרי הצי האמריקני: לסינים יש נושאת מטוסים אחת מהתקופה הסובייטית, לעומת עשר שבידי האמריקנים - וזהו הכלי היוצר עוצמה בינלאומית אמיתית. שו גואנגיו, גנרל בדימוס וכיום יועץ לממשלת סין, אמר בגלוי: "זהו מרוץ מרתון ואנחנו מפגרים מאחור. אנחנו חייבים לתת גז".
תוכניתו של טראמפ להגדיל את הצי האמריקני ב-20% מכוונת כמעט במפורש נגד סין, כפי שאומרים יועציו. פקיד בממשל אמר לשבועון, כי ארה"ב יודעת שלסין יש פרויקט התעצמות ימי המתוכנן להימשך 20-15 שנה, וכי מדי שנה היא מתקרבת למעמד של מעצמה ימית גלובלית. לדעתו, היעד המיידי של סין הוא להיות הדומיננטית בים סין הדרומי ובים סין המזרחי, ובטווח הביניים - באוקיינוס ההודי.
איתות נוסף לגבי כוונותיה של סין בא בחודש שעבר, כאשר שן ג'ינלונג המקורב לנשיא שי מונה למפקד הצי - רמז לכך שזרוע זו מקבלת תמיכה עד הדרג הגבוה ביותר של הממשל. ויש עוד איתותים: ביקור של ספינות סיניות במדינות המפרץ, הנהנות מסורתית מהגנתה של ארה"ב, וביקור של צוללת סינית במלזיה - הפעם השנייה בלבד שצוללת כזו מבקרת בנמל זר. ספינות סיניות מבקרות גם בנמלים בפקיסטן, בנגלה-דש ומיינמאר - הפגנת כוח לעבר הודו, יריבתה בהתמודדות על הדומיננטיות בדרום-מזרח אסיה.

נושאת המטוסים היחידה של סין. לארה"ב יש עשר [צילום: AP]
תאריך:  27/02/17   |   עודכן:  27/02/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצי הסיני במרוץ חימוש
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
העירו את הדרקון הסיני
אפשטיין  |  27/02/17 14:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
המפקח על הלוחמה בטרור, מקס היל, אומר שדאעש מציב איום דומה לזה של מתקפות הטרור הקשות שביצעה המחתרת האירית בשנות ה-70
איתמר לוין
ניקי גוטלייה מכרה אוצר לאומי: טבעת שהייתה שייכת לסופרת ג'יין אוסטין, דודה-רבה שלה שהלכה לעולמה לפני בדיוק 200 שנה
איתמר לוין
שר החוץ הטרי של ארה"ב נדחק לשוליים בידי טראמפ, מתרחק מן הדיפלומטים המקצועיים ונמנע מלדבר בפומבי. כך לא נוהג שר חוץ, טוען ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
ראש הבולשת וסגנו שוחחו עם ראש הסגל בבית הלבן על חקירת מעורבותה של רוסיה בבחירות - והשבועון טיים אומר שייתכן שהם הפרו שורה של כללים שקבעו הנשיאים ב-40 השנים האחרונות
איתמר לוין
ממשלו של נשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה, הכריז על מאבק חסר פשרות נגד סוחרי הסמים - והמשמעות היא שמדי לילה הורגת המשטרה אחדים מהם. קבוצה של עיתונאים וצלמים מתעדת את המתרחש
רשימות נוספות
האסטרונאוט ג'ון גלן מת בגיל 95  /  איציק וולף
ישראל היא יצואנית הנשק המובילה בעולם ביחס לגודלה  /  איתמר לוין
מנכ"ל? מה פתאום  /  איתמר לוין
300 מיליארד דולר  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il