X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
כוח וכסף במלון בוושינגטון

36 "מיני טראמפ"

השבועון פורבס מתאר את רשת שותפיו העסקיים של נשיא ארה"ב ברחבי העולם, שרובם רוצים לנצל כעת - בצורה עסקית או בצורה פוליטית - את קרבתם לאדם החזק ביותר בעולם
▪  ▪  ▪
שותפים נוצצים ושאפתנים [צילום: מנואל סנאטה, AP]

36 מיליארדרים וטייקונים ברחבי העולם הם "מיני טראמפ" - מגדיר אותם (20.3.17) המגזין פורבס, כחלק מפרויקט המיליארדרים השנתי שלו. המשותף להם: הם יהפכו את קשריהם עם הנשיא דונלד טראמפ למזומן.
14 מאותם שותפים עסקיים שהו, בליל 20 בינואר, במלון טראמפ בוושינגטון. היו שם הארי טנוסודיג'בו מאינדונזיה, חוסיין סג'ווארי מדובאי, פיל רופין מלאס וגאס ואשתו אלכסנדרה - לשעבר מלכת היופי של אוקראינה, ואחרים מטורקיה דרך הודו ועד פיליפינים. החברים הללו של טראמפ מעורבים בכמות עצומה של כוח וכסף, וכידוע - מעולם לא היה בארה"ב נשיא בעל כזה היקף של עסקים ובעל מספר כזה של חברים סופר-עשירים.
כתבי פורבס נסעו לחמש מדינות ובחנו מקרוב את 36 חברי הרשת הגלובלית של טראמפ, והשבועון הגיע למספר גילויים:
  • שותף עסקי אפשרי ברוסיה אומר שהוא החליף מסרים עם משפחת טראמפ בתחילת ינואר - שבועיים בלבד לפני ההשבעה.
  • רופין וקבוצת טראמפ בוחנים הקמת קזינו בלאס וגאס, וייתכן שהם מסתמכים על השקעה פדרלית בקו רכבת מהירה ללוס אנג'לס.
  • שותפו האינדונזי של טראמפ מקווה להיבחר בתוך עשר שנים לנשיא ארצו, המדינה הרביעית בגודל אוכלוסייתה בעולם, תוך שימוש בטכניקות של טראמפ. לאחרונה הוא הואשם שנטל חלק בניסיון לתפור תיק רצח לעובד מדינה בכיר.
  • יחסו של טראמפ למוסלמים מונע בחלקו ממריבה משפחתית בין שותפיו בטורקיה.
הרשת הזו - שכל חבריה גברים - מתפרסת על פני 19 מדינות ויש להם מאפיינים משותפים. הם עוסקים בנדל"ן, עשירים מאוד (שבעה מהם מופיעים ברשימת המיליארדרים של פורבס), הם משווקים בצורה אגרסיבית ויש להם קשרים פוליטיים. וכולם מנסים, ברמות שונות, למצוא כיצד להרוויח מקשריהם עם הנשיא ה-45 של ארה"ב.
טראמפ עצמו, כידוע, הודיע שהעביר את ניהול עסקיו לבניו אריק טראמפ ודונלד טראמפ הבן - אך מדבריו של אריק עצמו עולה, שהאב עודנו מעורב. תחילה אמר לפורבס, שלא ידבר עם אביו על העסקים כל עוד הוא בבית הלבן - אבל אחרי שתי דקות אמר, שיעדכן את אביו על התוצאות הכספיות, כנראה על בסיס רבעוני.
חלק משותפיו העסקיים של טראמפ כבר מגלים שהם זוכים לאהדה פוליטית בארצותיהם, מציין השבועון. נשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה, מינה את חואן אנטוניו כשליח מיוחד לארה"ב זמן קצר לפני הבחירות. מנגאל לודהה ההודי מקים בניין של 75 קומות תחת המותג "טראמפ", תוך שהוא משמש כסגן היו"ר המחוזי של מפלגה מרכזית. "יש לנו יחסים מצוינים עם האנשים שמקימים פרויקטים", אומר אריק טראמפ.
85% מאימפריית העסקים של טראמפ - אותה מעריך פורבס ב-3.5 מיליארד דולר - מצויים בבניינים ובאתרי גולף בארה"ב, אך החלקים הדינמיים ביותר שלה מצויים בחו"ל. אריק ודונלד שימשו במשך שנים כשגרירים נודדים את אביו, ונסעו מאות אלפי ק"מ כדי לאתר ולסכם שותפויות בינלאומיות. המותג מחפש שותפים מאוד מסוימים: נוצצים ושאפתנים. חוזה ורובי אנטוניו הקימו בפיליפינים מועדון חוף יחד עם פריס הילטון. אמין אגלרוב הרוסי הוא כוכב פופ לצד היותו טייקון נדל"ן.
קבוצת טראמפ עצמה כבר הראתה כיצד ניתן לנצל את המצב. אורחים הציפו את המלון שלה בוושינגטון בסוף השבוע של ההשבעה ושילמו עד 70,000 דולר לארבעה לילות. מועדון הגולף של טראמפ בפלורידה ויעד סוף השבוע הקבוע שלו, מאר-א-לאגו, הכפיל בחודש ינואר את דמי החברות השנתיים ל-200,000 דולר. ההערכה היא ששווי הנכס עלה ב-15% בתוך חצי שנה ועומד על 175 מיליון דולר.
אריק טראמפ אומר, שהתשובה לשאלה האם הנשיאות מניבה רווחים, היא מורכבת. "אם אתה מדבר על נכסים קיימים, מצבם נהדר. אם אתה מדבר על המכלול, הקרבנו קורבנות רבים - והוא הקריב קורבנות רבים - כדי להגיע למשרה החשובה ביותר בעולם". חלק משותפיו בעולם טוענים, שגם הם שילמו מחיר. אגלרוב אומר שהיה מקים מגדל טראמפ ברוסיה אם שותפו לא היה הופך לנשיא. טראמפ אומר, כי דחה הצעה של סג'ווארי לעסקה של 2 מיליארד דולר לפני שנכנס לבית הלבן. אבל רוב השותפים ממשיך לבקש את סיועה של משפחת טראמפ - בצורה פרטית אם לא בצורה ציבורית.

תאריך:  24/03/17   |   עודכן:  24/03/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
36 "מיני טראמפ"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
FAKE-איתמר-NEWS-לוין, הזוי
רון ה.  |  24/03/17 15:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
סקר מקיף שפורסם ביוון בתחילת החודש מגלה, כותב עיתונאי מקומי בוול סטריט ז'ורנל, שהם יותר חכמים מאשר ממשלתם
איתמר לוין
אקונומיסט סוקר את המאבקים שמנהל האפיפיור פרנציסקוס ומגיע למסקנה, שהוא משקיע את מירב מאמציו מול יריביו בוותיקן במקום במודרניזציה של הכנסייה ובהגנה על ילדים מפני כמרים פדופילים
איתמר לוין
הקומיקאי הבריטי רואן אטקינסון שילם 5 מיליון ליש"ט ונפרד מדירה בשווי 21 מיליון ליש"ט כאשר התגרש לפני שנתיים - אבל סרטו הסיני החדש צפוי לפצותו
איתמר לוין
נצחונו של ארדואן במשאל העם שנועד להגדיל עוד יותר את סמכויותיו, אינו מובן מאליו - והוא עלול ליזום משברים לקראת ההצבעה בעוד שלושה שבועות
איתמר לוין
ג'ף גנט נכנס היום לתפקידו כמנכ"ל רשת בתי הכל-בו האגדית - המצויה בתקופה קשה במיוחד. יש לו תוכניות ברורות מאוד
רשימות נוספות
האסטרונאוט ג'ון גלן מת בגיל 95  /  איציק וולף
"הנצרות בעירק מתה"  /  איתמר לוין
הנדל"ן מתייקר גם בסין  /  איתמר לוין
ה-BBC על הכוונת  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il