X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
שרת הפנים הבריטית תוקפת בחריפות את ענקי הטכנולוגיה, האינטרנט והרשתות החברתיות המסרבות לשתף פעולה עם חוקרי הפיגוע בלונדון ולהסיר תכנים טרוריסטיים ומסיתים
▪  ▪  ▪
הפיגוע בלונדון. למי התקשר הרוצח

ווטסאפ מעניק מסתור למחבלים - האשימה (יום א', 26.3.17) שרת הפנים של בריטניה, אמבר ראד. היא גילתה, כי השלוחה הבריטית של החברה סירבה למסור לחוקרים את ההודעות האחרונות של אדריאן אג'או, המחבל שביצע בשבוע שעבר (22.3.17) את הפיגוע ליד הפרלמנט בו נרצחו שלושה בני אדם.
דיילי טלגרף מסביר, כי הסקוטלנד יארד ושירותי הביטחון אינם יכולים לחדור להודעות המקודדות של אג'או, ולכן אינם יכולים לדעת למי התקשר בדקות שקדמו לפיגוע הדריסה והדקירות שביצע. החוקרים יודעים שהוא שלח הודעות ווטסאפ וכמובן רוצים לדעת האם יש בהן כדי לגלות מי הפעיל אותו ועם מי עמד בקשר - אך הדבר נמנע מהם.
ראד תקפה בחריפות גם את גוגל והרשתות החברתיות, שלא מחקו מסרים קיצוניים - בעיה המוכרת היטב גם לנו, ואשר זכתה לביקורת חריפה גם בירושלים. "הם צריכים להיות בצד שלנו", אמרה ראד. על שיטת הקידוד של ווטסאפ אמרה: "זה לחלוטין בלתי מתקבל על הדעת. אסור שיהיה למחבלים היכן להתחבא. אנחנו חייבים לוודא שגופים כמו ווטסאפ - ויש רבים דומים - אינם מעניקים למחבלים מקום חסוי להתקשר ביניהם".
בראיון ל-BBC התייחסה ראד לחברות כמו אפל, ווטסאפ וגוגל: "הן צריכות להכיר באחריות שלהן לשתף פעולה עם הממשלה ועם כוחות הביטחון כאשר יש מצב של טרור. נעשה את הכל במחשבה זהירה ובאמצעים חוקיים, אבל הן לא יכולות להתחמק באמירה ש'אנחנו במצב שונה'. הן לא. אנחנו חייבים להיות במצב בו לשירותי הביטחון שלנו תהיה אפשרות לחדור לתקשורת של המחבלים". ראד מסרה, כי תיפגש עם נציגי חברות הטכנולוגיה הגדולות, בניסיון למצוא דרך לשנות את המצב.
בעבר טענה ווטסאפ, כי היא עצמה אינה יכולה להיכנס להודעות בשל הקידוד. בישראל מוכרת לנו הבעיה מפרשת רונאל פישר, שגם בה סירבה החברה לשתף פעולה עם החוקרים, עד שהללו הצליחו - אחרי חודשים של מאמץ - לפרוץ למכשירים הסלולריים של ערן מלכה וע"י. ראד לא מקבלת טענה זו של ווטסאפ: "הם יכולים לבנות את המערכת כך שתהיה לנו גישה כאשר זה לחלוטין נחוץ. אנחנו לא יכולים להשלים עם מצב בו מחבלים מדברים זה עם זה".
ראד המשיכה ותקפה את גוגל וחברות אחרות, על סירובן למחוק חוברות הדרכה למחבלים המתפרסמות ברשת. "החברות הללו צריכות להבין שכעת הן מוציאות לאור ולא חברות טכנולוגיה. הן פלטפורמות ואנחנו חייבים לוודא שזה ייפסק. לא נירתע מנקיטת אמצעים אם יהיה צורך בכך".
ראד נשאלה האם לא מדובר בחברות גדולות מכדי שממשלת בריטניה תתעמת איתן, והשיבה: "תחשבו שוב. אנחנו רוצים לעשות זאת ושגם מדינות אחרות יעשו זאת. אנחנו אומרים לאנשי הטכנולוגיה הטובים ביותר, שימנעו את זה מלכתחילה. הם יכולים להקים גוף רחב של הענף כדי לטפל בכל. אני רוצה לוודא שזה מה שהם עושים".
שר החוץ הבריטי, בוריס ג'ונסון, היה חריף עוד יותר. לדבריו, הוא נגעל ונזעם על כך שחברות הטכנולוגיה מסרבות לחסום תכנים קיצוניים. "הן צריכות להפסיק לעשות כסף מחומרים אלימים ברורים", קבע.

תאריך:  27/03/17   |   עודכן:  27/03/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בריטניה: ווטסאפ מעניקה מסתור למחבלים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
בצד שלנו
באום  |  27/03/17 09:36
2
הטכנולוגיה היא פלטפורמה,
הבל הבלים  |  27/03/17 10:46
 
- בתאוריה אתה
באום  |  27/03/17 11:55
3
האם אתם בטוחים שזהבהבהבה
סניל  |  27/03/17 15:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מצעדי מחאה נגד ראש ממשלת רוסיה הובילו למעצרו של אלכסיי נוואלני, המנהיג הקולני ביותר של האופוזיציה - מעצר שאולי דווקא יגרום לפופולריות שלו להמריא
איתמר לוין
16 שנים לאחר שחתמה על האמנה הבינלאומית למניעת תשלומי שוחד לעובדי ציבור זרים, המדינה רחוקה מאוד מיישום רציני שלה. בין הבעיות: החוקרים אינם עצמאים ואין מספיק שופטים
יפעת גדות
חוקרים הגיעו למסקנה כי מערכות יחסים שאינן מונוגמיות אינן טובות פחות מכאלו שכן
איתמר לוין
מאמר בפייננשל טיימס קורא להביט מעבר לעננים המכסים את שמי האיחוד האירופי ולקוות שגרמניה וצרפת שוב יצליחו להגיע להסכמות שישנו את התמונה
איתמר לוין
האיש העשיר ביותר והנדבן הגדול ביותר בעולם יוצא נגד כוונתו של טראמפ לקצץ בסיוע החוץ, במיוחד בתחום הבריאות. במאמר בטיים מסביר גייטס כיצד ארה"ב מרוויחה מהסיוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il