X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ארה"ב מגבירה את נוכחותה ופעילותה בסוריה - מבלי לשתף את הציבור האמריקני בנעשה שם. מאמר ב-USA Today קורא למנהיגים להיות ישרים עם הציבור
▪  ▪  ▪
אובמה התחיל [צילום: קרולין קסטר, AP]

הנוכחות הצבאית של ארה"ב בסוריה הולכת וגדלה, אבל הדרג הפוליטי כמעט שאינו מעדכן את הציבור - ולציבור כנראה לא אכפת. נח רוטמן, מעורכי כתב העת Commentary, סבור - במאמר שהתפרסם (27.3.17) בעיתון USA Today - שהנושא כן מצדיק דיון מעמיק.
שר ההגנה, ג'יימס מאטיס, שוקל לשגר לסוריה עוד 1,000 חיילים לקראת המתקפה על העיר א-רקה, בירת דאעש במדינה. על הקרקע בסוריה כבר נמצאים כמה מאות נחתים, וחוץ מזה יש עתודה של עוד כמה מאות בכוויית העשויים להצטרף למתקפה. ארה"ב גם מפעילה בצפון סוריה קומץ של רכבי תקיפה, שמשימתם איננה לתקוף את דאעש אלא למנוע מיריביו של הארגון להרוג זה את זה: צבא טורקיה החל להפציץ את מעוזי הכורדים, הנושאים ברוב נטל הלחימה.
מניעת עימותים בין בנות בריתה של ארה"ב בסוריה, היא אינטרס חיוני של האמריקנים. כך גם מניעת התפשטותה של מלחמת האזרחים בסוריה. הציבור האמריקני יתמוך במאמץ למנוע את התרחבות האיום של דאעש - אם מנהיגיו יסמכו עליו די הצורך כדי לומר זאת בבירור, סבור רוטמן. הבעיה היא, שהם אינם עושים זאת. "זוהי חרפה דו-מפלגתית. אם הרפובליקנים מתביישים להודות בצורך החיוני בהתערבות צבאית בסוריה, זהו הרגל שהם ירשו מהדמוקרטים", הוא קובע.
ב-10 בספטמבר 2013 הציג ברק אובמה את האינטרסים האמריקניים בסוריה בנאום לאומה. הוא הזהיר, כי אם תופר הנורמה ולפיה לא נעשה שימוש בנשק כימי, חייליה של ארה"ב עלולים למצוא גם הם את עצמם נלחמים בחזית שכזאת. והוא צדק. אלא שאובמה גם הצהיר, שהמאמץ הדיפלומטי הרוסי יכול למנוע את הצורך בהתערבות אמריקנית בסוריה, ושהוא יבקש מהקונגרס אישור לפעולה צבאית.
הודעתו של אובמה על העברת ההכרעה לידי הקונגרס הגיעה בנקודה בה כוחו היה בשפל, מציין רוטמן. היה זה לאחר כשלונו המשפיל של שר החוץ דאז, ג'ון קרי, בנסיונו לשכנע את בריטניה להצטרף לארה"ב בהענשתו של בשאר אסד על השימוש הנרחב שעשה בנשק כימי. הקונגרס לא פעל ואובמה לא לחץ. הוא לא רצה לממש את הקו האדום שהציב לאסד, והקונגרס הגן עליו מתוצאותיו של מחדל זה.
אובמה ספג ביקורת על כך ששנתיים קודם לכן התערב במלחמת האזרחים בלוב בלא לקבל את אישור הקונגרס, ולכן ביקש אישור כזה לגבי סוריה. "אבל אינטרסים לאומיים חיוניים של ארה"ב אינם מאבדים מדחיפותם כאשר הקונגרס משותק", טוען רוטמן.
קצת יותר משנה לאחר מכן הודיע אובמה, בלא אישור הקונגרס, על התערבות אווירית של ארה"ב בסוריה, נגד האיום הטרוריסטי שהולידה מלחמת האזרחים. בשנתיים הבאות התרחבה המטרייה שהעניקה ארה"ב ליריביו של אסד - מבצע שנחשף רק כאשר רוסיה החלה להפציץ מתקנים ומחסני נשק סודיים של ה-CIA במדינה. באביב 2016 הורה אובמה להציב בסוריה מאות חיילים מהכוחות המיוחדים - בלי נאום בשעת השיא ובלי הצבעה בקונגרס.
"הגיע הזמן שמנהיגי ארה"ב יהיו כנים עם האמריקנים לגבי אופיים של האיומים הנשקפים להם ולגבי הצעדים הננקטים כדי לשמור על בטחונם", מסיים רוטמן. "המשימה האמריקנית בסוריה ובמזרח התיכון לא תיעלם לה רק משום שהאמריקנים בוחרים להתעלם ממנה".

תאריך:  28/03/17   |   עודכן:  28/03/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
בנק קרדיט סוויס למד את הלקח מדויטשה בנק והודיע על תוכנית תיגמול של 250 מיליון פרנק כדי לשמר את עובדיו הבכירים
איתמר לוין
מצעדי מחאה נגד ראש ממשלת רוסיה הובילו למעצרו של אלכסיי נוואלני, המנהיג הקולני ביותר של האופוזיציה - מעצר שאולי דווקא יגרום לפופולריות שלו להמריא
איתמר לוין
16 שנים לאחר שחתמה על האמנה הבינלאומית למניעת תשלומי שוחד לעובדי ציבור זרים, המדינה רחוקה מאוד מיישום רציני שלה. בין הבעיות: החוקרים אינם עצמאים ואין מספיק שופטים
איתמר לוין
מאמר בפייננשל טיימס קורא להביט מעבר לעננים המכסים את שמי האיחוד האירופי ולקוות שגרמניה וצרפת שוב יצליחו להגיע להסכמות שישנו את התמונה
איתמר לוין
האיש העשיר ביותר והנדבן הגדול ביותר בעולם יוצא נגד כוונתו של טראמפ לקצץ בסיוע החוץ, במיוחד בתחום הבריאות. במאמר בטיים מסביר גייטס כיצד ארה"ב מרוויחה מהסיוע
רשימות נוספות
האסטרונאוט ג'ון גלן מת בגיל 95  /  איציק וולף
האמת היא כמו צעצוע  /  איתמר לוין
36 "מיני טראמפ"  /  איתמר לוין
יוון בשלה לשינוי  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il