X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
לשר החוץ החדש של ארה"ב יש סגנון ייחודי משלו: הכל נעשה בחשאי, לא מדברים עם התקשורת, לרעיונות אין כוח של ממש, מה שיקבע זה הכסף והנשק
▪  ▪  ▪
84 שעות במזרח הרחוק [צילום: AP]

שר החוץ הטרי של ארה"ב, רקס טילרסון, כותב מחדש את הכללים לפיהם עובדת מחלקת המדינה – סבור (27.3.17) השבועון ביזנסוויק. הדיפלומטיה של טילרסון מושפעת עמוקות מ-40 שנותיו בענקית הנפט אקסון-מוביל, אותה ניהל עד שמינה אותו דונלד טראמפ לתפקידו הנוכחי. וזה אומר: שיחות מתנהלות מאחורי דלתיים סגורות, התקשורת נתפסת כמטרד ואין הדלפות כי הן עולות הון עתק.
"יש לנו נושאים אסטרטגיים מאוד מאוד סבוכים שאנחנו צריכים לטפל בהן עם מדינות חשובות מסביב לעולם, ואיננו יכולים לעשות זאת דרך מסרים בתקשורת. נטפל בהם בפגישות פנים אל פנים מאחורי דלתיים סגורות", אמר טילרסון בהתבטאות נדירה. הערה שלנו: שימו לב שהוא לא אמר שאי-אפשר לטפל בבעיות העולם באמצעות טוויטר.
טילרסון בהחלט עובד. קחו לדוגמה את מסעו למזרח הרחוק. נחיתה בטוקיו לפגישה ראשי הממשל; טיסה לבסיס של חיל-האוויר האמריקני בקוריאה הדרומית וטיסה במסוק לגבול עם קוריאה הצפונית; לינה בסיאול; טיסה לבייג'ינג; ואז חזרה לארה"ב – וכל זה תוך 84 שעות. העיתונאים, שהיו רגילים לטוס עם שרי החוץ הקודמים במטוסיהם, יכלו רק לנסות ולעקוב מרחוק אחרי מסעו התזזיתי של השר הנוכחי.
במשך עשורים רבים, מציין ביזנסוויק, יחסי הציבור מילאו בדיפלומטיה האמריקנית תפקיד לא פחות חשוב מאשר השיחות הסגורות. המטרה הייתה כפולה: להפיץ את הרעיונות האמריקניים ולהבטיח שהצד השני לא ישתלט על סדר היום התקשורתי. טילרסון בז לתפקיד של יחסי הציבור, הוא שונא מסיבות עיתונאים ומעדיף שאלות מועטות מעיתונאים שצוותו בוחר בקפידה, הוא אינו מבקר בשגרירויות האמריקניות. ומה שחשוב עוד יותר: עד כה לא הביע טילרסון שום חזון למדיניות החוץ, פרט לתמיכתו בכוונת הנשיא דונלד טראמפ לקצץ כמעט בשליש את תקציב משרדו.
עוזריו של טילרסון אומרים, שהוא איש עבודה הרוצה שזמנו המוגבל יוקדש לעשייה ולא לדיבורים. הוא ידבר כשיהיה לו מה לומר, הוסיפו. הת'ר הולברט, לשעבר כותבת נאומים לשרים וורן כריסטופר ומדליין אולברייט, אומרת שכל מה שידוע על טילרסון הוא שלדעתו כסף הוא כוח וכלי נשק הם כוח, בעוד לרעיונות אין כוח של ממש.
טילרסון רואה עצמו כאנטי-תזה לקודמו, ג'ון קרי, שעליו אומרים שעוד לא פגש מצלמה שלא אהב. הוא היה מוכן לדבר אפילו כאשר נכשל, למשל בשיחות השלום על סוריה. קרי הצטלם פעם בועט בכדורגל על מסלול בנמל תעופה כאשר מטוסו עצר לתידלוק, ודוברו של טילרסון התייחס לכך במישרין: "הימים של בעיטה בכדורגל חלפו. אנחנו נעשה דיפלומטיה שתוביל לתוצאות, ורק לאחר מכן מסיבות עיתונאים".
טילרסון גם לוקח ברצינות את אווירת הקיצוץ של טראמפ. קרי טס במטוס בואינג 758 משודרג; טילרסון מסתפק בבואינג 737 משודרג, בו יש מקום לפחות נוסעים. כותבי נאומים, עוזרים ודוברים נשארים בבית. אם בגלל זה העיתונות טועה – שיהיה. זה מה שקרה בסיאול לפני עשרה ימים. עיתון מקומי דיווח שטילרסון ביטל ארוחת ערב בגלל תשישות – ולא היה בצוותו איש שיבהיר, שארוחת הערב הזו בכלל לא תוכננה.
יש לטילרסון עוד סיבה טובה להתחמק מהתקשורת, מציין ביזנסוויק. בכל הממשלים יש תחרות בין הבית הלבן לבין מחלקת המדינה על הובלת מדיניות החוץ, וממשל טראמפ אינו שונה. אם טילרסון יבלוט יותר מדי, זה עלול להיות הרה אסון מבחינתו. ועם זאת, החלל מתמלא בסיפורים שליליים, המציירים את טילרסון כמי שאינו מתאים לתפקידו – וכנראה שלא בצדק.

תאריך:  28/03/17   |   עודכן:  28/03/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העלה אותם על טיל(רסון)
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שר חוץ רציני וחכם שווה יותר
מכובדות  |  28/03/17 21:11
2
שוד ושבר! מאמר פרו טראמפ כאן?
הגלשנית  |  28/03/17 21:13
 
- צודקת. איתמר לוין נראה כאילו ל"ת
מאנשי אובמה  |  29/03/17 11:51
3
טילרטון לא יכול להיות
יהודי מפוכח  |  28/03/17 23:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
ארה"ב מגבירה את נוכחותה ופעילותה בסוריה - מבלי לשתף את הציבור האמריקני בנעשה שם. מאמר ב-USA Today קורא למנהיגים להיות ישרים עם הציבור
איתמר לוין
בנק קרדיט סוויס למד את הלקח מדויטשה בנק והודיע על תוכנית תיגמול של 250 מיליון פרנק כדי לשמר את עובדיו הבכירים
איתמר לוין
מצעדי מחאה נגד ראש ממשלת רוסיה הובילו למעצרו של אלכסיי נוואלני, המנהיג הקולני ביותר של האופוזיציה - מעצר שאולי דווקא יגרום לפופולריות שלו להמריא
איתמר לוין
16 שנים לאחר שחתמה על האמנה הבינלאומית למניעת תשלומי שוחד לעובדי ציבור זרים, המדינה רחוקה מאוד מיישום רציני שלה. בין הבעיות: החוקרים אינם עצמאים ואין מספיק שופטים
איתמר לוין
מאמר בפייננשל טיימס קורא להביט מעבר לעננים המכסים את שמי האיחוד האירופי ולקוות שגרמניה וצרפת שוב יצליחו להגיע להסכמות שישנו את התמונה
רשימות נוספות
האסטרונאוט ג'ון גלן מת בגיל 95  /  איציק וולף
גייטס בעד הסיוע  /  איתמר לוין
האמת היא כמו צעצוע  /  איתמר לוין
36 "מיני טראמפ"  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il