X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מכפיל של 21 [צילום: ריצ'רד דרו, AP]
זהירות, יותר מדי אמריקה
אקונומיסט מזהיר מפני המצב בו השווקים האמריקניים מהווים 53% ממדד MSCI המשקלל את הבורסות העולמיות. האם זה ייגמר רע כמו במקרה של יפן לפני שלושה עשורים?

שוקי המניות האמריקניים דומיננטיים מדי במדדים העולמיים - מזהיר (4.4.17) השבועון אקונומיסט. בשנות ה-80, הוא מזכיר, הייתה דומיננטיות שכזאת לשוק היפני וזה נגמר לא טוב.
מדד MSCI הוא המודד את שוקי המניות העולמיים, וכיום השווקים האמריקניים מהווים 54% ממנו. זהו שיעור שיא, שכמותו נרשם רק בשנת 2002. במילים אחרות: מי שמשתמש במדד MSCI כדי לבדוק מה קורה בשוקי המניות - מקבל במידה רבה תמונה של וול סטריט. הביצועים של מנהלי קרנות הצמודים למדד זה יושפעו בעיקר ממה שקורה בניו-יורק, ולקוחותיהם מהמרים במידה רבה על השוק האחד הזה. והמצב קיצוני עוד יותר כאשר משקללים מתוך המדד רק את השווקים המפותחים: שם לארה"ב יש 60.5%.
אין שום פגם בדרך בה מחושב מדד MSCI, מדגיש אקונומיסט, שכן ארה"ב אכן דומיננטית בכלכלה העולמית. אבל, כאמור, המצב מזכיר את זה ששרר בשנות ה-80. בשיאו היוותה בורסת טוקיו 44% מן המדד - כפליים מחלקה של יפן בתוצר העולמי. המשקיעים התלהבו מחברות יפניות שכבשו את העולם, כמו טויוטה וסוני, וכולם ראו את השוק היפן כמודל לחיקוי. ואז קרסה הבורסה בטוקיו ועד היום לא חזר מדד הניקיי לרמתו הנומינלית משנות ה-80.
גם חלקה של ארה"ב ב-MSCI כפול מאשר חלקה בתוצר העולמי. גם המשקיעים של היום נלהבים לנוכח האפשרויות הטמונות בחברות הטכנולוגיה האמריקניות. כמו חברות הענק היפניות
דאז, חברות כמו גוגל ופייסבוק חסינות מפני השתלטות עוינת. גם הן - למשל אמזון - שכנעו את המשקיעים שהרווחים לטווח ארוך חשובים יותר מאשר אלו שלטווח קצר.
האם נקודות דמיון אלו מלמדות, שנחרץ גורלה של ארה"ב ללכת בעקבותיה של יפן? לא בהכרח, עונה אקונומיסט. שוק המניות העולמי פחות צפוי לשקף במדויק את שוק המניות המקומי (אז טוקיו, היום ניו-יורק), שכן רק מחצית מרווחיהן של החברות שבמדד S&P 500 מקורם בארה"ב. המשקל הגדל של ארה"ב במדד העולמי גם הושפע מהעלייה בשערו של הדולר.
עם זאת, אקונומיסט מצביע על כך שייתכן שהמשקיעים נותנים הערכת-יתר לשוק האמריקני. חברות אמריקניות נסחרו אשתקד במכפיל של 21, לעומת מכפיל של 18 באירופה, 17 בטוקיו ו-14 בשווקים המתעוררים. הסיכוי של השוק האמריקני לרשום רווחים דומה לזה שהיה בזמן הבועות של שנות ה-20 ושנות ה-90 במאה הקודמת, מזהיר השבועון, ורווחי החברות גבוהים מאוד בהשוואה לתוצר האמריקני.
"ייתכן שכל זה מוצדק", ממשיך אקונומיסט. "ייתכן שסיכויי הצמיחה בארה"ב טובים מאשר ביתר העולם המפותח, במידה רבה בשל עדיפותה הדמוגרפית. ייתכן שענקי הטכנולוגיה שלה פחות פגיעים לתחרות מאשר הענקים היפניים של שנות ה-80, משום שהם יוצאים נשכרים ממונופולים טבעיים. ועם כל זאת, ההשקעה במדד MSCI היא הימור ברור על שלושה דברים: חשיבותו של שוק המניות האמריקני, הערכתן של חברות אמריקניות ושיעורם של רווחיהן כאחוז מהתוצר האמריקני. קרוב לוודאי שאלו אינם השיקולים העומדים בראש מעייניהם של מי שמחפשים חלופה נמוכת-סיכון בדמות מעקב אחרי מדדי מניות".

תאריך:  05/04/17   |   עודכן:  05/04/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אמזון  וול סטריט
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
אלכסנדר ווצ'יץ' הפך ברוב מוחץ מראש ממשלת סרביה לנשיא, ובאופוזיציה חוששים שמי שהיה שר במשטרו הרצחני של סלובודן מילוסביץ' יהפוך לדיקטטור
איתמר לוין
ענקית הטלקומוניקציה כבר מציעה מנויים לרשתות מובילות בארה"ב, אבל נראה שהיעד האמיתי שלה הוא להפוך לחברת מדיה בזכות עצמה
איתמר לוין
רון אדמס מברמינגהאם בזבז ב-2002 את כל חסכונותיו - 50,000 ליש"ט - לאחר שרופאיו צפו שנותרו לו שלושה חודשים לחיות. 15 שנה אחרי, הוא חי ובריא
איתמר לוין
כמו בנימין נתניהו, גם עבד אל-פתח א-סיסי מצפה לדף חדש ביחסים עם ארה"ב מול הממשל החדש. טראמפ שם בראש סדר העדיפויות את האינטרסים הביטחוניים ולא את זכויות האדם
איתמר לוין
העסקים הקטנים והבינוניים מהווים 96% מכלל העסקים בספרד ומעסיקים למעלה משליש מהעובדים במדינה - אך הממשלה אינה מסייעת להם ורבים מהם קורסים
רשימות נוספות
19% מהסלולריים - מזויפים  /  איתמר לוין
האסטרונאוט ג'ון גלן מת בגיל 95  /  איציק וולף
השיא של שיאן  /  איתמר לוין
"קושנר ואיוונקה בניגודי עניינים"  /  איתמר לוין, איציק וולף
אוריילי עלה לפוקס מיליונים על הטרדה  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il