X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
אריק טראמפ. שאלה מפתיעה [צילום: קרולין קסטר, AP]
"נפוטיזם הוא עובדת חיים"
זוהי עמדתו של אריק טראמפ, הבן-של - אך לדבריו אביו דורש גם מילדיו להביא תוצאות בינתיים, מביא טראמפ את הנפוטיזם גם לבית הלבן

"נפוטיזם הוא עובדת חיים" - טוען אריק טראמפ, בנו הצעיר של הנשיא דונלד טראמפ, בראיון המתפרסם (יום ד', 5.4.17) בכתב העת היוקרתי פורבס.
דבריו של טראמפ-הבן באים על-רקע ההיקף חסר התקדים של המשימות שמטיל אביו על בני משפחתו. הוא מינה את חתנו, ג'ארד קושניר, ליועץ בכיר בבית הלבן והטיל עליו תפקידים מרכזיים נוספים, למרות הכללים האמורים למנוע נפוטיזם בממשל הפדרלי. בתו איוונקה הפכה גם היא לעובדת רשמית בבית הלבן, תוך התעלמות מאותם נהלים. את האימפריה העסקית שלו העביר הנשיא לניהולם של בניו, דונלד טראמפ הבן ואריק טראמפ - ולא התנתק ממנה, בניגוד לנשיאים קודמים.
ביושבו בקומה ה-25 בטראמפ טאואר במנהטן, אמר אריק בסוף חודש פברואר: "נפוטיזם הוא סוג של עובדת חיים. ייתכן שאנחנו [הוא ודונלד הבן] נמצאים כאן בגלל נפוטיזם, אבל לא נשארנו כאן בגלל נפוטיזם. אם לא היינו עושים עבודה טובה - תאמין לי שלא היינו כאן". לדבריו, אביו היה מבטיח שזה המצב: "הוא מצפה מאנשים לתוצאות, ואם הם לא עושים זאת - הוא מעודד אותם ללכת לדרכם. דון, איוונקה ואני מעולם לא אכזבנו אותו".
פורבס מציין, שהשלישייה לא הייתה מושלמת. בפועל, הם ניהלו במידה רבה את עסקי המלונאות והניהול עוד לפני שאביהם רץ לנשיאות ושמה של המשפחה התפרסם ברחבי העולם. אבל האימפריה נתקלה בבעיות באזרבייג'אן, פנמה, פורטו ריקו, קנדה, מקסיקו וברזיל. אביהם גם העניק להם במתנה חבילות קטנות של מניות בשניים מעסקיו בארה"ב: המלון שלו בלאס וגאס (2% לכל אחד) והמלון החדש בוושינגטון (7% לכל אחד).
לדברי אריק, עד לאחרונה לא סמך אביו עליו ועל אחיו שיידעו ליטול את המושכות בעסקי המשפחה. לדבריו, בשל סיבה זו - ספק אם טראמפ היה מתמודד לנשיאות לפני ארבע שנים, ולבטח לא היה עושה זאת לפני שמונה. הוא הביע את התקווה, שזכו ביושר באמונו של אביהם בעקבות העסקות הרבות שעשו, למשל במועדוני הגולף של הקבוצה.
אריק נשאל מהו חזונו לקבוצת טראמפ והשיב: "מעולם לא שאלו אותי את השאלה הזאת. אנחנו לא חברה שמוכרת נכסים. אנחנו קונים דברים ועושים אותם לנהדרים. אנחנו שונים מעט בכך שאיננו חברה ציבורית. אין מועצת מנהלים קטנה שיושבת איפשהו ומצפה מאיתנו לרווח של X. אנחנו פועלים לפי כללים אחרים. אם משהו מוצא חן בעינינו, אם אנחנו גאים בו - אנחנו שומרים אותו לעולם". אריק אומר, שבכך שונה קבוצת טראמפ מחברות ציבוריות, המוכרות נכסים רק כדי לעמוד בדרישות הרווח המוצבות למנהליהן.

תאריך:  06/04/17   |   עודכן:  06/04/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
אקונומיסט מזהיר מפני המצב בו השווקים האמריקניים מהווים 53% ממדד MSCI המשקלל את הבורסות העולמיות. האם זה ייגמר רע כמו במקרה של יפן לפני שלושה עשורים?
איתמר לוין
אלכסנדר ווצ'יץ' הפך ברוב מוחץ מראש ממשלת סרביה לנשיא, ובאופוזיציה חוששים שמי שהיה שר במשטרו הרצחני של סלובודן מילוסביץ' יהפוך לדיקטטור
איתמר לוין
ענקית הטלקומוניקציה כבר מציעה מנויים לרשתות מובילות בארה"ב, אבל נראה שהיעד האמיתי שלה הוא להפוך לחברת מדיה בזכות עצמה
איתמר לוין
רון אדמס מברמינגהאם בזבז ב-2002 את כל חסכונותיו - 50,000 ליש"ט - לאחר שרופאיו צפו שנותרו לו שלושה חודשים לחיות. 15 שנה אחרי, הוא חי ובריא
איתמר לוין
כמו בנימין נתניהו, גם עבד אל-פתח א-סיסי מצפה לדף חדש ביחסים עם ארה"ב מול הממשל החדש. טראמפ שם בראש סדר העדיפויות את האינטרסים הביטחוניים ולא את זכויות האדם
רשימות נוספות
19% מהסלולריים - מזויפים  /  איתמר לוין
האסטרונאוט ג'ון גלן מת בגיל 95  /  איציק וולף
קריסה, נוסח ספרד  /  איתמר לוין
השיא של שיאן  /  איתמר לוין
"קושנר ואיוונקה בניגודי עניינים"  /  איתמר לוין, איציק וולף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il