X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
דונלד טראמפ ועמיתו הסיני, שי ג'ינפינג, נפגשים בסוף השבוע כאשר סוגיית קוריאה הצפונית ניצבת בראש סדר היום. האם יש סיכוי שהם יוכלו לעשות עסקים?
▪  ▪  ▪
פסגה בפלורידה [צילום: לי ג'ין-מאן, AP]

נשיאי ארה"ב וסין, דונלד טראמפ ושי ג'ינפינג, נפגשים בסוף השבוע באחוזתו של טראמפ בפלורידה - ומאמר מערכת בניו-יורק טיימס קובע (6.4.17), כי זוהי הפגישה החשובה ביותר של הנשיא בשלושת חודשי כהונתו הראשונים. הפגישה תלמד האם השניים מסוגלים לנהל בצורה יעילה את מערכת היחסים הדו-צדדית החשובה ביותר בזירה העולמית.
לדעת העיתון, טראמפ כבר ויתר על מנהיגותה של ארה"ב בשורה של תחומים החשובים לסין: שינויי האקלים, הסכם הסחר אסיה-פסיפיק ומעמדו של האו"ם. שי מעוניין מאוד להרחיב את תפקידה של בייג'ינג ככוח בינלאומי ומציב אותה יותר ויותר כמתחרה לוושינגטון. "יהיה זה הרסני לעולם אם טראמפ ימשיך במסלול הבדלנות הזה", טוען ניו-יורק טיימס.
נראה שטראמפ מתייחס ברצינות לאיום הגרעיני מצד קוריאה הצפונית, אשר ביצעה ניסוי טילים נוסף כאשר שי היה בדרכו לארה"ב, ובכוונתו לשים אותו בראש סדר היום של שיחותיו עם עמיתו הסיני. טראמפ הבהיר שוב ושוב שהוא מצפה מסין - ספקית המזון והדלק העיקרית של קוריאה הצפונית - להגביר את הלחץ על מדינה זו כדי להכריח אותה להפסיק את התחמשותה בגרעין. בראיון שהעניק בתחילת השבוע אף איים טראמפ לנקוט בפעולות חד-צדדיות נגד סין אם זו לא תפעל.
לדעת פרשנים, סין מוכנה להגביר את הלחץ אבל בהחלט לא לרמה שתסכן את קיומו של המשטר בפיונגיאנג. אחרים סבורים, כי בלא חילופי שלטון - קוריאה הצפונית לא תיטוש את תוכניתה הגרעינית. אבל סין מתנגדת לאפשרות של הפלת שושלת קים, מחשש לגל של פליטים שייכנסו לתחומה. היא גם רוצה לשמר את קוריאה הצפונית כבטוחה מפני איחוד של שתי הקוריאות למדינה אחת בחסות אמריקנית.
לסין ולארה"ב יש סיכוי להגיע להבנות, אם יסכימו על צעדים מתונים יותר, שמטרתם תהיה להפסיק את ניסויי הטילים ואת הייצור של נשק גרעיני נוסף, אבל אין כל סימן לכך שממשל טראמפ יהיה מוכן להסתפק בצעדים כאלו, מוסיף העיתון.
נושא מרכזי נוסף בשיחות יהיה הסחר בין שתי המדינות, וגם כאן אין סיכוי של ממש להגיע להסכמות, ולו רק משום שממשל טראמפ עצמו טרם גיבש את עמדתו. במהלך הקמפיין התבטא טראמפ בתקיפות נגד סין והבטיח להטיל מכס כבד על הייבוא ממנה - אבל מאז שנכנס לבית הלבן הוא לא חזר על כך, והשבוע אף הביע תקווה שיוכל להגיע להסכם עם שי.
הסיכון בפגישה, מסביר ניו-יורק טיימס, נובע מכך שטראמפ יודע מעט על דיפלומטיה מול סין ושאין לו צוות של מומחים לסין. הוא כבר נאלץ לתקן טעות בולטת אחת: לאחר שיצר את הרושם שהוא עשוי לסגת ממדיניות "סין האחת" המסורתית של ארה"ב, הבהיר טראמפ ל-שי שאין לו כוונה לעשות זאת ולהכיר בטיוואן. פקידים בשני הצדדים אומרים שנשיאיהם יודעים לעמוד על שלהם; השאלה היא, מסיים העיתון, האם הם גם יידעו לעשות עסקים.

תאריך:  07/04/17   |   עודכן:  07/04/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
עונת הרישום למוסדות להשכלה גבוהה בארה"ב מצביעה על מספרי שיא של פונים לאוניברסיטאות היוקרתיות - הנאלצות לרשום שיעורי קבלה נמוכים מאי פעם
איתמר לוין
זוהי עמדתו של אריק טראמפ, הבן-של - אך לדבריו אביו דורש גם מילדיו להביא תוצאות    בינתיים, מביא טראמפ את הנפוטיזם גם לבית הלבן
איתמר לוין
15 רשתות טלוויזיה מובילות יתחילו בסוף החודש לשדר ברשת תוכניות שכבר שודרו בטלוויזיה המסורתית, בתקווה שלקראת אולימפיאדת טוקיו ניתן יהיה להעביר כך גם שידורים חיים
איתמר לוין
אקונומיסט מזהיר מפני המצב בו השווקים האמריקניים מהווים 53% ממדד MSCI המשקלל את הבורסות העולמיות. האם זה ייגמר רע כמו במקרה של יפן לפני שלושה עשורים?
איתמר לוין
אלכסנדר ווצ'יץ' הפך ברוב מוחץ מראש ממשלת סרביה לנשיא, ובאופוזיציה חוששים שמי שהיה שר במשטרו הרצחני של סלובודן מילוסביץ' יהפוך לדיקטטור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il