X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
השבועון טיים ממפה את חמש המדינות המובילות, מהן מקבל דאעש את לוחמיו הזרים: תוניסיה, סעודיה, רוסיה, טורקיה וירדן
▪  ▪  ▪
חוזרים לארצותיהם [צילום: AP]

למרות ההפסדים של דאעש בעירק ובסוריה, לא ניתן להתעלם מיכולתו של הארגון להמשיך ולבצע (או להוות השראה) לפיגועים במדינות רבות. בשבועות האחרונים, הארגון נטל אחריות על פיגועים בשבדיה, בריטניה ומצרים. מעבר לכך, לא ניתן להתעלם מתופעת הלוחמים הזרים שחוזרים למדינות מוצאם. השבועון טיים סוקר (15.4.17) את המדינות המובילות המהוות מקור עבור לוחמים זרים לדאעש.
תוניסיה: 6,000 איש
מבין שש המדינות המרכזיות באביב הערבי, רק בתוניסיה הדמוקרטיה הונחלה בהצלחה. שש שנים לאחר הדחתו של הנשיא זין אל-עאבדין בן עלי, האזרחים התוניסאים מהללים את הדמוקרטיה, כאשר 86% מהם אומרים שדמוקרטיה היא צורת הממשל הטובה ביותר. למרות נתונים אלו, רק 15% מהתוניסאים אומרים שהכלכלה במדינה יעילה ו-90% אומרים שהשחיתות נפוצה.
לרוע המזל, מציין טיים, ההתלהבות התוניסאית מדמוקרטיה איננה משותפת לכולם. כ-6,000 תוניסאים עזבו את המדינה והצטרפו לדאעש, ובכך הפכו את תוניסיה לספקית הלוחמים הזרים הגדולה של הארגון. תומכי הארגון שנמצאים עדיין במדינה, לא פחות מדאיגים מהאזרחים שכן הצטרפו לארגון. אזרח תוניסאי שהושפע מדאעש, הוא שביצע את הפיגוע בסוסה ביוני 2015, בו נהרגו 38 אנשים רובם תיירים. השילוב של תהליכי הטמעת הדמוקרטיה, מאבקים כלכליים וחזרתם של לוחמי דאעש, מהווה פתח כניסה לארגון לתוניסיה עצמה.
סעודיה: 2,500 איש
הממלכה הסעודית, בה נולדה והתפתחה האמונה הווהאבית המשמשת כיום כעמוד השדרה למוסלמים קיצוניים כולל דאעש, היא המקור השני בגודלו עבור לוחמים זרים עבור הארגון. ההערכה היא, שבסביבות 2,500 אזרחים סעודים הצטרפו לדאעש. מנגד, סעודיה היא בעצמה יעד של הארגון, כאשר ביולי 2016 בוצעו במדינה שלושה פיגועים מבית היוצר של דאעש, ועוד פיגוע במאי 2015 בו נהרגו 21 אנשים.
משפחתו של עבד אל-עזיז אבן סעוד, מקים הממלכה, היא השלטת בסעודיה. המשפחה אחראית על הביטחון, הפוליטיקה וענייני החוץ. מנגד, אנשי הדת אחראים על נושא הדת בלבד. יחסי משפחת המלוכה והדת נחשבים בעייתיים, מאחר שמשפחת המלוכה פתוחה יותר למערב. בשל כך, דאעש רואה בסעודיה המודרנית סטייה מהמדינה האיסלאמית, דבר שאינו הולך להשתנות בקרוב.
רוסיה ובריה"מ-לשעבר: 7,000-5,000 איש
רוסיה היא מדינה שטרור אינו זר לה. מאז שנות ה-70, יותר מ-3,500 אנשים נהרגו ביותר מ-800 פיגועים. האחרון שבהם התרחש בתחילת החודש, כאשר מחבל פוצץ עצמו בתחנת רכבת בסנט פטרסבורג והרג 14 אנשים. אף ארגון לא נטל עדיין אחריות על הפיגוע, אך האצבע המאשימה הופנתה כבר לדאעש.
ההיסטוריה של רוסיה והטרור מתמקדת בעיקר באזורים הצפוניים של הקווקאז בצ'צ'ניה, דאגסטן ואינגושטיה. אלו איזורים מוסלמים ברובם שביקשו עצמאות מרוסיה, בעיקר בדרכי אלימות, כבר יותר מ-300 שנים. נפילתה של בריה"מ הפיחה חיים חדשים בתנועה לעצמאות האזור והובילה לשתי מלחמות עקובות מדם בצ'צ'ניה. במקביל לכך, לוחמים צ'צ'ניים ביצעו פיגועים משמעותיים ברוסיה.
לוחמים זרים של דאעש הגיעו לאזור הקווקאז, במטרה לגייס עוד לוחמים לארגון. לפי הערכתו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, 7,000-5,000 אזרחים מרוסיה וממדינות בריה"מ לשעבר נלחמים בסוריה עבור דאעש.
טורקיה: 2,100 איש
לטורקיה עצמה יש בעיה עם מיעוט אתני הדורש עצמאות. הכורדים, המונים בין 20 ל-40 מיליון איש, פרושים בגבולותיהן של טורקיה, עירק, סוריה, אירן וארמניה. נטולי מדינה מאז קביעת גבולות טורקיה לאחר מלחמת העולם הראשונה, הכורדים הם כיום הקבוצה האתנית הגדולה ביותר ללא מדינה. לוחמים כורדים השקיעו עשרות שנים במלחמה בממשלת טורקיה במטרה להקים מדינה עצמאית. חלקם פנו לטרור, ובשלושת העשורים האחרונים נהרגו יותר מ-40,000 אנשים בעימותים בין טורקיה לכורדים.
דבר המסבך את העניינים, הוא העובדה שהכורדים בסוריה הם הכוח הקרקעי היעיל ביותר שנלחם נגד משטר אסד ודאעש. הצלחתם יכולה להביא להקמת מדינה כורדית עצמאית בסוריה, דבר שיכול לעודד את הכורדים הטורקים להילחם שוב על עצמאותם. לכן, אחד מאיומי הטרור הגדולים נגד טורקיה, הוא למעשה גם איום על דאעש.
במקביל לכך, 2,100 טורקים הצטרפו לדאעש בעירק ובסוריה. מאז שנת 2015, נהרגו בפיגועים בטורקיה למעלה מ-400 אנשים. מכאן שבעיית הטרור במדינה מסובכת הרבה יותר.
ירדן: 2,000 איש
המדינה שסוגרת את רשימת חמש הגדולות. לפי הערכות, כ-2,000 אזרחים ירדנים הצטרפו לדאעש. כמו טורקיה, גם ירדן משמשת מקלט לפליטים הסורים, ומארחת 655,000 אלף פליטים, שהם קרוב ל-9% מאוכלוסיית הממלכה.
ביחס לשאר מדינות המזרח התיכון, פיגועים בירדן הם נדירים למדי. דבר זה העניק לה, באופן לא רשמי, את התואר "ממלכת השלום". שלום זה נשבר בדצמבר 2016, כאשר מחבלים של דאעש תקפו את אתר התיירות הצלבני מצודת כרכ, פיגוע בו נהרגו עשרה אנשים. מדובר היה בפיגוע הראשון נגד מטרה אזרחית בירדן זה למעלה מעשור. בתור ארגון המתמחה ביחסי ציבור, מדינה שנחשבת כמקום בטוח מהווה הזמנה לדאעש.

תאריך:  16/04/17   |   עודכן:  16/04/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יצואנית הטרוריסטים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מתעסק בפרי הבאושים ולא בעץ
הגוי..  |  18/04/17 16:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
עידן יוסף
תקפה מטרות של דאעש באמצעות פצצה עוצמתית שבה נעשה לראשונה שימוש מבצעי    הפצצה חודרת הבונקרים נועדה נגד מטרות במעבה האדמה
אריאל י. לוין
סוריה מושכת את רוב תשומת הלב בשבועות האחרונים, אך מוקדים נוספים במזרח התיכון עברו טלטלות מאז האביב הערבי - וברובם האלימות נמשכת, הרחק מאור הזרקורים
יוני בן-מנחם
ארגון דאעש הרחיב פעילותו לערים המרכזיות במצרים מתחת לאפם של שירותי הביטחון של מצרים. הנשיא א-סיסי נוקט בשורה של פעולות בניסיון לבלום את התפשטותן של פעולות הטרור של הארגון
אביתר בן-צדף
נרצחו בהתקפה על לשכת גיוס בצ'אטנוגה, טנסי, ביולי 2015    יעוטרו במדליה, שנועדה לציין מעשה גבורה שלא נוכח פני האויב, שהציל חיי אדם
מירב ארד
מהגרים מקוסובו שחיים בוונציה נעצרו בחשד שהיו חברים בתא טרור, ותכננו לפוצץ את גשר ריאלטו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il