X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
אנשי טראמפ ופנס הופכים ללוביסטים

הקשרים מתורגמים למזומנים

טראמפ הבטיח "לייבש את ביצת האינטרסים המיוחדים" – אך ממשלו פוגש מולו את מי ששירתו אותו ואת סגנו ההכנסות של המקורבים מאז תחילת השנה: 2.2 מיליון דולר
▪  ▪  ▪
"ודאי שזה עוזר" [צילום: אנדרו הרניק, AP]

תריסר יועצים לקמפיין טראמפ, מגייסי כספים שלו ובעלי קשרים אחרים לנשיא דונלד טראמפ ולסגנו מייק פנס, כבר תרגמו את קשריהם למיליוני דולרים – מעלה (24.4.17) בדיקה של העיתוןUSA Today. מקורבים אלו הפכו ללוביסטים בוושינגטון וב-100 הימים הראשונים של נשיאות טראמפ הגיעו הכנסותיהם ל-2.2 מיליון דולר.
המוביל שבהם הוא בריאן באלארד, לוביסט ותיק מפלורידה שגייס כספים הן לקמפיין טראמפ והן להשבעתו. בתחילת השנה פתח באלארד משרד שדלנות בוושינגטון, החתים 20 לקוחות העובדים מול סוכנויות פדרליות ובתוך שלושה חודשים נכנסו לכיסו למעלה מ-1.1 מיליון דולר. בין לקוחותיו של באלארד: חברת GEO לניהול בתי כלא פרטיים, ממשלת הרפובליקה הדומיניקנית (900,000 דולר לשנה) והמפלגה הסוציאליסטית השלטת באלבניה (250,000 דולר לשנה). לדברי באלארד, היכרותו עם אישי מפתח בממשל היא מועילה, אך ייחס את הגידול בפעילותו למוניטין שצבר בפלורידה. הוא סירב לומר האם יש לו קשרים עם אישים בממשל.
קורי לבנדובסקי, שהיה מנהל קמפיין טראמפ עד לפיטוריו בשנה שעברה, הקים חברת שדלנות בשם Avenue Strategies, והוא אינו מסתיר את קשריו עם הממשל – אומר USA Today. האתר של החברה מתגאה בתרומתו של לבנדובסקי לנצחונו של טראמפ בבחירות המוקדמות של המפלגה הרפובליקנית. הוא ממשיך להבליט את קשריו בבית הלבן, ורק בשבוע שעבר צייץ תמונה שלו מהמדשאה הדרומית וכתב עד כמה נהנה בחברתם של הנשיא ואלופת הפוטבול, ניו אינגלנד פטריוטס.
ברבעון הראשון של השנה הסתכמו הכנסותיה של החברה ב-140,000 דולר; אחת מלקוחותיה היא ממשלת פורטו ריקו, שטח חסות של ארה"ב. לדברי שותפו של לבנדובסקי, בארי בנט – לשעבר יועץ של טראמפ – לחברה יש עשרות לקוחות אחרים עליהם אין היא חייבת לדווח. "ודאי שזה עוזר", אמר על קשריו לממשל, אך הוסיף: "אני נמצא בעיר הזאת כבר 30 שנה, ואני חושב שזה שילוב".
ביל סמית, שהיה ראש מטהו של פנס בקונגרס וכמושל אינדיאנה, דיווח על הכנסות של 125,000 דולר ברבעון הראשון מייצוג לקוחות מול הממשל. בין חמשת הלקוחות מצויה ענקית התקשורת AT&T. החברה מבקשת מזה זמן רב לקבל את אישור הממשל למגה-מיזוג עם חברת טיים-וורנר (85.4 מיליארד דולר). כמועמד התנגד טראמפ למיזוג – אבל רק השבוע הסירה סוכנות התקשורת הפדרלית את אחד המכשולים שעמדו בפניו. מעבר לכך, סמית סייע ל-AT&T לגבש הצעה להנחיה נשיאותית בתחום אבטחת הסייבר, ממנה היא כמובן מקווה לצאת נשכרת. החברה הוציאה 4.6 מיליון דולר על שדלנות ברבעון הראשון, ובנוסף לכך תרמה 2 מיליון דולר למימון אירועי ההשבעה של טראמפ.
עוד שדלן ותיק מאינדיאנה שעסקיו פורחים הוא רוברט גרנד, מתומכיו של פנס לאורך שנים רבות. השנה נוספו לו תריסר לקוחות בוושינגטון, ששילמו לו כבר 600,000 דולר. ביניהם נמצאות ענקית ראיית החשבון והייעוץ ארנסט אנד יאנג ויצרנית הנשק סיג-זאואר. גרנד סייע לאסוף כספים להשבעתם של טראמפ ופנס, והחודש מונה לאחד ממגייסי הכספים האיזוריים הראשיים של המפלגה הרפובליקנית. לדבריו, הוא לא שוחח עם פנס על-אף אחד מהנושאים בהם הוא עוסק.
שדלנים נוספים שנכנסו לעסק רק לאחרונה: סטיוארט ג'ולי, שהיה ממנהלי קמפיין טראמפ בפריימריז, ושאת שירותיו שכרו ממשלות צ'כיה וניו-זילנד; וכן ויקטור סמית, שהיה מזכיר המסחר של אינדיאנה, שגייס השנה ארבעה לקוחות לעבודה מול הממשל.
העיתון מזכיר, כי לאורך הקמפיין שלו שב והבטיח טראמפ "לייבש את ביצת האינטרסים המיוחדים בוושינגטון". הבית הלבן הגיב על הידיעה באומרו, שבקמפיין טראמפ הועסקו אנשים מוכשרים רבים, ואין זה פלא שאלה מביניהם שלא הצטרפו לממשל – מצליחים מאוד בכל תחום בו הם בוחרים לעסוק. "אין כל מגבלה חוקית על כך שיועצים לשעבר לקמפיין ינהלו יחסים טובים בבית הלבן ומחוצה לו", נאמר עוד.

תאריך:  25/04/17   |   עודכן:  25/04/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
21 מיליארדרים מתגוררים ברצועת החוף של פאלם ביץ' בפלורידה. המפורסם שבהם הוא דונלד טראמפ. פורבס ממפה את הבולטים שבשכניו
איתמר לוין
פייננשל טיימס מציין שכל הסקרים מעניקים לעמנואל מקרון יתרון של 20% על פני מארין לה-פן - אך ביום בו ייכנס לארמון האליזה, צפויות לו משימות קשות
איתמר לוין
סקר וושינגטון פוסט ורשת ABC: רק 42% מרוצים מתפקודו של הנשיא - השיעור הנמוך ביותר בנקודת זמן זו מזה 60 שנה    הבשורות הטובות לטראמפ: מצביעיו נותרו נאמנים לו
איתמר לוין
מאמר מערכת בעיתון גארדיאן מסביר מדוע מארין לה-פן מסוכנת לצרפת ולאירופה, וטוען שעמנואל מקרון הוא שמציג את הגישה המציאותית לפתרון בעיותיה של המדינה
אריאל י. לוין
השבועון דר-שפיגל מתאר את קורותיהם של ילדים ומורים תחת שנתיים של שלטון דאעש במוסול. באמצעי הפחדה אופייניים לו, החל הארגון לשטוף את המוחות הצעירים – וכעת המשימה היא לנקז מהם את הרעל
רשימות נוספות
19% מהסלולריים - מזויפים  /  איתמר לוין
האסטרונאוט ג'ון גלן מת בגיל 95  /  איציק וולף
כל המשרות חשובות  /  איתמר לוין
המדענים יוצאים לרחובות  /  איתמר לוין
שבטים בטריקולור  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il