X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
שורה של חברות - מהזנקים ועד ענקיות - רוצות לפתח מכונית מעופפת. קיטי הוק כבר ביצעה טיסת ניסוי ומקווה למכור השנה מכוניות ראשונות. אבל האם חוקי הפיזיקה יאפשרו זאת?
▪  ▪  ▪
קיטי הוק בקליפורניה [צילום: האתר הרשמי]

מה שעד לאחרונה נראה כמו חלום רחוק, הולך והופך למציאות. לפני זמן לא רב, מהנדס של חברת קיטי הוק שבעמק הסיליקון טס במכונית מעופפת מעל אגם מצפון לסן-פרנסיסקו. אותה מכונית מעופפת, אם אפשר בכלל לקרוא לה מכונית, נראתה כאילו נבנתה מחלקי חילוף של כלים ב"מלחמת הכוכבים". אותה "מכונית" הייתה ללא גג, עם מקום לנהג בלבד והופעלה על-ידי שמונה מדחפים שנשמעו כמו סירה מהירה.
בכתבה נרחבת על הפיתוח החדש מציים ניו-יורק טיימס, כי אומרים לעיתים קרובות שהתעשיות הטכנולוגיות אוהבות לשבש דברים וכעת הגיע תורה של תעשיית הרכב. למשל, פיתוח מכוניות שנוסעות בעצמן קיים כבר שנים, וכעת ניתן לראות מכוניות כאלה במספר ערים בעולם. עכשיו הגיע תורה של המכונית המעופפת.
יותר מתריסר הזנקים עם מימון משמעותי, ביחד עם חברות תעופה מוכרות, לקחו על עצמן את חלום המכונית המעופפת. הגישות של החברות הן שונות, ומימוש חזונן נראה כמו חלום רחוק. אבל לכולן יש דבר אחד משותף: האמונה שיום אחד אנשים רגילים יוכלו להטיס את כלי הרכב שלהם ברחבי העיר. ישנם אתגרים מבחינת הטכנולוגיה ורגולציה ממשלתית, אבל אולי האתגר הגדול ביותר הוא לשכנע את הציבור שרעיון זה איננו מופרך –כובת העיתון.
חברת קיטי הוק, שמגובה על-ידי לארי פייג', ממייסדי גוגל, רוצה להיות הראשונה שתמכור מכוניות מעופפות, והחברה מתכוונת למכור את המכונית הראשונה עד סוף השנה הנוכחית. במהלך טיסת המבחן, הטייס השתמש בשני ג'ויסטיקים כדי להניע את המכונית קדימה ואחורה. הטיסה הייתה בגובה של חמישה מטרים מעל פני המים, והקיפה את האגם במרחק של כ-20 מטרים מהחוף. כעבור חמש דקות היא הסתיימה.
החברה מקווה ליצור התרגשות בציבור, שישלם 100 דולר עבור האפשרות לזכות ב-2,000 דולר הנחה על כלי הטיס ולהשיג גישה בלעדית לחברה והזדמנות להטיס את המכונית. מדובר בהצעה יוצאת דופן, מאחר שהמחיר של כלי הטיס עדיין לא ידוע. החברה מתמקדת בסוג חדש של תחבורה – טיסה שניתנת לביצוע על-ידי רוב האנשים ובתקווה לקבלת אישור ממשלתי.
כלי הטיס של החברה נמצאים תחת קטגוריית מטוסים קלים, דבר שאינו דורש ממפעיליהם רישיון טיס, והם מיועדים לבילוי. אמצעי הגנה נוסף, הוא הפעלת כלי הטיס מעל מים. החברה מסרה, כי כלי הטיס הסופי ייראה שונה מאב-הטיפוס ויהיה הרבה יותר שקט.
לקיטי הוק צפויה תחרות קשה, לא רק מחברות ההזנק, אלא גם מהחברות הגדולות. חברת איירבוס דיווחה על שתי נחיתות והמראות אנכיות של מכוניות ועל כוונתן לבצע טיסות ניסוי עד סוף השנה. בתערוכה בז'נבה בחודש שעבר, איירבוס הציגה רכב אוטונומי שלדבריה יכול לפעול בקרקע ובאוויר. ממשלת דובאי, ביחד עם חברה סינית, מתכננים להציג מונית מעופפת ביולי. חברת אובר מתכוונת להציג את חזונה לניידות באוויר בכנס שייערך בדאלאס.
כמו בהרבה דברים, ברגע שיש קידמה - יש גם ספקנות. יש כבר היום התנגדות משמעותית לרעיון של טיסת מזל"טים אוטונומיים מעל אזורים עירוניים, וגם נושא המכוניות המעופפות יכול לעורר התנגדות, אפילו אם מכוניות אלו יהיו שקטות, מוסיף ניו-יורק טיימס.
לפני כשנתיים החלה נאסא בפיתוח מערכת בקרת תעבורה אווירית המיועדת לניהול תעופתם של כלי טיס שונים, כולל מזל"טים. התקווה בארגון הי שהבדיקות בנושא יחלו בשנת 2019. בעיה נוספת היא בעיית הסוללות. הסוללות של היום לא יכולות לתמוך בטיסה למרחק סביר. כמו-כן, יש לזכור שמכוניות מעופפות לא יוכלו לעצור בצד במקרה של תקלה. בסופו של דבר, נאמר בכתבה, עמק הסיליקון מלא באנשים חכמים מאוד, שלא תמיד מקבלים את חוקי הפיזיקה.

תאריך:  28/04/17   |   עודכן:  28/04/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 לארי פייג' / larry  Page
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכוניות בע"מ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מכונית מעופפת - לא בקרוב
מהנדס רכב  |  28/04/17 13:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
מועמדים לעבודה בחברת אפל נתקלים בסדרה של שאלות קשות - חלקן אולי צפויות, כמו "מדוע שנשכור אותך", אבל חלקן מפתיעות: "כיצד תבדוק טוסטר?"
איתמר לוין
השאלה המרכזית עליה לא ענה ממשל טראמפ בהציגו את תוכניתו לקיצוצי ענק במיסים, היא מהיכן יבוא המימון - המוערך בטריליוני דולרים בעשור הקרוב
איתמר לוין
אחיינו של בני שטיינמץ היה שותף לעסקות במאות מיליוני דולרים שביצע חתנו של טראמפ    שני הצדדים טוענים שלמיליארדר החשוד בשוחד לא היה כל קשר לעסקותיהם
איתמר לוין
מנכ"ל ניוקאסל ועובדים בקבוצת ווסטהאם נעצרו בחשד למעורבות בעבירות מס ב-5 מיליון ליש"ט    החקירה מתנהלת גם נגד מארסיי הצרפתית, ועל-פי החשד ייתכן שהפשע המאורגן חדר לכדורגל
איתמר לוין
וול סטריט ז'ורנל מצטט נתונים, כלכלנים ומתווכים המלמדים על סכנה גוברת של משבר נדל"ן מחודש. למי ששכח, זה היה הענף שהכניס את העולם כולו למשבר של 2008
רשימות נוספות
19% מהסלולריים - מזויפים  /  איתמר לוין
האסטרונאוט ג'ון גלן מת בגיל 95  /  איציק וולף
גרעונות בטוקיו  /  איתמר לוין
הקשרים מתורגמים למזומנים  /  איתמר לוין
כל שכני הנשיא  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il