X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
שוקי המניות ממשיכים לרשום שיאים, בשל שילוב של גורמים פוליטיים וכלכליים - אך האם המגמה הזאת תימשך גם בטווח הארוך? אנליסטים מציעים לנהוג בזהירות
▪  ▪  ▪
הפוליטיקה משפיעה [צילום: מרק לנינהאן, AP]

ביום שני השבוע רשם מדד MSCI - המשקף מדדי מניות בכל העולם - רמת שיא בפעם השנייה ברציפות. הסיבה המיידית הייתה נצחונו של עמנואל מקרון בסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות צרפת, והציפייה שינצח בקלות את מארין לה-פן בסיבוב השני. אבל מדד MSCI שב וקובע שיאים מזה חודשיים - והאם זה יכול להימשך?
שורה של גורמים, כותב (25.4.17) דיילי טלגרף, חברו יחדיו מאז תחילת 2017 והביאו לעליות אלו. הראשון הוא הבטחותיו של דונלד טראמפ לקצץ במיסוי החברות, להפחית את הרגולציה על הבנקים ולבצע מגה-השקעות בתחום התשתיות. בשל הציפיות למהלכים אלו, רשמו הבורסות - ובראשן אלו של ניו-יורק - עליות נאות מאז הבחירות בנובמבר אשתקד.
בחודש שעבר הגיבו השווקים בירידות על כשלונו של טראמפ לגייס אפילו את כל הרפובליקנים בקונגרס לתמוך ברפורמה שלו בביטוח הבריאות - אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות שלו. אבל הכרזותיו של טראמפ על כך שבקרוב יציג את תוכנית המיסוי, הביאו לעליות מחודשות: מדד דאו ג'ונס חזר לאזור 21,000 הנקודות ומדד נסדא"ק חצה לראשונה את קו 6,000 הנקודות.
גורם שני הוא הירידה במתח הפוליטי באירופה, שהחל עם הבקרזיט, גבר עם נצחונו של טראמפ והגיע לשיאו ערב הבחירות בצרפת. נצחונו של מקרון הוריד בבת אחת בצורה חדה את מפלס המתח, שכן מקרון תומך בהמשך קיומו של האיחוד האירופי ודעותיו הפוליטיות והכלכליות הן מתונות ומצויות במרכז המפה. נצחונו של מקרון באה לאחר שהימין הקיצוני הובס בהולנד, ויחד עם התחזיות לניצחון של אנגלה מרקל בגרמניה - אירופה נראית לפתע הרבה יותר יציבה ורגועה. גם הבחירות המוקדמות בבריטניה אינן מאיימות על יציבות זו, אלא להפך: הן יפחיתו את חוסר הוודאות סביב הברקזיט, וצפויות לתת לתרזה מיי רוב יציב בפרלמנט.
יש גם גורמים כלכליים טהורים לגאות בשווקים, אומר דיילי טלגרף. חברות משני צידי האוקיינוס האטלנטי מדווחות על תוצאות חיוביות ברבעון הראשון. סקר של בנק UBS מראה, כי לאחר שש שנים של תוצאות מאכזבות באירופה - התחזיות כעת הן אופטימיות, בפעם השנייה בלבד בעשור האחרון. האופטימיות נשענת על שלושה רכיבים מרכזיים: שוק הסחורות, האינפלציה הנמוכה באירופה והמשך הצמיחה בשווקים המתעוררים.
אלא שכאן נכנסת השאלה המכרעת: האם המגמה הזאת יכולה להימשך? בטווח הקצר - כנראה כן; לגבי הטווח הארוך, אנליסטים בלונדון מציעים לנהוג בזהירות, אומר העיתון. יש גם אנליסטים הצופים תנודתיות אפילו בשבועות ובחודשים הבאים, במיוחד אם יתרונו של מקרון על לה-פן יצטמצם עד 7 במאי. חלקם אומרים כי השווקים יחזרו בקרוב להתמקד בנתוני הצמיחה במקום ברעשי הרקע הפוליטיים - ואלו לא בהכרח יתמכו בהמשך העליות, בלשון המעטה.

תאריך:  28/04/17   |   עודכן:  28/04/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מקרון, מקרו ומיקרו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לה-פן היא התקווה היחידה לעולם
רון ה.  |  28/04/17 14:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
השף פראן אדריה סגר את המסעדה שנחשבה בעיני רבים לטובה ביותר בעולם, ובשנה הבאה יפתח במקומה מרכז לחדשנות - שבו יהיה הכל, חוץ מאשר אוכל
אריאל י' לוין
שורה של חברות - מהזנקים ועד ענקיות - רוצות לפתח מכונית מעופפת. קיטי הוק כבר ביצעה טיסת ניסוי ומקווה למכור השנה מכוניות ראשונות. אבל האם חוקי הפיזיקה יאפשרו זאת?
איתמר לוין
מועמדים לעבודה בחברת אפל נתקלים בסדרה של שאלות קשות - חלקן אולי צפויות, כמו "מדוע שנשכור אותך", אבל חלקן מפתיעות: "כיצד תבדוק טוסטר?"
איתמר לוין
השאלה המרכזית עליה לא ענה ממשל טראמפ בהציגו את תוכניתו לקיצוצי ענק במיסים, היא מהיכן יבוא המימון - המוערך בטריליוני דולרים בעשור הקרוב
איתמר לוין
אחיינו של בני שטיינמץ היה שותף לעסקות במאות מיליוני דולרים שביצע חתנו של טראמפ    שני הצדדים טוענים שלמיליארדר החשוד בשוחד לא היה כל קשר לעסקותיהם
רשימות נוספות
19% מהסלולריים - מזויפים  /  איתמר לוין
האסטרונאוט ג'ון גלן מת בגיל 95  /  איציק וולף
חשד לעבירות מס מטלטל את הכדורגל האנגלי  /  איתמר לוין
"זה שיגעון"  /  איתמר לוין
גרעונות בטוקיו  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il